Catawiki

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

pantserknakker schreef:
patrickh schreef:Betaling volgt na drie weken, maar dat weet je vantevoren, staat in de voorwaarden. Kun je niet mee eens zijn, maar niemand verplicht om daar je spullen aan te bieden :wink: Heb nog geen enkele keer met spookbieders te maken gehad, dit in tegenstelling tot Marktplaats, daar heb je meer last van spookbieders dan normale bieders. Meestal wordt er ook nog meer op geboden dan op Marktplaats is mijn ervaring...Heb er goede ervaringen mee, maar ook hier geldt:
Weet wat je koopt!!!
Volgens mij had jij in 2015 een ss poster sowieso 2x aangeboden op catawiki beide keren boven de reverse prijs verkocht dus bij jou moet er ook wat mis zijn gegaan of had je ook zelf de eerste keer geboden
Sorry, maar kan iemand zaken niet meer malen dubbel hebben ?

klein voorbeeldje

Als ik een zeldzaam embleem op cata zou zetten met een min prijs en dit embleem wordt verkocht.
Ik zet er dan een tweede embleem op dat ook boven de prijs wordt verkocht

is er dan iets mis ?.
Mag je dan de conclusie trekken dat ik op mijn eigen emblemen bied ?

zie de bijgesloten plaatje

ik kan dit meer dan 1 maal hoor
DSC07138.JPG
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Catawiki

Bericht door patrickh »

pantserknakker schreef:
patrickh schreef:Betaling volgt na drie weken, maar dat weet je vantevoren, staat in de voorwaarden. Kun je niet mee eens zijn, maar niemand verplicht om daar je spullen aan te bieden :wink: Heb nog geen enkele keer met spookbieders te maken gehad, dit in tegenstelling tot Marktplaats, daar heb je meer last van spookbieders dan normale bieders. Meestal wordt er ook nog meer op geboden dan op Marktplaats is mijn ervaring...Heb er goede ervaringen mee, maar ook hier geldt:
Weet wat je koopt!!!
Volgens mij had jij in 2015 een ss poster sowieso 2x aangeboden op catawiki beide keren boven de reverse prijs verkocht dus bij jou moet er ook wat mis zijn gegaan of had je ook zelf de eerste keer geboden
Bedankt dat je het voor me opneemt, Guy :wink: , maar het ging als volgt:

Zijn beide keren NIET over de reserveprijs gegaan, waarom dacht je dat? 2x met een andere reserveprice die beide keren niet gehaald is , helaas dus niet verkocht via Catawiki. Is later via MP verkocht aan IMCS.

Klik op onderstaande foto als bewijs...
Bijlagen
cata.jpg
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Geen dank Patrick, maar de discussie gaat over iets heel anders......

Het gaat gewoonlijk over zaken die men op elke hoek van de straat (bij wijze van spreken) kan vinden en die je op beurzen veel minder betaald dan op cata.

Hier is ooit het voorbeeld van een Belgisch oorlogskruis aangehaald, onlangs nog het voorbeeld van de boeken.
Dus dat zijn zaken die je zonder veel moeite te moeten doen veel goedkoper kan vinden dan sommige prijzen behaald op cat.
bv dat belgische oorlogskruis op beurzen/ ebay enz... tot max 18 à 20 euro op cata 75 euro + 9 % kosten.

Het is daar dat wij dan vragen bij stellen. :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Casimirk
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2013, 14:20

Re: Catawiki

Bericht door Casimirk »

Ik verkoop zelf ook spullen via Catawiki en heb ook wel eens wat gekocht.
Het is inderdaad heel apart soms, ik heb eens een keer dit boekje: Unser Führer - Zum 50. Geburtstag Adolf Hitlers am 20. April 1939 voor € 350,- verkocht daar terwijl ik het boekje zelf voor nog geen 50 euro had kunnen overnemen.. Ik heb ook geen flauw idee wie zo hoog biedt, maar ik manipuleer het niet en vind het allemaal prima.

Misschien dat de mensen denken dat via deze site aankopen doen wat zekerder is dan via Marktplaats of dergelijken, maar het lijkt me niet dat er gemanipuleerd wordt.
faithless
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2011, 12:44

Re: Catawiki

Bericht door faithless »

Zodra er 2 dezelfde items te koop staan waarbij bij de ene het hoogste bod op € 40,- staat en het andere al op € 100,- dan is het toch op zijn minst verdacht dat iemand blijft bieden op het item wat al reeds op € 100,- stond.....
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Catawiki

Bericht door patrickh »

Heb het allemaal al eens meegemaakt, zelfs op MP dat er op mijn item maar geboden bleef en een zelfde item op het zelfde moment op MP nul biedingen had...zo gaat het nu eenmaal soms, mensen zijn vreemde dieren...
faithless
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2011, 12:44

Re: Catawiki

Bericht door faithless »

Wat ik tot nu toe heb meegekregen met deze discussie is dat er een aantal mensen wel een naar luchtje vinden zitten aan deze site, goed opletten dus en blijkbaar voor het verkopen van bepaalde zaken een goudmijn.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door earlymb »

Daar komt het inderdaad wel op neer. Maar altijd en overal geldt 'buyer beware' en 'buy the item, not the story'... :)
pantserknakker
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mei 2013, 14:05

Re: Catawiki

Bericht door pantserknakker »

Bij Catawiki kan je gewoon vrienden de prijs laten opdrijven.
Het is precies zoals ze hier boven zeggen : Houdt altijd je prijs ingedachten en laat je niet meeslepen met oplopende biedingen.
Zoals nu staat er een boekje op : " De Witte hel" er stond bij de moeilijk aantekomen 1e druk terwijl de eerste druk een paperback uitvoering was. Dus mensen verdiep je eerst in het item voordat je klakeloos gaat bieden.
Bijlagen
Screenshot_2016-02-14-17-08-47.png
Laatst gewijzigd door pantserknakker op 14 feb 2016, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Catawiki

Bericht door patrickh »

pantserknakker schreef:Bij Catawiki kan je gewoon vrienden de prijs laten opdrijven.
Het is precies zoals ze hier boven zeggen : Houdt altijd je prijs ingedachten en laat je niet meeslepen met oplopende biedingen.
Zoals nu staat er een boekje op : " De Witte hel" er stond bij de moeilijk aantekomen 1e druk terwijl de eerste druk een paperback uitvoering was. Dus mensen verdiep je eerst in het item voordat je klakeloos gaat bieden.
Dat kan overal, zelfs op de grote bekende veilingen, is niets nieuws.
pantserknakker
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mei 2013, 14:05

Re: Catawiki

Bericht door pantserknakker »

Klopt, het is net zo betrouwbaar als mp.
Maar goed laten ze dan wel onderzoek doen naar items voordat ze er alles zo opzetten, plus dat er vaak dezelfde items erop staan, maar goed daar hebben ze er vast 10 van dubbel ofzo.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik vraag me af wat die veilingsmeester toch allemaal uitspoken.

Betreffende de Nederlandse brandweerhelm werd de veilingsmeester WEER gewaarschuwd dat dit niet de juist omschrijving was.
Doch hij of cata doen er niets aan.

Is dat niet willens en wetens de bieder trachten te misleiden ?

Dit punt werd al aangehaald op een ander Nederlands forum !!
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Hier de link

http://veiling.catawiki.nl/kavels/32130 ... n-20e-eeuw

Kan iemand er een print screen van maken ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door earlymb »

uniformverzamelaar schreef:Hier de link

http://veiling.catawiki.nl/kavels/32130 ... n-20e-eeuw

Kan iemand er een print screen van maken ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Hierbij ook de link waar de verzamelaar de veilingsmeester A Koster heeft verwittigd.

http://www.nederlandsemilitaria.com/vie ... 302#p33302

ook staat daar bij wat het werkelijk is.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie