Catawiki

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

Hier ter verduidelijking een print screen van de bovenstaande link;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Catawiki

Bericht door Haplo »

Inclusief Kompas houder hé.
Die krijg je er ook bij.
Alles inderdaad het zelfde, maar toch in 1 keer de schatting 200 euro minder.
En spookbieders heb je overal.
Zelfs intern.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Kijk eens op pagina 2 de 3de post van dit topic.
Daar heb ik me reeds de vraag gesteld dat eventueel verkoper en koper niet dezelfde konden zijn ? :? :+ :lol:

Daarna moet je natuurlijk ook het antwoord daarop lezen.

Ik zou zeggen, men moet een oude aap geen smoelen leren trekken, want die hebben soms ondervinding genoeg waar de jonge apen nog iets van kunnen leren :lol:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door arie »

Ik weet dat het geheel onmogelijk is om als veiling meester alles te kunnen weten maar soms zet ik er wel vraagtekens bij.
Kavel 170.
http://veiling.catawiki.nl/kavels/14329 ... staal-1940
Voor een Originele foto Mussert met Adolf H. + N.S.B. ring "Goud om Staal" 1940.
Schatting van de veilingmeester € 200 - € 275
Een beetje heel erg overschat en wat mij betreft neigt dit wel naar misleiding, sorry.
De prijzen die ik voorbij zie komen liggen tussen de, Ring 40 a 60 euro briefkaart 25 a 50 euro
Ik heb nog zo’n originele foto Mussert met Adolf H. in de aanbieding die weg mag voor 25 euro en dan krijg ik nog te horen dat het te duur is.
Ben ik nu gek :zapped: of zo dom :bonk:
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

Deze link is nu niet meer actief;
http://veiling.catawiki.be/kavels/13807 ... 1-zeldzaam
.....maar daar bij kwam je uit op deze helm;
Afbeelding

En werd kort voor het begin van de veiling, toch maar, geschrapt!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Dat was wel ne mooie hé Chris :lol:

Is deze ook niet verschenen op al andere verkoopsites ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

Overal kwam je hem tegen !
Ook hartelijk met gelachen; op weer andere sites, dan!
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door A. de Koster »

Heren,

De schatting heeft te maken met de reserve prijs. Helaas hebben ze dat nog niet aangepast. De prijs waar deze voor weggaat is niet de schatting. En ja dan kun je zeggen aanpassen maar zo is het nu eenmaal. Oh en het kompas is vorige keer niet verkocht. Dus niks spannends aan over kopers en verkopers die dezelfde zijn. Gewoon opnieuw aangeboden. Overigens is dit inderdaad een zeldzaam knaapje.
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

A. de Koster schreef:Heren,

....Overigens is dit inderdaad een zeldzaam knaapje.
Neen, echt niet! Er zijn er bijna zoveel van gemaakt als er M 16 helmen gemaakt zijn geweest en werden als eerste stukken uit wrakken gerecupereerd.
Er staat er trouwens iedere week een op catawiki!
Deze aan de werkelijke prijs, dan weer verkocht!
Bijlagen
bamb.jpg
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door arie »

A. de Koster schreef:Heren,

De schatting heeft te maken met de reserve prijs. Helaas hebben ze dat nog niet aangepast. De prijs waar deze voor weggaat is niet de schatting. En ja dan kun je zeggen aanpassen maar zo is het nu eenmaal.
Beste Adrie ik begrijp dat je aanloop probleempjes heb en heb je zelfs nog verdedigd in het verleden, maar hoelang draait de site nu.
Nu kan je wel zeggen dat het heeft te maken met de reserve prijs, maar dat staat er niet, en dan nog kan het in de omschrijving van het kavel vermeld worden.
Maar dat gebeurt niet, nee dat begrijp ik het levert knaken op en daar draait het gewoon om.
Er staat wat er staat dus mag je ervan uitgaan dat dat ook zo is, Schatting veilingmeester € 200 - € 275.
Nee sorry Adrie, maar dit is niet meer te verdedigen.
En daarom noemen ze dat in de wet pure misleiding
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door A. de Koster »

stukaf schreef:
A. de Koster schreef:Heren,

....Overigens is dit inderdaad een zeldzaam knaapje.
Neen, echt niet! Er zijn er bijna zoveel van gemaakt als er M 16 helmen gemaakt zijn geweest en werden als eerste stukken uit wrakken gerecupereerd.
Er staat er trouwens iedere week een op catawiki!
Deze aan de werkelijke prijs, dan weer verkocht!
Deze is opnieuw aangeboden. Dat een kavel gesloten is wil niet zeggen dat het verkocht is. Dat er zoveel gemaakt zijn als M16 helmen is onzin op z'n zachts gezegd. Dat hij wekelijks word aangeboden klopt ook niet.
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

A. de Koster schreef:
stukaf schreef:
A. de Koster schreef:Heren,

....Overigens is dit inderdaad een zeldzaam knaapje.
Neen, echt niet! Er zijn er bijna zoveel van gemaakt als er M 16 helmen gemaakt zijn geweest en werden als eerste stukken uit wrakken gerecupereerd.
Er staat er trouwens iedere week een op catawiki!
Deze aan de werkelijke prijs, dan weer verkocht!
Deze is opnieuw aangeboden. Dat een kavel gesloten is wil niet zeggen dat het verkocht is. Dat er zoveel gemaakt zijn als M16 helmen is onzin op z'n zachts gezegd. Dat hij wekelijks word aangeboden klopt ook niet.
Dat een kavel gesloten is wil idd niet zeggen dat hij verkocht is, maar lot 146 van die bepaalde veiling (data zijn niet op uw site door mij niet te vinden (dat zal ook wel een reden hebben!)) was verkocht aan bieder 1361 voor 900€ en gaat nu terug onder de hamer, door dezelfde verkoper .......als lot 219 van de veiling die op 27/01 inging.
Lot 116 (een andere "zeldzaam knaapje" van een andere verkoper!) stond bijna/of gelijk met lot 146("het"zeldaam knaapje) te koop, maar in een ander subrubriek van de militaria veilingen.
Spijtig dat de eerste foto op vorige pagina staat, maar ik wil ze hier best allemaal naast mekaar zetten voor een beter overzicht.
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door A. de Koster »

Zoals ik al aanhaalde. Die is toen niet verkocht voor 900 euro. Dus de verkoper bied hem opnieuw aan met een lagere RP. De site is overigens niet van mij. Was het maar waar.
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Adrie,

Je mag niet vergeten dat vele mensen resultaten van allerlei veilingen bijhouden (een soort van database maken).

Ook ik doe dat voor bepaalde zaken die verkocht worden op allerlei sites en in veilingen waarvan in catalogi krijgt toe gestuurd.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

uniformverzamelaar schreef:Beste Adrie,

Je mag niet vergeten dat vele mensen resultaten van allerlei veilingen bijhouden (een soort van database maken).

Ook ik doe dat voor bepaalde zaken die verkocht worden op allerlei sites en in veilingen waarvan in catalogi krijgt toe gestuurd.
Inderdaad!
Ik kan trouwens de pagina niet meer vinden waar de resultaten van voorbije veilingen stonden op catawiki...?
Plaats reactie