Verbod op Duits verzamelen

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Gewoon_Gerard
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 feb 2015, 19:30

Re: Verbod op Duits verzamelen

Bericht door Gewoon_Gerard »

Ik denk dat juist het taboe dat erop heerst mede veroorzaakt dat iets een status krijgt als 'fout' waardoor het mogelijk een bron van haat blijft voor huidige zowel als toekomstige generaties.

Zoals eerder gezegd zijn er in een oorlog alleen maar slachtoffers te betreuren, ongeacht welke partij in eerste instantie nou dader en/of slachtoffer was.

Dus waarom niet alles en iedereen open en bloot herdenken en er met z'n allen van leren. Dus openminded herdenken, óók op 4 en 5 mei en óók op de nationale televisie. (en dan hoeft er voor mij echt niet met nationale vlaggen van partijen van toen geparadeerd te worden. Sterker nog; laten we dan alle vlaggen van welk land dan ook weglaten. Uiteindelijk zijn wij allemaal mensen en zullen we met z'n allen op deze planeet samen moeten zien te leven; liefst in vrede.)
Gebruikersavatar
Gewoon_Gerard
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 feb 2015, 19:30

Re: Verbod op Duits verzamelen

Bericht door Gewoon_Gerard »

Een oom van mij kwam overigens uit Bandung / Molukken. Zijn vader was een Nederlands Officier en daar verliefd geworden, getrouwd waardoor ik gelukkig mijn oom heb mogen leren kennen hier in Nederland.

Hij heeft weleens verteld dat zijn vader tijdens een slag gevangen werd genomen en kreeg geruime tijd later pas te horen dat zijn vader was vermoord ergens aan boord van een schip. Hoe nuchter hij er onder was, toch zag ik vaak wat vochtige ogen. Maar veel liet hij nooit echt los verder over die periode.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Verbod op Duits verzamelen

Bericht door wvd »

Bandung komt mijn familie ook vandaan.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Verbod op Duits verzamelen

Bericht door earlymb »

De mijne ook, aan vaderskant.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Verbod op Duits verzamelen

Bericht door Der Blitz »

Ik vind het enerzijds nog zo verkeerd niet, laat ze het replica materiaal maar bannen, daar heeft een echte verzamelaar toch niks aan. Tenslotte verzamel je toch spullen van wo2, iets wat daarna gemaakt is als replica is niet van wo2 het lijkt er enkel op. Ik weet dat mensen wel eens een replica kopen omdat het echt te duur is of moeilijk te vinden is om hun verzameling 'compleet' te maken, persoonlijk vind ik dat eerder afbreuk doende aan het echte materiaal. Ofwel koop ik echt of wel koop ik niks. Als replica effectief uit de handel geweerd gaat worden, dan moet je al iets minder zorgen gaan maken dat ze je replica als echt verkopen.

Het verbod op verkoop van Mein Kampf vind ik dan weer belachelijk, akkoord dat er verkeerde idiologie in geschreven staat. Maar iemand die dat boek wil lezen met de verkeerde bedoelingen, gaat geen 100+ euro betalen terwijl het gratis op internet te lezen en af te halen valt in eigen taal ook nog (al bestaat er wel een nederlandse mein kampf). Het orginele boek dat merendeels gewild is als verzamel voorwerp mag niet, maar de ideeën lezen op internet gratis mag wel.

Mvg,

Der Blitz.

Ps. Dit is een persoonlijke mening, ik heb respect voor ieders mening, dus als jij wel een meerwaarde ziet in replica om u verzameling te vervolledigen, dan respecteer ik dat zeker ook. Gelieve dus geen aanstoot te nemen, daar dit mijn persoonlijke mening is over de manier waarop ik mijn verzameling wil opbouwen.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
andjing nica
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2012, 09:13

Re: Verbod op Duits verzamellen

Bericht door andjing nica »

Duits verzamellen moet verboden worden dat was verschrikkelijk de SS waren beesten .
Dit kan en mag niet in ons nederlandje er is n bepaalde groep in nl die zich hier heel druk over maakt masr ik hoor geen woord over japans oa DE KEIMPE TEI de japanse geheime politie waar bij de ss koorknapen lijken .
Gruwelijk waren ze bij de beesten af maar daar word niks over gezegd .
... (tekstdeel door moderator Erik verwijderd vanwege ongepast gedrag)
En wij VERZAMELAARS ZIJN WEER HET HAASJE verzamelaar we zijn geen NEO NAZI .s
Dutch Daggerman
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2015, 19:47

Re: Verbod op Duits verzamelen

Bericht door Dutch Daggerman »

Wij verzamelaars, moeten Dhr. Arthur Graaff uit Bussum zeeeeeeeer dankbaar zijn: door zijn gezeur zijn er minimaal twee rechtszaken geweest, met als eindresultaat dat Mein Kampf geheel vrij is om te bezitten EN te verhandelen, inclusief kopieën!
Daarbij is de beurs door dhr. Graaff's zijn acties (voor korte tijd) verboden in Huizen en daarom verhuisd naar Houten..... en die is na twee jaar succesvol draaien onlangs verplaatst naar een 50% grotere zaal. 160 standhouders, bijna 1 km tafels vol verzamelobjecten.... wie had dat gedacht?? Arthur Graaff zeker niet....

Bovendien is in een van de rechtszaken vast komen te staan dat Derde Rijk objecten niet verboden zijn. Enigste probleem voor de rechter was de verkoop via internet, omdat je dan niet weet bij wie het terecht komt. Gelukkig kunnen de standhouders op de beurs aan de neus van de koper wel vaststellen dat het geen neonazi betreft, toch?

Dit is na te lezen, zie punt 4.12 op: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... zibeurs%22

Dhr. Graaff blijft uiteraard tot zijn dood strijden voor een militaria/-beurs/-verzamelaars/-handelaren vrije wereld, maar tot nu toe met omgekeerde resultaten.

De rechters hebben gesproken!

M.vr.gr.
Edwin van Veelen
Dutch Daggerman
Dutch Daggerman
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2015, 19:47

Re: Verbod op Duits verzamelen

Bericht door Dutch Daggerman »

O ja, ook is door de rechter vastgesteld, dat de organisator, standhouders en bezoekers van de militariabeurs in Houten GEEN neonazi's zijn.....wij kunnen dus rustig slapen.
Plaats reactie