JimK schreef:Het zelfde als met de bekertjes. Die markeringen liggen niet onder het glazuur van de porseleinen dop maar zijn er later op aangebracht.Wesley92 schreef:Hoe kan ik zien dat de flessen niet echt zijn?JimK schreef:De bierflesjes en de porceleinen bekers zijn niet origineel, helaas.
Ook het etiket op de bakelieten koker is geen origineel etiket.
Is het bakelieten busje wel origineel?
Of er überhaupt bierflessen met zulke markeringen geweest zijn vraag ik mij ook af. Ze staan op beurzen met de meest fantastische markeringen, maar een overtuigende heb ik nooit gezien. Het lijkt mij dat als er bier werd gedronken de flessen gewoon van een normale brouwerij of winkel zouden komen en er dan geen FL.U.V. op zou staan.
Is jammer van die aankopen zo, maar met een beetje algemene kennis had je dat al kunnen weten.
Vraag me zelfs sterk af of dat bakelieten bus wel Duits Wo2 gerelateerd is?!
Verzamel zelf Duits Wo2 bakeliet spul, maar dit model kan ik niet meteen plaatsen.
Kleur is al apart.
Nu ken ik meer aparte zeldzame Duitse bakelieten modellen bussen.
Kijk even of die bus gestempeld is met bakeliet keuren en of jaartal dan wel fabrikant nummers en of cijfers.
Heb zelf wel een echte bierfles in bezit van de Deense brouwerij Carlsberg met HK bovenop de dop en onderin het flesje in het glas ook een HK aanwezig.
Andere kan ik ook niet zoals hier getoond.