mannequin levens echt maken hoe?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
achterhoek 40 45
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2015, 10:15

mannequin levens echt maken hoe?

Bericht door achterhoek 40 45 »

ik heb een vraag hoe kan je een mannequin zo realistisch mogelijk maken
ik heb er al meerdere gezien op deze forums en ben ook van plan ze zo realistisch te maken
hoe kan ik dat het beste aanpakken gr :?:
intresse alles wat temaken heeft met periode 40 45 in de achterhoek
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: mannequin levens echt maken hoe?

Bericht door michiel01 »

Contact lid Erik S, hij levert top kwaliteit!
Gebruikersavatar
Robbert M
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jan 2006, 14:58
Locatie: Meppel

Re: mannequin levens echt maken hoe?

Bericht door Robbert M »

Ik denk dat een schilder van poppen niet zo snel zou vertellen hoe hij dit doet.
Sommigen, waaronder Erik.S levert wel echt kwaliteit.
Mobilisatie 1939
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: mannequin levens echt maken hoe?

Bericht door Kugelblitz »

Het is lastig uit te leggen hoe je een pop goed beschildert. Een goede basis is belangrijk, dus een gedetailleerde kop, met mooie sprekende (voor de periode representatieve) gelaatstrekken.

De basis van huidskleur meng je uit veel verschillende kleuren, zoals wit, geel, rood, burnt sienna etc. Je moet een beetje kijken wat realistisch overkomt en welke look je zoekt. Het best kun je deppend werken met een spons, i.p.v. een kwast, dat bootst namelijk beter de structuur van huid en poriën na. Ook een stoppelbaard of sproeten kun je zo creëren. Vervolgens werk je met donkere en lichtere kleuren, die de highlights en dieper gelegen delen accentueren. Alles moet mooi subtiel in elkaar overlopen, dus je moet de verf of heel dun/dry-brushend opbrengen of nat in nat werken.
Verder kleine details zoals oogleden, wimpers, wenkbrauwen en ogen met een fijn penseel.

Als je totaal geen feeling hebt voor schilderen is het waarschijnlijk erg lastig, maar in principe moet je wel een eind kunnen komen met geduld en oefening. Kijk vooral wat realistisch is en kijk ook naar voorbeelden van andere poppen die je mooi vindt. Dan kun je proberen dat een beetje na te bootsen.

Qua verf kun je in principe met van alles werken, maar acryl vind ik het prettigst. Wel moet je achteraf dan een matte doorzichtige sealer aanbrengen, zodat het krasvast wordt. Maar iedereen heeft zijn eigen stijl en voorkeuren en een gezicht moet ook bij het uniform passen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
achterhoek 40 45
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2015, 10:15

Re: mannequin levens echt maken hoe?

Bericht door achterhoek 40 45 »

Kugelblitz schreef:Het is lastig uit te leggen hoe je een pop goed beschildert. Een goede basis is belangrijk, dus een gedetailleerde kop, met mooie sprekende (voor de periode representatieve) gelaatstrekken.

De basis van huidskleur meng je uit veel verschillende kleuren, zoals wit, geel, rood, burnt sienna etc. Je moet een beetje kijken wat realistisch overkomt en welke look je zoekt. Het best kun je deppend werken met een spons, i.p.v. een kwast, dat bootst namelijk beter de structuur van huid en poriën na. Ook een stoppelbaard of sproeten kun je zo creëren. Vervolgens werk je met donkere en lichtere kleuren, die de highlights en dieper gelegen delen accentueren. Alles moet mooi subtiel in elkaar overlopen, dus je moet de verf of heel dun/dry-brushend opbrengen of nat in nat werken.
Verder kleine details zoals oogleden, wimpers, wenkbrauwen en ogen met een fijn penseel.

Als je totaal geen feeling hebt voor schilderen is het waarschijnlijk erg lastig, maar in principe moet je wel een eind kunnen komen met geduld en oefening. Kijk vooral wat realistisch is en kijk ook naar voorbeelden van andere poppen die je mooi vindt. Dan kun je proberen dat een beetje na te bootsen.

Qua verf kun je in principe met van alles werken, maar acryl vind ik het prettigst. Wel moet je achteraf dan een matte doorzichtige sealer aanbrengen, zodat het krasvast wordt. Maar iedereen heeft zijn eigen stijl en voorkeuren en een gezicht moet ook bij het uniform passen.

Groet, Kugel! :mrgreen:


heel erg bedankt voor de tips iedereen ik zou het vragen aan een expert die het erop zo kunnen maken die ik persoonlijk goed ken
bedankt iedereen gr _/-\o_
intresse alles wat temaken heeft met periode 40 45 in de achterhoek
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: mannequin levens echt maken hoe?

Bericht door Erik S. »

Je kunt me altijd contacteren voor een beschildering van je mannequin, hier een voorbeeld:
12189899_743515175780376_2097856258815519155_n.jpg
10703542_562450373886858_4044481405562710733_n.jpg
https://www.facebook.com/FJM44 is mijn pagina, daarlangs kun je me ook contacteren. Op het moment heb ik ook een actie die je kunt delen waarbij je een gratis beschildering kunt winnen, daarvoor moet je even op mijn pagina kijken.

Mvg,
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
achterhoek 40 45
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2015, 10:15

Re: mannequin levens echt maken hoe?

Bericht door achterhoek 40 45 »

Erik S. schreef:Je kunt me altijd contacteren voor een beschildering van je mannequin, hier een voorbeeld:
12189899_743515175780376_2097856258815519155_n.jpg
10703542_562450373886858_4044481405562710733_n.jpg
https://www.facebook.com/FJM44 is mijn pagina, daarlangs kun je me ook contacteren. Op het moment heb ik ook een actie die je kunt delen waarbij je een gratis beschildering kunt winnen, daarvoor moet je even op mijn pagina kijken.

Mvg,

hallo
ik heb gekeken mooi werk hoop natuurlijk dat ik win maar ja alsnog we zien het vanzelf wel
ga zo door en mischien zien we elkaar nog een keer gr _/-\o_
intresse alles wat temaken heeft met periode 40 45 in de achterhoek
Plaats reactie