Ja, staat in de EUR werkinstructie vermeld op hoe het document eruit moet zien. Engelse letterlijke tekst:Kaske schreef:...De wet heb ik gelezen en is me helder. Echter heb ik nog niks kunnen vinden over het certificaat en hoe 'onvervalsbaar' dat moet zijn. Heeft iemand daar een verwijzing van?
Commission on Regulation of firemarms schreef: ANNEX III
Model certificate for deactivated firearms
(this certificate should be prepared on non-falsifiable paper)
EU Logo
Name of entity that verified & certified the conformity of the deactivation
Logo
DEACTIVATION CERTIFICATE
(etc.)
Helaas is dat de praktijk. Het duurt jaren voordat je aan de beurt bent. De wapens blijven vrijgesteld met restrictie dat ze niet in het verkeer gebracht mogen worden: onverkoopbaar dus, je mag ze zelfs niet weggeven.Kaske schreef:- de NL ongeklaar gemaakte grendelgeweren die we bezitten mag je niet verhandelen mits niet EU onklaar gemaakt. Maar je mag ze wel hebben, inderdaad een soort twilightzone. Want hoe mag je nu iets vrij bezitten maar niet verkopen. Onhoudbaar toch?
Stel je wil deze alsnog EU onklaar laten maken, dan mag je lang wachten voor een beurt in Luik. En waarschijnlijk kunnen ze er niks mee. Je wapen zit overal al muurvast, hoe kunnen ze nu vaststellen dat het precies volgens EU regels is?
EUR onklaarmaken is een theoretische natte droom, kun je vergeten zolang Nederland geen proefbank heeft.
Dat is jammer want ze krijgen dezelfde papieren in hun digitale postbusje als ik. Dat zijn alle vergaderbesluiten en wetsbesluiten van de EUR commissie aangaande dit onderwerp. Het certificaat staat hier heel precies in omschreven.Kaske schreef:- waar het certificaat precies aan moet voldoen aan logo's/watermerken wisten ze niet.
Twee seconden googlen: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 03&from=EN
In het Nederlands.