Beginnede verzameling

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Swan
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2016, 20:15

Beginnede verzameling

Bericht door Swan »

Zoals de titel het al zegt een beginnende verzameling. Foto's zeggen natuurlijk iets meer. Ik hoop op veel positieve en negatieve commentaar, zodat ik ook iets kan bijleren.
Bijlagen
20160629_142055.jpg
20160629_142047.jpg
20160629_141934.jpg
20160629_141912.jpg
20160629_141850.jpg
20160629_141841.jpg
Swan
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2016, 20:15

Re: Beginnede verzameling

Bericht door Swan »

En nog een paar foto's
Bijlagen
20160629_142022.jpg
20160629_141954.jpg
20160629_142102.jpg
matthijsdedie
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 mar 2013, 18:18

Re: Beginnede verzameling

Bericht door matthijsdedie »

ik zie wel het een en ander aan namaak items maar het is wel een leuk begin!
Altijd op zoek naar duits!
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Beginnede verzameling

Bericht door Timster »

Idd helaas een aantal fantasieitems. Hoop dat je daar niet teveel voor betaald hebt. Mocht je het bij een aankoop niet zeker weten. Laat het hier dan op de site voor je nakijken. Succes!!
Swan
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2016, 20:15

Re: Beginnede verzameling

Bericht door Swan »

Bedankt voor de info. Kan je ook zeggen welke namaak zijn en welke echte zijn. En aan de hand van wat , kan je zien dat deze niet echt zijn. Zo leer ik ook nog bij.
voor de helmen heb ik 100€ per stuk betaald en voor de rest 50€ per stuk.
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Beginnede verzameling

Bericht door Timster »

Dat is helaas erg veel geld!! Ik kan de helmen niet goed beoordelen op de foto's, maar de decals zijn er nog niet zo lang geleden opgeplakt en zien er na oorlogs uit. Zoek maar eens op internet naar een originele helm. Zakmes is een compleet fantasie item en na de oorlog gemaakt. Geld ook voor de foto er boven. Moederkruis is een onduidelijke foto dus dat durf ik niet zo te zeggen.
Swan
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2016, 20:15

Re: Beginnede verzameling

Bericht door Swan »

Dat zakmes heb ik nochtans terug gevonden op google, zo zijn er ongeveer een 6 tal verschillende van gemaakt . Mij hebben ze toen wijsgemaakt dat dit een item was dat met de verkiezingen werd uitgedeeld. Maar ik kan ook helemaal mis zijn.
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Beginnede verzameling

Bericht door Timster »

Swan schreef:Dat zakmes heb ik nochtans terug gevonden op google, zo zijn er ongeveer een 6 tal verschillende van gemaakt . Mij hebben ze toen wijsgemaakt dat dit een item was dat met de verkiezingen werd uitgedeeld. Maar ik kan ook helemaal mis zijn.
Helaas hebben ze je dat echt wijs gemaakt. Dit zijn allemaal items na de oorlog gemaakt. Volgens mij kwamen deze in de jaren 80 op de markt. Ik zou in ieder geval mijn geld proberen terug te krijgen.
Swan
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2016, 20:15

Re: Beginnede verzameling

Bericht door Swan »

Dat zullen wel de typische beginners fouten zijn zeker. Had dit nochtans op een antiek markt gekocht in Antwerpen, deze had nog vele meer items en ook duurdere stukken liggen. Grrr in wa ne wereld leven we toch dat iedereen maar aan geld denkt of probeert de ander te bedotten.
achterhoek 40 45
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2015, 10:15

Re: Beginnede verzameling

Bericht door achterhoek 40 45 »

swan
het komt veel beginnende verzamelaars voor niet alleen jou, en ja er zitten ook mensen tussen die alles doen voor het geld ,omdat ze weten dat het geld oplevert . ook is het handig om boeken te gaan lezen en te kijken naar origineel materiaal zoals: helmen worden nog wel vaak na gemaakt en emblemen ook ,en denk aan de tip als iets te mooi is en te goedkoop laat het liggen. voorbeeld een normale helm ligt eraan welke richting ss werhmacht luftwaffe
een normale in mint staat helm kost ongeveer 500 euro. duitse werhmacht en of luftwaffe helm in mint staat heb je voor 300 tot 600 ligt er ook aan of het single decal of dubbel decal helmen zijn ik spreek nu over een single decal helm. een ss helm origineel vind je bijna niet ik heb ze wel ooit gezien ,maar ik kan daar geen waarde in schatten ook heeft iedere helm een nek stempel en een stempel aan de zijkant. en ook inde binnen ring staat een nummer met daarop een adelaartje met waA stempel verder heb ik geen tips.
intresse alles wat temaken heeft met periode 40 45 in de achterhoek
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Beginnede verzameling

Bericht door CollectorWo2 »

Een helm met single decal heb je al niet meer voor 500 euro..
Zeker niet in mintstaat, denk eerder maar aan begin van minstens 800 euro met plaatje
Laatst gewijzigd door CollectorWo2 op 05 jul 2016, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Beginnede verzameling

Bericht door patrickh »

Timster schreef:Dat is helaas erg veel geld!! Ik kan de helmen niet goed beoordelen op de foto's, maar de decals zijn er nog niet zo lang geleden opgeplakt en zien er na oorlogs uit. Zoek maar eens op internet naar een originele helm. Zakmes is een compleet fantasie item en na de oorlog gemaakt. Geld ook voor de foto er boven. Moederkruis is een onduidelijke foto dus dat durf ik niet zo te zeggen.
Foto die boven mes staat is geen fantasie-item, bestaat echt, maar deze is wel repro.
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Beginnede verzameling

Bericht door peanut »

Net zo als de SS speld. Door veel mensen als fantasie weggezet maar is wel degelijk naar origineel gereproduceerd.
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Beginnede verzameling

Bericht door patrickh »

peanut schreef:Net zo als de SS speld. Door veel mensen als fantasie weggezet maar is wel degelijk naar origineel gereproduceerd.
Dat zeg ik, die bedoel ik met foto boven mes :wink:
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Beginnede verzameling

Bericht door Timster »

Klopt. Geen fantasie item. Wel enorm zeldzaam en niet goedkoop.
Plaats reactie