Informatie mbt. verkoop LP42 (EUH)

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
DeoVolente
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2017, 16:47

Informatie mbt. verkoop LP42 (EUH)

Bericht door DeoVolente »

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid op dit forum, maar ik hoop dat jullie de tijd willen nemen mij wat van informatie te voorzien.

Ik heb als kind, toen mijn oma kwam te overlijden, van haar een Seinpistool geërfd. Naar eigen zeggen door de Duitsers achtergelaten ten tijde van de 2e wereldoorlog. Het betreft een LP 42 (Leuchtpistole), met EUH code # 126756. Nu ligt dit apparaat al een tijd in de kast, en doe ik er niets mee. Is dit iets wat ik op dit forum kan, en mag verkopen?

Wat mag ik hiervoor vragen? Ik hoef niet de hoofdprijs, maar een indicatie zou fijn zijn.

Graag advies,

BVD.

John van Vugt
Bijlagen
seinpistool2.jpg
seinpistool1.jpg
Vuurvliegje44
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:06

Re: Informatie mbt. verkoop LP42 (EUH)

Bericht door Vuurvliegje44 »

Beste John,

Er van uitgaande dat het exemplaar van de bijlage het exemplaar is wat u heeft is het in een goeie conditie. En dit is voornamelijk wat de waarde bepaald. Normaal gesproken kan je tussen de 150 en 250 euro wel krijgen voor een mooi exemplaar. En aangezien deze in goeie conditie is zou ik dat ook zeker vragen. ik zou wel even een foto maken van de stempeltjes op de zijkant en met name de waffenambt want verzamelaars houden nou eenmaal van adelaartjes tegenwoordig. Nu moet ik ook zeggen dat er namaak modellen hier van in omloop zijn maar zonder stempeltjes en van een ander staal soort dus dat verschil is gauw te zien. Het is volledig legaal en vergunningvrij om dit te hebben en verkopen. Ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb. Als je het nog niet verkocht hebt laat maar weten, ik ken iemand die er wel graag één wilt.

Groeten!
Plaats reactie