Onklaar/Replica wapens Zib militaria.

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Robbert1976
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:02
Locatie: Den helder

Re: Onklaar/Replica wapens Zib militaria.

Bericht door Robbert1976 »

Erik schreef:
racefiets schreef:Kijk even bij wapenhandel Wagemakers. Die heeft een deel van de wapens die Zib ook heeft.
En kan bovendien jouw 'deko-oude-stijl' laten keuren en van EUR certificaat voorzien (160 EU) Voordeel? Je kunt 'm weer gewoon op de markt brengen!
dit kan toch niet met wapens die niet nederlands/eu onklaar zijn ?? of kan je die alsnog eu/onklaar laten maken dan ??
GLUCK AB.....
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Onklaar/Replica wapens Zib militaria.

Bericht door earlymb »

Theoretisch kun je pre-EU onklare wapens alsnog naar EU-spec laten brengen en dan naar een proefbank sturen voor inspectie, de stempels en het certificaat. Of dat technisch in de praktijk kan is natuurlijk een ander verhaal.

Wat dat betreft is het echt te hopen dat de oude NL-spec als zijnde conform de EU-spec wordt verklaard, dat zou een hoop gedoe schelen.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Onklaar/Replica wapens Zib militaria.

Bericht door Erik »

Nederlands onklaargemaakte wapens worden door Luik niet meer geaccepteerd wegens te hoge kosten. Volgens EUR specificaties dient de afsluiter 'gangbaar' te zijn hetgeen bij onze volledig kapotgelaste exemplaren niet meer mogelijk is dan wel met veel tijd en vakmanschap. Dus als je bereid bent er 400 EU (volgens opgave) tegen aan te slingeren, dan kan het.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: Onklaar/Replica wapens Zib militaria.

Bericht door 120134rb »

[quote="bertwijck"]zib
Ruime aanbod reageer vlot op email
1e bestelling prima
2e was geen succes geeft aan op voorraad en betaald, maar heeft levertijd

Wagemaker
Mooie kwaliteit voor zelfde prijs

Blijft altijd persoonlijke ervaring[/quote
Zib militaria is een duitse site, verzenden die naar Nederland? En ik was op zoek naar een originele ppsh 41. Ik zag op hun site een van 350 euro. Kan het magazijn hier ook van af? Ik hoorde van iemand dat die dan vasgelast zit?
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: Onklaar/Replica wapens Zib militaria.

Bericht door 120134rb »

bertwijck schreef:zib
Ruime aanbod reageer vlot op email
1e bestelling prima
2e was geen succes geeft aan op voorraad en betaald, maar heeft levertijd

Wagemaker
Mooie kwaliteit voor zelfde prijs

Blijft altijd persoonlijke ervaring
Verzend zib militaria nog steeds naar Nederland? Op hun site zeggen ze dat ze alleen in Duitsland verzenden? En ik zag een ppsh 41 op hun site voor 349? Is het magazijn afneembaar? Ik hoorde van iemand dat die zijn vasgelast volgens de nieuwe EU wetgeving?
Plaats reactie