PPSH 41 onklaar gemaakt.

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

Erik schreef:
120134rb schreef:... Er zit alleen een "attest" bij. Geen certificaat. Wel onklaar uiteraard.
Verkoper mag dat ding niet verkopen of op een andere manier de wereld in helpen. Een attest is vergelijkbaar met onze 'oude' certificaten van 'definitief onbruikbaar gemaakt'. Ik snap wel dat de verkoper dat ding niet via de post verstuurd, veel te link als er iets mee gebeurt tijdens de zending. Ik denk dat hij wel weet dat hij dat ding niet mag verkopen.
Apart, hij stuurde mij bericht dat hij hem WEL naar mij kon opsturen.
Wat zou er in theorie allemaal kunnen gebeuren met de zending? Als hij hem van Belgie verstuurd naar Nederland met pakketpost wat kan er dan allemaal in theorie mee gebeuren? In Europa is toch vrij handelsverkeer?
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door earlymb »

Dat betekend niet dat ze niet controleren op smokkelwaar, en Belgisch onklaar is altijd verboden geweest in NL. Als het pakket dus onderschept wordt mag je toch even een babbeltje met een rechter gaan maken.

Zo'n PPSH is echt niet zeldzaam, waarom zou je dat risico nemen?
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

earlymb schreef:Dat betekend niet dat ze niet controleren op smokkelwaar, en Belgisch onklaar is altijd verboden geweest in NL. Als het pakket dus onderschept wordt mag je toch even een babbeltje met een rechter gaan maken.

Zo'n PPSH is echt niet zeldzaam, waarom zou je dat risico nemen?
Ik ben nog aan het kijken. En als zoiets onderschept wordt, dan nemen ze het toch gewoon in?
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door earlymb »

120134rb schreef:En als zoiets onderschept wordt, dan nemen ze het toch gewoon in?
:lol:
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

earlymb schreef:
120134rb schreef:En als zoiets onderschept wordt, dan nemen ze het toch gewoon in?
:lol:
Inderdaad in Nederland zijn er ook veel aanbieders. Die uit Belgie wou hem wel naar me verzenden via bpost. Betekent dat dan dat PostNL hem in Nederland overneemt. Hij zei zelf dat hij nooit problemen heeft gehad. Weet niet hoe ik dat moet interpeteren.
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

Kunnen mensen een goed advies geven op de volgende situatie. Ik vind de ppsh 41 met trommel een erg mooi ding, t liefst koop ik 1 waar het magazijn af kan en die kan ontgrendelen. Ik kwam dit tegen:

http://verzamelen.tweedehands.net/krijg ... ommel.html

De verkoper wil hem opsturen naar Nederland, toen ik vroeg of dat wel goed gaat reageerde hij:

"Beste
Is geen probleem heb ik al vaak naar NEDERLAND verstuurd nog nooit problemen gehad ."

Nu kan dit ook bluf zijn.
Ook verkoopt hij meer dingen via een soort website:
http://nuts1944.be/

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hij zegt wel dat het een originele is.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door earlymb »

Koop er gewoon eentje met een EU certificaat dan kun je geen gezeur krijgen, ook niet als je hem uit een ander EU land haalt. Er zijn er zat op de markt dus ik begrijp niet waarom je zelfs maar overweegt om daar het risico voor te gaan lopen.

Geen EU certificaat? Dan vriendelijk bedanken en weglopen!
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

earlymb schreef:Koop er gewoon eentje met een EU certificaat dan kun je geen gezeur krijgen, ook niet als je hem uit een ander EU land haalt. Er zijn er zat op de markt dus ik begrijp niet waarom je zelfs maar overweegt om daar het risico voor te gaan lopen.

Geen EU certificaat? Dan vriendelijk bedanken en weglopen!
Oke,
Dan doe ik dat, zijn er nog wel ppsh te krijgen die een EU certificaat hebben en nog kunnen grendelen? Of magazijn eruit halen?
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door Bertus Bunker »

120134rb schreef:
earlymb schreef:Koop er gewoon eentje met een EU certificaat dan kun je geen gezeur krijgen, ook niet als je hem uit een ander EU land haalt. Er zijn er zat op de markt dus ik begrijp niet waarom je zelfs maar overweegt om daar het risico voor te gaan lopen.

Geen EU certificaat? Dan vriendelijk bedanken en weglopen!
Oke,
Dan doe ik dat, zijn er nog wel ppsh te krijgen die een EU certificaat hebben en nog kunnen grendelen? Of magazijn eruit halen?
Er is genoeg te vinden , heb geduld en wat earlymb zegt zorg dat er een EU certificaat bij zit want als je het in de toekomst wil verkopen levert dat geen probleem meer op .
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

Ik ben niet van plan om hem te verkopen, t gaat mij om het verzamelen.
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

Jullie zeggen er is genoeg te vinden, waar zoal kan ik het beste zoeken?
Ik zie staaloutdoor, wagemakers, iemand deelde net nog zon link, zib militaria.de, maar ze zijn allemaal met vastgelast magazijn.
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door Jan m »

Wat maakt het eigenlijk uit of het magazijn er al dan niet uit kan? Het is eigenlijk al geen wapen meer...
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door earlymb »

Gewoon blijven rondkijken en geduld hebben. Kun je ook meteen prijzen vergelijken. Ga ook eens naar een militariabeurs (zoals die in Houten), al was het alleen maar om wat namen van handelaren te leren kennen.
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

earlymb schreef:Gewoon blijven rondkijken en geduld hebben. Kun je ook meteen prijzen vergelijken. Ga ook eens naar een militariabeurs (zoals die in Houten), al was het alleen maar om wat namen van handelaren te leren kennen.
En waar moet ik rondkijken? Marktplaats?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door Erik »

earlymb schreef:Geen EU certificaat? Dan vriendelijk bedanken en weglopen!
Enig juiste advies.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie