PPSH 41 onklaar gemaakt.

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

Hallo,
Ik zoek een PPSH 41 een echte uit de 2e wereldoorlog.
Nou zag ik dat er meerdere gedeactiveerde worden verkocht door onder andere Zib militaria.de. staaloutdoor.nl. en een wapenhandel in Wageningen verkoopt ook een PPSH onklaar gemaakt volgens EU norm. Nou vraag ik me af, is een PPSH 41 met gebruikssporen mooier als eentje in hele goede staat? Ik hoorde dat een PPSH 41 die in hele goede staat is bijna niet gebruikt is of veel vervangen delen heeft. Weet iemand waar ik eventueel op moet letten? Is veel gebruikssporen juist goed of juist niet goed? Ik wil het liefst een ppsh 41 die zo netjes mogelijk is maar t liefst niet met vervangen onderdelen ofzo
Rien67
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 mei 2011, 15:05

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door Rien67 »

Een wapen wat gebruikt is in de oorlog heeft denk ik best wel wat gebruikssporen. En ze zijn al meer dan 70 jaar oud. Als hij er inderdaad als nieuw uitziet is hij waarschijnlijk weinig gebruikt of zijn er veel onderdelen vervangen. Je geeft de antwoorden eigenlijk zelf al. Als iemand er heel zuinig op is geweest kan hij er nog heel goed uitzien. Als er geen historie bekend is is het altijd gokken.
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

Alle ppsh 41 die nu op internet staan, hebben het magazijn vasgelast aan het wapen of in ieder geval het magazijn niet uitneembaar. Zijn er plekken waar je een ppsh 41 kan vinden uit de 2e wereldoorlog waar het magazijn wel uitneembaar is? En die eventueel kan droogvuren?
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door racefiets »

Vast wel enkel mag je die niet hebben.
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

Zijn er hier mensen die een ppsh 41 hebben met een uitneembaar magazijn? Ik dacht van wel?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door asjemenou »

Om het verzameltopic van Bertus Bunker niet te veel te vervuilen heb ik onderstaande berichten over een onklaar gemaakte PPSh-41 verplaatst naar dit topic.
120134rb schreef:
Ik dacht dat met de nieuwe EU-norm het magazijn vasgelast moest zijn aan het wapen?
Volgens mij is dit inderdaad de nieuwste EU regel.
Vorige maand lag er op de militariabeurs van Ciney een EU onklaar gemaakte Russische PPS-43. Deze kon grendelen en het magazijn was uitneembaar. Het wapen was voorzien van een EU stempel en bijbehorend certificaat.
De verkoper vertelde mij dat het wapen al EU gedeactiveerd was voor invoering van deze allernieuwste regel.
EU onklaar gemaakte vuurwapens met uitneembaar magazijn zoals bij de eerder genoemde
PPS-43 kun je dus nog tegenkomen en zijn volstrekt legaal.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door Bertus Bunker »

Bedankt voor de toelichting.
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

asjemenou schreef:Volgens mij is dit inderdaad de nieuwste EU regel.
Vorige maand lag er op de militariabeurs van Ciney een EU onklaar gemaakte Russische PPS-43. Deze kon grendelen en het magazijn was uitneembaar. Het wapen was voorzien van een EU stempel en bijbehorend certificaat.
De verkoper vertelde mij dat het wapen al EU gedeactiveerd was voor invoering van deze allernieuwste regel.
EU onklaar gemaakte vuurwapens met uitneembaar magazijn zoals bij de eerder genoemde
PPS-43 kun je dus nog tegenkomen en zijn volstrekt legaal.
Oke bedankt voor de uitleg. Op internet als ik intik ppsh 41 kom ik veel afbeeldingen tegen van ppsh 41 waar dan bij staat marktplaats of 2ehands ofzo maar als ik dan op de link klik dan is de advertentie verwijderd. Ik kan op marktplaats of 2ehands.nl en 2ehands.be helemaal niks vinden. Als ik op google intik ppsh 41 verschijnen er wel resultaten van marktplaats maar als ik er op klik is de advertentie verwijderd.
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

asjemenou schreef:Volgens mij is dit inderdaad de nieuwste EU regel.
Vorige maand lag er op de militariabeurs van Ciney een EU onklaar gemaakte Russische PPS-43. Deze kon grendelen en het magazijn was uitneembaar. Het wapen was voorzien van een EU stempel en bijbehorend certificaat.
De verkoper vertelde mij dat het wapen al EU gedeactiveerd was voor invoering van deze allernieuwste regel.
EU onklaar gemaakte vuurwapens met uitneembaar magazijn zoals bij de eerder genoemde
PPS-43 kun je dus nog tegenkomen en zijn volstrekt legaal.
Ik zie trouwens dat er 28 oktober een Ciney militariabeurs is, achten jullie de kans groot dat daar(nog) Ppsh 41 liggen met trommelmagazijn die nog kunnen grendelen en magazijn uitneembaar met EU certificaat? En is de Ciney militariabeurs goed toegankelijk via het openbaar vervoer? Ik ben (arme) student :) namelijk.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door asjemenou »

Marktplaats heeft zo zijn nukken. Bij een legaal WOII onklaar gemaakt vuurwapen moet je in de advertentie altijd vermelden dat het wapen van voor 1870 is. :?
Misschien kan het ook zo zijn dat het deko wapen in een mum van tijd verkocht wordt.
Zo stond er gisteren op Marktplaats nog een DP-28 te koop.

Je schrijft dat je een arme student bent maar heb je dan wel geld voor zo'n gedeactiveerde PPSh-41? Een paar maanden geleden kostte zo'n ding nog €350. Nu moet je er al meer dan €400 voor neerleggen. Krankzinnig als je je bedenkt dat er ruim 6 miljoen van zijn gemaakt.

Of je op de komende beurs van Ciney nog een PPSh-41 kunt aantreffen die nog kan grendelen valt niet te zeggen. De afgelopen beurs lagen er juist opvallend weinig deko vuurwapens.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

asjemenou schreef:Marktplaats heeft zo zijn nukken. Bij een legaal WOII onklaar gemaakt vuurwapen moet je in de advertentie altijd vermelden dat het wapen van voor 1870 is. :?
Misschien kan het ook zo zijn dat het deko wapen in een mum van tijd verkocht wordt.
Zo stond er gisteren op Marktplaats nog een DP-28 te koop.

Je schrijft dat je een arme student bent maar heb je dan wel geld voor zo'n gedeactiveerde PPSh-41? Een paar maanden geleden kostte zo'n ding nog €350. Nu moet je er al meer dan €400 voor neerleggen. Krankzinnig als je je bedenkt dat er ruim 6 miljoen van zijn gemaakt.

Of je op de komende beurs van Ciney nog een PPSh-41 kunt aantreffen die nog kan grendelen valt niet te zeggen. De afgelopen beurs lagen er juist opvallend weinig deko vuurwapens.
Ja ik heb wel redelijk wat geld over voor een mooie ppsh 41 alleen het vervoer naar zon beurs toe kan ook nog wat kosten? Ik heb wel wat te besteden hoor. alleen is geld steken in vervoer natuurlijk zonde. aangezien je eenmalig dan de dienst gebruikt en daarna niet meer.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door asjemenou »

Als je zou besluiten om naar de militariabeurs in Ciney te gaan, denk je dat je daar dan gratis komt?
De entree kost je in ieder geval al €15. Er naar toe rijden met de auto kost je ook al snel een tank benzine.
Het zijn nu eenmaal de kosten die je moet maken. Nice things cost money.
Of je er met het openbaar vervoer kunt komen zou ik niet weten. Het lijkt mij in ieder geval geen fijn idee om met een onklare PPSh-41 gevat in een flinke vuilniszak op het openbaar vervoer in België en Nederland te stappen. De lengte van het wapen, onklaar of niet, is zo'n 83 cm.

Waarom koop je er niet één via Internet? Er zijn immers ook Nederlandse aanbieders.

Vanwaar de interesse voor een onklare PPSh-41?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door WO2NLLzoeker »

http://westland.nl/product/PPSH41 Hier is er een uit 1944
:+ :+
120134rb
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018, 22:25

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door 120134rb »

Ik zag laatst een ppsh 41 op een tweedehands website in Belgie met een uitneembaar magazijn en met "bewegende delen". Ik mailde de eigenaar informatief over de ppsh 41, 400€ en hij wou hem eventueel opsturen, is dit niet risicovol? Er zit alleen een "attest" bij. Geen certificaat. Wel onklaar uiteraard.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: PPSH 41 onklaar gemaakt.

Bericht door Erik »

120134rb schreef:... Er zit alleen een "attest" bij. Geen certificaat. Wel onklaar uiteraard.
Verkoper mag dat ding niet verkopen of op een andere manier de wereld in helpen. Een attest is vergelijkbaar met onze 'oude' certificaten van 'definitief onbruikbaar gemaakt'. Ik snap wel dat de verkoper dat ding niet via de post verstuurd, veel te link als er iets mee gebeurt tijdens de zending. Ik denk dat hij wel weet dat hij dat ding niet mag verkopen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie