Wat is jullie beste deal ooit?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Tb098
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 jan 2019, 15:58

Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door Tb098 »

Beste deal ooit? Mijne was een Duitse kepie voor 230.
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door Mike_Utrecht »

Mijn beste deal was welke ik met mijn vrouw heb gemaakt; tot hoever ik met mijn verzameling mag doorgaan totdat ik het huis uit moet...
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door laurens jan »

Mike_Utrecht schreef:Mijn beste deal was welke ik met mijn vrouw heb gemaakt; tot hoever ik met mijn verzameling mag doorgaan totdat ik het huis uit moet...
:lol:
Tb098
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 jan 2019, 15:58

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door Tb098 »

Mike_Utrecht schreef:Mijn beste deal was welke ik met mijn vrouw heb gemaakt; tot hoever ik met mijn verzameling mag doorgaan totdat ik het huis uit moet...
:lol:
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door Mike_Utrecht »

Mijn eerste reactie bevat een kern van waarheid en ik vermoed dat andere verzamelaars met partner zich hier mogelijk deels in kunnen herkennen. Maar laat ik ook serieus zijn:
In het verre verleden is mij via marktplaats een vroege grasgroene Nederlandse M27 helm gegund. De prijs was hoog, maar ik wist dat ik deze unieke kans niet mocht en kon laten schieten. Na contact met de verkoper, wist deze ook te melden dat deze nog een Engelse helm met soort van embleem op zijkant had liggen (nog niet op Markplaats gezet). Ik vroeg deze maar eens op WhatsApp te zetten om te kunnen beoordelen. Het bleek een heuse Engelse MkII helm te zijn gebruikt door de Prinses Irene Brigade. Ik zei, die is wel aardig en kon deze voor enkele tientjes ook overnemen. Hoe blij dat ik was: 2 tophelmen op 1 dag.
Deze worden besproken en zijn afgebeeld in ons nieuwe boek:
Zie thread:
viewtopic.php?f=28&t=43444
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door Jim »

Mike_Utrecht schreef:Mijn eerste reactie bevat een kern van waarheid en ik vermoed dat andere verzamelaars met partner zich hier mogelijk deels in kunnen herkennen.
Yep echt wel. Maar groot deel van verzameling had ik (gelukkig) al :lol: .
Ik zeg niet wat ik koop en zij vraagt niet wat het kost. :yes: Best deal ever.

-Maar mijn RAF (incomplete) seat pack harnass met seat pack voor (nu omgerekend) €40,.
-Amerikaans 1943 gedateerde T5 reserve pack voor €12,50. (rommelmarkt)
-RAF parachute, X-type parachute en X-type innerbag samen voor €300. (internet handelaar) Vond ik ook mooi. -Ook de X-type parachute training harnass voor €125 knijp ik mezelf na al die jaren nog steeds. (militaria beurs) Verbaasd dat die handelaar met zijn altijd stevig prijzen het daarvoor verkocht heeft!
-RCAF broeken (1942 -1943) 3 stuks in een Amsterdamse dump voor €10, p/s mint staat met magazijn kaartje. Spijt dat ik die andere broeken niet gekocht heb. :(
-Britse schoenen (1945) waar schaatsen ondergeschroeft zaten, voor €2,50 (rommelmarkt)
-Nederlandse M16 helm originele kleur met binnenwek, voor €10,-- Kocht een grote collectie helmen met een gemiddelde prijs van €10, p/stuk. Verkocht voor €12, euro! De desbetreffende kan hier zijn verhaal ook plaatsen. :lol:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door earlymb »

Een paar 1944 gedateerde M1943 'Buckle Boots' in goede staat en in mijn maat voor €1,- (rommelmarkt).
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door asjemenou »

Misschien staat dit topic in deze rubriek beter op zijn plaats. :)

Zelf heb ik ook wel enkele goed deals gehad. Je kunt ze vandaag de dag nog steeds maken.
Ooit heb ik op een rommelmarkt een Duitse LKpS-101 vliegerhelm gekocht. Compleet met zuurstofmasker en vliegbril. De prijs; 50 Gulden!
Ik heb de verkoper destijds gevraagd of hoe hij aan de vliegerhelm was gekomen. Volgens zijn zeggen was de vliegerhelm van zijn overleden vader geweest. Zijn vader was in 1945 lid van de Amsterdamse NBS. Hij had langs de weg gestaan toen de Canadezen de hoofdstad binnentrokken. De vliegerhelm had hij geruild voor sigaretten met een Canadese soldaat.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door laurens jan »

Mijn verzameling bestaat grotendeels uit goede deals omdat ik hier vaak expliciet naar op zoek ben.
Het zoeken op rommelmarkten is naar mijn beleving het ultieme verzamelgevoel dit in plaats van bij een website iets te bestellen!
Mijn laatste goede deal was een M35 kaartentas uit 1938 voor enkele tientjes.
En nu het mooiste... Koningsdag is aanstaande zaterdag!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door CollectorWo2 »

Wehrmacht telefoon agregraat voor 50 euro.
rens fischer
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2019, 21:09

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door rens fischer »

ik woon zelf in het noorden van nederland daar vind je niets hoewel ik was ooit in kroatie een oostblok land en het jammere is gewoon in polen/tjeschie/rusland/kroatie etc verkopen ze allemaal nep spul er is zoveel nep in omloop over 20 jaar kan je het verschil niet eens tussen echt of nep zien mijn oplossing voor dit probleem is denk ik dat je alleen replica mag kopen als je een vergunning hebt bijv als reenacter
hallo,
ik zoek nog een paar items :
k98 tasjes
gasmasker bus
en andere duitse militaria
heb je iets liggen ? pb graag!
ps ik zoek ook nog het boek deutsche soldaten
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door asjemenou »

Originele WOII militaria is nog wel te vinden alleen je moet het herkennen. Ik heb toch wel mooie originele dingen gevonden in de Oost Europese landen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door laurens jan »

Is toch af en toe wel wat te vinden hoor! Goed en vaak zoeken in winkels en op markten, veel kennis op doen op internet, uit boeken en daarnaast vooral tevreden zijn met wat je tegenkomt, het zijn niet elke week ridderkruisen. Ook niet elke maand trouwens.
Daarnaast is misschien de allerbeste tip om samen eens op zoek te gaan naar WOII materiaal, het halveert alle vondsten die je misschien doet maar het wordt er wel een stuk gezelliger van! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door Schijnwerper »

Ja zeker nog wel eens wat te vinden hier en daar. Leukste beste deal gevonden op kofferbak markten, was 3 Duitse Wo2 Esbit Kochers ongebruikt voor 5 Euro, waarvan 2 late zeldzame variant. Nog mooie gave NL Eetketel van ver voor 1940 voor 6 Euro. Mooie gave Engelse zakmes 1944 3 euro. 3 houten Duitse munitie kisten. zaklampen etc.
Wel alles verkocht op een Esbit kocher na.
Dit jaar nog niets gevonden, dus het kan verkeren.

Marktplaats wel in het verleden wel de beste deals gemaakt! Dat lukt nu niet meer, mensen zijn wijzer meer speurders en handelaars en de komst van de Smart Phone.

Doch heel soms lukt het nog wel eens, dat zijn echt de uitzonderingen.
Laatste goede deal op MP Was een Wo1 Artillerie Signaal lantaarn 1917 Electronische Industrie G.m.b.H. Berlin.
Hersteller BERNHARD ROGGE BERLIN.
Voor 15 euro ex verzending.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
DannyMNL
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2019, 16:20

Re: Wat is jullie beste deal ooit?

Bericht door DannyMNL »

Een Nederlandse gasmaskerbus model H met zo te zien originele verf voor 20 euro.
Plaats reactie