Nieuwe aanwinsten legerhelmen.nl

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Opgeheven account 10573

Re: Nieuwe aanwinsten legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

De laatste tijd even niets gekocht. Tijd om nog een pareltje uit de collectie te laten zien. Wist eerlijk gezegd helemaal niet dat hij bijzonder was. Het is een Spaanse M35 met een bijzondere ophanging van de voering. Zo heb ik begrepen van een kenner die laatst op visite was. Bovenop de helm zit een schroef die meestal niet op dit model zit. Weet er verder niets van maar het maakt hem net weer even anders. Er is vast wel iemand die er iets over kan zeggen.
Bijlagen
2019038 (3).JPG
2019038 (2).JPG
2019038 (5).JPG
2019038 (4).JPG
2019038 (6).JPG
Opgeheven account 10573

Re: Nieuwe aanwinsten legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Vandaag kwam er een gek helmpje binnen. Duidelijk een Spaanse model Z. Komt uit een museum in Breda. Alleen heeft iemand er wat verf en plakkertjes op gedaan. Ik weet niet of het in een historische context past. Wie dat weet mag het zeggen.
IMG_6058.JPG
Bijlagen
IMG_6048.JPG
IMG_6052.JPG
Opgeheven account 10573

Re: Nieuwe aanwinsten legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Het is even stil geweest in dit topic omdat ik anders elke dag haast wel wat er op kon zetten. De teller staat inmiddels op meer dan 300 helmen en de aanvoer wordt nu wel minder. Ik probeer om een brede verzameling op te bouwen die een beeld geeft van helmen gebruikt tussen 1914 en ongeveer 1980. Natuurlijk sluipen er exemplaren tussen van latere jaren omdat die ook zo mooi zijn. Ik vind replica's ook geen probleem omdat originele vaak mijn budget ver te boven gaan. Zo langzamerhand ga ik wat meer de diepte in door op internet meer info te verzamelen en bij de helmen te zetten. De site is meer bedoelt als database dan het laten zien van mijn verzameling. Zo kan ik snel terugkijken of ik een aangeboden exemplaar al heb of dat het weer eens een variant is. De meeste helmen liggen opgeslagen zodat ik er niet gemakkelijk bij kan. Puntje voor de toekomst. Inmiddels heb ik al wat contacten met mensen die mijn informatie aanvullen of verbeteren. Maar het kan altijd beter. Ziet u of jij iets op de site wat niet klopt dan hoor ik dat graag en leer graag wat bij. Veel plezier met kijken op legerhelmen.nl.
Plaats reactie