Geen vingerafdrukken op medailles

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Pak88
Lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Geen vingerafdrukken op medailles

Bericht door Pak88 »

Voor degene die liever geen vinger afdrukken maakt op zijn onderscheidingen en dergelijke, is er een actie bij lidle : heel dunne stoffen handschoenen in wit en zwart. Prima geschikt daarvoor. Ze heten touchpoint gloves. 2 euro.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Geen vingerafdrukken op medailles

Bericht door utmi »

Een goede tip en interessant onderwerp. Op WAF is dit een actueel topic, wat mij opvalt is dat veel Amerikanen zegen ze te gebruiken, terwijl ik het hier in Europa nauwelijks zie (op wat dolk/zwaard verzamelaars na).
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Geen vingerafdrukken op medailles

Bericht door asjemenou »

Ik heb er eens een praatje over gehad met een verkoper van vuurwapens tijdens de militariabeurs van Ciney.
Volgens zijn zeggen werden sommige vuurwapens op zijn verkoopstand honderden keren door beursbezoekers vastgepakt of aangeraakt. Honderden keren zoute handen dus. Dit laat sporen na op de vuurwapens waardoor ze in prijs minderen.
De verkoper beweerde dat het op militaria- en vuurwapenbeurzen in de Verenigde Staten regel is dat je vuurwapens alleen vastpakt wanneer je handschoentjes draagt. Doe je dit niet dan ben je min of meer verplicht om het vuurwapen wat je vastpakt te kopen.
Ergens kan ik dit wel begrijpen. Er liggen op zo'n beurs soms vuurwapens te koop die een waarde van een paar duizend Euro (Dollar) hebben.

Dunne katoenen handschoentjes zijn overigens ook te verkrijgen bij een goede ijzerwaren- en gereedschappenwinkel.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Geen vingerafdrukken op medailles

Bericht door Erik »

Goed onderwerp Pak88 en een goede aanvulling op de wapens door asjemenou! Maar, meer iets voor 'Militaria verzamelen'. Daar breng ik het nu ook onder.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Verplaatst van Actueel naar Militaria verzamelen op 07 dec 2020, 20:29 door Erik

Plaats reactie