Beursafspraken

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door CollectorWo2 »

Ik vind het alleen irrirtant dat ze half uur eerder gaan opruimen..
_Arthur

Re: Beursafspraken

Bericht door _Arthur »

thunderbird schreef:Ik vind het alleen irrirtant dat ze half uur eerder gaan opruimen..
Een standaard fenomeen bij militaria beurzen. De enige remedie: zorg dat je er bent bij de opening, of zelfs eerder!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

Dat vind ik ook zo bloedirritant.
Ik probeer er ook elke keer om 9.45 te staan, maarja om op zaterdag 7 uur je bed uitkomen is ook niet niks.
Althans niet voor mij, ik ben niet zo'n ochtendmens.

Meestal ben ik er rond 11 uur, heb ik 1 keer alles gezien en dan moet ik echt heel snel beslissen of ik nog wat wil kopen of ze ruimen al op.
Ook irritant is als je nog terwijl ze gaan opruimen iets wilt kopen, de handelaren dan alsnog de hoofdprijs vragen en amper ruimte om te onderhandelen bieden.
Zo wilde ik laatst terwijl iedereen al aan het opruimen was, een Duitse verbanddoos kopen, hij vroeg er 125 EU voor, ik had nog maar 115 EU bij me, ik wou dat in eerste instantie niet eens bieden, maar deed het uiteindelijk toch en vervolgens laat'ie zoiets voor een tientje schieten :?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Beursafspraken

Bericht door rajbrns »

Joep schreef:Dat vind ik ook zo bloedirritant.
Ik probeer er ook elke keer om 9.45 te staan, maarja om op zaterdag 7 uur je bed uitkomen is ook niet niks.
Althans niet voor mij, ik ben niet zo'n ochtendmens.

Meestal ben ik er rond 11 uur, heb ik 1 keer alles gezien en dan moet ik echt heel snel beslissen of ik nog wat wil kopen of ze ruimen al op.
Ook irritant is als je nog terwijl ze gaan opruimen iets wilt kopen, de handelaren dan alsnog de hoofdprijs vragen en amper ruimte om te onderhandelen bieden.
Zo wilde ik laatst terwijl iedereen al aan het opruimen was, een Duitse verbanddoos kopen, hij vroeg er 125 EU voor, ik had nog maar 115 EU bij me, ik wou dat in eerste instantie niet eens bieden, maar deed het uiteindelijk toch en vervolgens laat'ie zoiets voor een tientje schieten :?
Over welke beurs heb je het?
Verzamel items van het Derde Rijk
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door CollectorWo2 »

Ik ben er altijd voor opening :)
Duiven
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

Blijf je dan zolang totdat het weer sluit ?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
_Arthur

Re: Beursafspraken

Bericht door _Arthur »

Joep schreef:Dat vind ik ook zo bloedirritant.
Ik probeer er ook elke keer om 9.45 te staan, maarja om op zaterdag 7 uur je bed uitkomen is ook niet niks.
Althans niet voor mij, ik ben niet zo'n ochtendmens.
Het is niet anders. Dus gewoon om 7u je bed uitkomen.

Op Ciney wil je het liefst ook rond de klok van 8:00 ZIJN ;) Mede omdat het rond de klok van 11u al tering druk is. Maar dan heb je teminste het meeste reeds gezien en kan je 'rustig' langs de standjes waar je twijfelde.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

Klopt, maar Ciney is voor mij iets te ver weg.
Minstens 3 a 4 uur rijden.

En als ik naar Duiven ga kom ik er ook wel gewoon om 7 uur uit, maar je snapt dat zaterdag, uitslaapdag is :lol:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door CollectorWo2 »

Ciney wil ik zeker nog gaan.
Ik blijf tot het sluit :)
Ik snap wel als je op tijd er bent op de beurs je rustiger kan kijken en wat sneller wat vind :mrgreen:
Ik zeg altijd,bij twijfel niet kopen :roll:
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

Da's een goeie instelling :P
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Beursafspraken

Bericht door rajbrns »

Joep schreef: Zo wilde ik laatst terwijl iedereen al aan het opruimen was, een Duitse verbanddoos kopen, hij vroeg er 125 EU voor, ik had nog maar 115 EU bij me, ik wou dat in eerste instantie niet eens bieden, maar deed het uiteindelijk toch en vervolgens laat'ie zoiets voor een tientje schieten :?
Om wat voor verbanddoos ging het en was die vol of leeg?
Misschien liet hij het schieten omdat hij gedurende de dag al genoeg in prijs gezakt was, misschien was hij bijv. met €200 begonnen en was €125 echt het limiet anders zou hij geld verliezen.
En welke verkoper was het?
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door wvd »

Ciney wil ik ook wel eens zien gewoon voor de sfeer verwacht er geen speciale dingen te vinden. Duiven ben ik altijd tegen 10 uur waarom in de rij staan dringen om binnen te komen en handelaren hebben onderling toch eerste keuze.

Meestal even een snel rondje om even te kijken wat er is en waar. Must have spullen koop ik meteen anders wacht ik even daarna een rustig rondje.
Dan is er koffie en daarna de finale ronde en dan naar huis.

Btw: iemand nog naar de beurs op 1 Juni op museum vliegbasis Deelen? Ben er het weekend met mijn zoon geweest erg klein maar wel leuk museum. Of de beurs iets is geen idee nog nooit geweest.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

rajbrns schreef:
Joep schreef: Zo wilde ik laatst terwijl iedereen al aan het opruimen was, een Duitse verbanddoos kopen, hij vroeg er 125 EU voor, ik had nog maar 115 EU bij me, ik wou dat in eerste instantie niet eens bieden, maar deed het uiteindelijk toch en vervolgens laat'ie zoiets voor een tientje schieten :?
Om wat voor verbanddoos ging het en was die vol of leeg?
Misschien liet hij het schieten omdat hij gedurende de dag al genoeg in prijs gezakt was, misschien was hij bijv. met €200 begonnen en was €125 echt het limiet anders zou hij geld verliezen.
En welke verkoper was het?
De verbanddoos was vol, ik heb geen idee welke verkoper dat was.
Hij vroeg eerder die dag er 150 voor, ik bood 'm 100, hij maakt er 125 van, ik maak er 115 van (alles wat ik nog bij me had) maarja dat bleek net een tientje te weinig voor 'm.
Geloof me, die mensen zullen er echt geen verlies op maken, ik zal ongetwijfeld niet de enige koper zijn geweest bij 'm.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door wvd »

Joep schreef: De verbanddoos was vol, ik heb geen idee welke verkoper dat was.
Hij vroeg eerder die dag er 150 voor, ik bood 'm 100, hij maakt er 125 van, ik maak er 115 van (alles wat ik nog bij me had) maarja dat bleek net een tientje te weinig voor 'm.
Geloof me, die mensen zullen er echt geen verlies op maken, ik zal ongetwijfeld niet de enige koper zijn geweest bij 'm.
Dat ze geen verlies maken zal idd niet het is tenslotte hun brood wat ze moeten verdienen. Verkopers hebben een prijs in gedachten en jij als koper ook soms kom je dan niet tot een deal al gaat het maar om een tientje. Voor jou was dat tientje ook net teveel zo geld dat voor hem andersom hij is natuurlijk niet verplicht het te verkopen.

Tip aan de achterkant van het winkelcentrum zit een albert heijn daar kan je dan een tientje pinnen :P
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Beursafspraken

Bericht door opheusden1944 »

wvd schreef:Btw: iemand nog naar de beurs op 1 Juni op museum vliegbasis Deelen? Ben er het weekend met mijn zoon geweest erg klein maar wel leuk museum. Of de beurs iets is geen idee nog nooit geweest.
Ik ga.
Beurs is niet groot maar het is daar wel gezellig en vaak kan je er nog koopjes scoren ook.
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Plaats reactie