Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Erik »

Maar daar is dit forum toch voor bedoeld? Het gaat juist in de feedback erom waar het plezierig handelen is of juist niet en waarom dan! Nu loopt dit forum vol met schouderklopjes naar mede-forumleden die fijn zijn om te horen voor betrokkenen, maar in feite niet zoveel bijdragen tot een overzicht van "hier is het vertrouwd, hier moet je niet zijn!"

Als de naam van betrokkene dan ook nog eens in het 'onderwerp' staan, is het middels de zoekmachine goed terug te vinden!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Dat is eigen aan marktplaats.

Gratis en zonder verplichtingen .....wat wil je nog meer.

Langs de andere kant is het ook waar, bieders die het hoogste bod hebben uitgebracht en dan later niets meer van de verkoper horen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Erik,

Op een verkoopsite bereik je veel meer volk die eventueel willen kopen dan op een forum.

En het is de meeste verkopers er om te doen om winst te maken met hun verkopen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Erik »

uniformverzamelaar schreef:Erik,

Op een verkoopsite bereik je veel meer volk die eventueel willen kopen dan op een forum.

En het is de meeste verkopers er om te doen om winst te maken met hun verkopen.
Eh ja, maar dat doet niets af aan degenen die in besloten kring (forum) anderen willen waarschuwen voor verkopers buiten de eigen kring, die wel heel duidelijk 'op de muntjes' zijn of anderszins kwalijk met de fatsoensregels omspringen. Daar is dit forumdeel prima geschikt voor! Daar moeten we het, denk ik, ook voor gebruiken!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Erik,

Het gaat er niet over wat wij denken.
Ik stel enkel vast en ik niet alleen als het gratis en zonder verplichtingen is dan doen ze maar op (zowel kopers als verkopers !!). Een van deze regels ontbreekt bij een verkoop op een forum Als men op een forum dit zou doen dan zou men eraf geworpen worden, dus daar zit dan een rem op.
Ook voor verkopers die winst trachten te maken is een forum meestal niet de plaats to be.

Fatsoen is al lang een verouderd woord :(

Ook zoals reeds eerder aangehaald in andere topics zijn de forums ook niet meer wat ze geweest zijn.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door asjemenou »

ike75 schreef:Kunnen we hier geen aparte stickie maken voor zulke lampjes? Er zullen vast wel meer mensen last hebben van lolbieders op marktplaats.
Er zijn zéker meer mensen die hier ervaring mee hebben. Ik ben er eentje van. Of het zin heeft om een stickie topic te openen voor dit soort lolbroeken weet ik niet. Er zullen tenslotte altijd lieden zijn die hier niets van aan trekken.
Zelf heb ik een "black list" aangemaakt. Hierop plaats ik de mensen die zich schuldig maken aan spookbieden, prijsopdrijving, onfatsoenlijk gedrag of zeggen dat ze betalen en het uiteindelijk niet doen.
Mensen die op deze lijst zijn komen te staan daar doe ik geen zaken meer mee.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

asjemenou,

Heeft dit zin ?
Hoe dikwijls veranderen die mannen van naam en hoeveel verkopers bieden of laten bieden op hun eigen voorwerpen ?

Ik kan niet meespreken als verkoper want dat zal zelden zijn dat ik iets uit mijn verzameling zal verkopen.
Koop ook geen zaken om te verkopen.
Als ik het hoogste bod heb geboden en er komt geen reactie maak ik mij daar niet druk meer om.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door asjemenou »

Zaligmakend is zo'n zwarte lijst zeker niet. Hij is overigens ook niet bijster groot, hoor.
Hij is meer bedoelt als een geheugensteuntje met wie ik wel en met wie ik niet moet handelen.
Vervelend zijn de spookbieders wel maar bijzonder druk maak ik mij niet om hen.
Uiteraard zijn er die continue van naam verwisselen maar dat geldt zeker niet voor allemaal. Sommige lolbroeken kun je al herkennen aan hun woordkeuze. Op de één of andere manier verraden ze zichzelf dan toch wel weer.
De spullen die ik te koop heb komen niet uit mijn verzameling. De welwillende bieders die meerdere malen op mijn advertenties hebben gereageerd herken ik gelukkig ook. Serieuze bieders bestaan dus ook nog.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door ike75 »

Er zitten een hoop kneuzen tussen. Ze willen het dan kopen. Krijgen ze het niet voor de prijs die ze willen betalen. Krijg je ok nog vaak leuke verwensingen naar je hoofd geslingerd :r of ze proberen het onder een andere naam. Of ze kijken hier op het forum. Dat heb ik ook al een aantal keren mee gemaakt. Tsja dat zal wel afgunst zijn of het beperkte niveau van deze personen. :bonk:
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door CollectorWo2 »

Goede zaken gedaan weer met imcs :)
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door D_Dutch »

Goede zaken gedaan met Memory.
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door ike75 »

slechte zaken gedaan met MM van marktplaats. Wel bieden en akkoord gaan en dan foto's opvragen en dan een paar dagen niks laten horen en dan hoeft het niet meer :full:
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Even waarschuwen.

Op 2 augustus 2017 kocht ik bij Big M internetshop uit Ouddorp 50 kledinghangers met verbrede schouders.
Zoals mijn gewoonte ook dadelijk betaald met bankcontact.
Dit staat ook zo op hun factuur dat zij mij toezonden.
Na een eestte mail van mijn kant (waarvan ik een lees bevestiging heb gekregen) geen reactie.
Dan telefonisch contact met hen opgenomen en toe zeiden ze mij dat ze zo geen dergelijk voorraad in stock hadden (wat ze nochtans aanvaar hadden bij mijn bestelling).

We waren dan overeengekomen dat ze mij hun voorhanden zijnde voorraad zouden opsturen en dat ze het resterende bedrag van het factuur terug zouden bijschrijven op mijn rekening. Dit heb ik dan dadelijk bevestigd met een mail (weerom een lees bevestiging gekregen).

Maar tot op heden 25 augustus 2017 verder nog niets meer vernomen van deze Big M internetshop.
Bijgevolg gaat er vandaag een aangetekend schrijven hun richting uit.

Dus zeer negatieve ervaring met deze winkel.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Even bijkomende info.

Gisteren 29/8 8 2017 heb ik 30 van de 50 bestelde kledinghangers ontvangen.
Ben eens benieuwd wanneer de resterende 20 of het resterende geld van de niet geleverd kledinghangers zal bijgeschreven worden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
van loon
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mar 2013, 15:07

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door van loon »

Duim omhoog voor verkoper Mare tranquilitatis.
Met vriendelijke groet
van Loon
Verzamelaar Ned voor 1940 en Oorlogszakboekjes.
Plaats reactie