Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door asjemenou »

Aankoop gedaan bij Patrickh. Goede afhandeling van de (ver)koop.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Jij ook bedankt!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door CollectorWo2 »

Goede leuke zaken gedaan met Patrickh
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door laurens jan »

Goede zaken gedaan met Memory!
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Memory »

laurens jan schreef:Goede zaken gedaan met Memory!
Omgekeerd ook!

ook goede zaken gedaan met Zwiktuut en D_Dutch.
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

thunderbird schreef:Goede leuke zaken gedaan met Patrickh

Jij ook bedankt!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door rajbrns »

Ik heb goede zaken gedaan met Wessel(Karsten) .
Meteen toen mijn betaling was binnengekomen is het op de post gegaan en twee dagen later had ik mijn items al binnen! :)
Zaken doen met Wessel is zeker voor herhaling vatbaar.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door wessel »

Bedankt Rajbrns (Raymond) voor deze positieve reactie! Het was ook aangenaam zaken doen met jou :wink:. Raymond is een serieuze koper die op een vlotte manier contact met je houdt.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door laurens jan »

Goede zaken gedaan met Robby.
Charito
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2012, 11:35

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Charito »

Hierbij reageert mijn vader op de zware beschuldiging op het forum geplaats door RAJBRNS
Allereerst is het achterbaks om uw eigen naam niet te vermelden.
Wat het holster betreft (waarschijnlijk P.08 of P.38) is nooit als origineel uit de tijd verkocht,zoals u beweerd een origineel kost enkele hondereden euro's.
Waarom na 6 jaar klagen?
Als u bij mijn vader had gereclameerd, was de koop zo teruggedraaid en de €50,- retour gegeven.

Iemand zwart maken achter het scherm is zeer laag!!!
Je moet bij mijn vader zijn met je klachten.
Dat je mij voorbij loopt op een beurs ,vind ik niet erg.
Om u tegemoet te komen,krijgt u als nog de €50,- van mijn vader retour.
Deze kunt u afhalen op de beurs
En verder geen zaken doen met u
Doe correct zaken en ben geen oplichter ,zoals u beweert!
Hoef voor niemand om te kijken

Mvg,
Charito Hasenbos
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door rajbrns »

Charito schreef:Hierbij reageert mijn vader op de zware beschuldiging op het forum geplaats door RAJBRNS
Allereerst is het achterbaks om uw eigen naam niet te vermelden.
Wat het holster betreft (waarschijnlijk P.08 of P.38) is nooit als origineel uit de tijd verkocht,zoals u beweerd een origineel kost enkele hondereden euro's.
Waarom na 6 jaar klagen?
Als u bij mijn vader had gereclameerd, was de koop zo teruggedraaid en de €50,- retour gegeven.

Iemand zwart maken achter het scherm is zeer laag!!!
Je moet bij mijn vader zijn met je klachten.
Dat je mij voorbij loopt op een beurs ,vind ik niet erg.
Om u tegemoet te komen,krijgt u als nog de €50,- van mijn vader retour.
Deze kunt u afhalen op de beurs
En verder geen zaken doen met u
Doe correct zaken en ben geen oplichter ,zoals u beweert!
Hoef voor niemand om te kijken

Mvg,
Charito Hasenbos
Het nut van dit topic is om positieve of negatieve feedback te geven op dealers/verkopers waarmee je ooit zaken hebt gedaan en dat is dus precies wat ik hier doe.
Ik ben geen dealer en verkoop sporadisch oorlogsspullen en ben dus ook geen concurrentie en heb dus ook geen enkele reden om jullie zonder gegronde reden "zwart" te maken.

De reden dat ik pas na 6 jaar dit meld is omdat ik sinds kort (actief) lid ben van dit forum en hier werd ontdekt dat het niet om een origineel Duits holster ging en dat het überhaupt geen Duits holster was!
Dus het betreft ook geen repro van een P.08 of P.38
Terwijl je vader mij wel vertelde dat het een Duits holster betrof uit de Tweede Wereldoorlog en aangezien ik toendertijd geen benul had van prijzen dacht ik achteraf dat ik gewoon "geluk" had gehad.
Dit vind ik geen manier van zaken doen, zeker niet tegen een jongen van (toen) 15 jaar.
Inmiddels heb ik het holster verkocht met zwaar verlies en heb daarbij nadrukkelijk gezegd dat het geen Duits holster uit de Tweede Wereldoorlog betrof.

Ik snap alleen niet zo goed waarom je zegt dat het achterbaks is dat ik mijn volledige naam hier niet vermeld?
Aangezien dit een forum is en iedereen gebruik maakt van nicknames en dat het dus vrij normaal is dat ik mijn volledige naam hier niet heb staan.
Tevens hoef ik ook voor niemand om te kijken, aangezien ik altijd naar eer en geweten handel.
En nogmaals ik heb er geen enkele baat bij om jullie zwart te maken.

Over die €50 neem ik wel contact met je op via de contactgevens van jullie site.
Verzamel items van het Derde Rijk
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door 779 »

Met alle respect maar na 6 jaar klagen over een item waar jijzelf geen enkele kennis over had? Die €50,00 had je beter kunnen besteden aan een boek over holsters en aan een treinkaartje om bij een bekende verzamelaar te gaan kijken hoe je P.08 en 38 holsters kunt herkennen...

Daarnaast overkomt het iedereen weleens dat je een miskoop doet, daar leer je van en ga je mee verder. Veelal coulant van de verkoper om jou alsnog de €50,00 terug te geven na zo lange tijd.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door rajbrns »

779 schreef:Met alle respect maar na 6 jaar klagen over een item waar jijzelf geen enkele kennis over had? Die €50,00 had je beter kunnen besteden aan een boek over holsters en aan een treinkaartje om bij een bekende verzamelaar te gaan kijken hoe je P.08 en 38 holsters kunt herkennen...

Daarnaast overkomt het iedereen weleens dat je een miskoop doet, daar leer je van en ga je mee verder. Veelal coulant van de verkoper om jou alsnog de €50,00 terug te geven na zo lange tijd.
Ten eerste ik heb de €50 nog niet terug, maar hoop die natuurlijk nog wel terug te zien.
Bovendien verzekerde hij mij toen dat het om een origineel Duits holster ging en ik was zo jong en naïef om hem op zijn woord te geloven.
Dat is inderdaad mijn fout, want ja ik had beter een boek kunnen kopen om mijn kennis bij te spijkeren, maar dat kan ik helaas niet meer terugdraaien.
De reden dat het na 6 jaar gebeurde is omdat ik er hier achter was gekomen dat het geen origineel Duits holster was en daarbij dus feedback gaf over hem.
Bovendien of het nu een week, een maand of 6 jaar geleden is dat ik zaken met hem heb gedaan wat maakt dat uit, aangezien de persoon nog actief is in de militaria scene?
Al zou ik 10 jaar geleden zaken met iemand hebben gedaan en als die nog actief is in de militaria scene dan vind ik het ongeacht of het positieve of negatieve feedback nog steeds relevant om hier te vermelden.
Aangezien dit misschien mensen kan helpen of kunnen tegenspreken dat zij wel positieve of negatieve zaken met hem hebben gedaan, daarvoor is dit topic.
En laat ik me ook is positief uitspreken over hem, ja het is zeer netjes dat ik mijn €50 terugkrijg en zal daarom verder ook niks meer negatiefs zeggen over hem.
En heb inmiddels wel geleerd door de jaren heen om inderdaad boeken te raadplegen en verzamelaars met een brede schat aan kennis en ervaring te raadplegen en dat is ook een van de redenen dat ik hier actief ben op dit forum.

Hierbij is in ieder geval voor mij de discussie gesloten en los het nu verder op met dhr. Hasenbos en bedankt 779. voor het advies.
Verzamel items van het Derde Rijk
Charito
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2012, 11:35

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Charito »

Wie is hier nu de bedrieger!!!
We hebben de foto's van het betreffende holster gevonden op het forum 7 aparil 2011
Het is een Walther PK holster ,de stempeling klopt inderdaad niet
Mijn vader verkoopt deze holsters voor €15,-
Hoe kan u dan €50,- hebben betaald?
Op het forum datum 7 april 2011 beweerd u dat u €40,- voor heeft betaald (dus ook geen €50,-)
Dus al die jaren wrok en zwart makerij is allemaal voor niets geweest.
Beter rechtstreeks contact opgenomen,dan was de zaak allang opgelost...
In het vervolg niet te gauw oordelen

Mvg,
Charito Hasenbos
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door rajbrns »

Charito schreef:Wie is hier nu de bedrieger!!!
We hebben de foto's van het betreffende holster gevonden op het forum 7 aparil 2011
Het is een Walther PK holster ,de stempeling klopt inderdaad niet
Mijn vader verkoopt deze holsters voor €15,-
Hoe kan u dan €50,- hebben betaald?
Op het forum datum 7 april 2011 beweerd u dat u €40,- voor heeft betaald (dus ook geen €50,-)
Dus al die jaren wrok en zwart makerij is allemaal voor niets geweest.
Beter rechtstreeks contact opgenomen,dan was de zaak allang opgelost...
In het vervolg niet te gauw oordelen

Mvg,
Charito Hasenbos
Ten eerste jij spreekt mij erop aan dat ik voortaan met mijn klachten etc. contact op moet nemen met je vader en inmiddels hebben we mail contact.
Vervolgens heb ik in mijn voorgaande post nadrukkelijk gezegd dat ik voortaan geen negatieve commentaren meer zou posten over je vader en zijn bedrijf, omdat we het op zouden lossen via de mail.
Vervolgens ga jij mij hier voor bedrieger uitmaken omdat ik me vergist had in het bedrag(€40 i.p.v. 50), daarvoor mijn excuses.
Volgens mij is een vergissing nog altijd menselijk en toont dit tenminste van jouw kant aan een gebrek aan professionaliteit.
Aangezien jij mij er ook via mail op had kunnen wijzen, zoals jij het zo graag wilde, aangezien het via deze manier schijnbaar achterbaks was?

Het zou kunnen zijn dat jullie die normaal verkopen voor €15 verkopen, maar ik heb er toch echt 40 voor betaald!
En nogmaals wat heb ik er in hemelsnaam aan om jullie zwart te maken en te beschuldigen van dit, terwijl ik er geen enkele profijt van heb?
En nooit had kunnen weten dat jullie dit zouden lezen en laat staan dat ik mijn geld misschien nog terug zou krijgen?
Ik zal het verder afhandelen via mail, zoals jij graag wilde.
Verzamel items van het Derde Rijk
Plaats reactie