Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door wvd »

Bij niet aangetekende zending is het altijd een risico voor de koper. Wat ik niet snap is waarom geven we zoveel geld uit aan verzamelen maar besparen we op de verzendkosten. Zie zonder aangetekend maar te bewijzen dat het niet verstuurd is.

Voor die paar extra euro heb je tenminste wel iets meer zekerheid.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door wvd »

Wederom zeer snelle betaling van Volkspolizei

Bedankt en graag tot de volgende keer.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

wvd schreef:Bij niet aangetekende zending is het altijd een risico voor de koper. Wat ik niet snap is waarom geven we zoveel geld uit aan verzamelen maar besparen we op de verzendkosten. Zie zonder aangetekend maar te bewijzen dat het niet verstuurd is.

Voor die paar extra euro heb je tenminste wel iets meer zekerheid.
Officieel is de verzender altijd verantwoordelijk, maar kan hij de verantwoording afkopen door verzekerde verzending of aangetekende verzending.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door wvd »

Hangt ervan af als de koper aangeeft standaard zending is het zijn keuze. Als ik iets verkoop met standaard zending is het uit mijn handen zodra het in postbus ligt. Iedereen weet dat als je standaard verzending kiest je achteraf niet moet zeuren als het niet aangekomen is.
Wat als het wel aankomt en de koper volhoud van niet dan zou je als je kwaad wilt altijd je gelijk krijgen.

Uiteindelijk blijft het een ja nee spelletje tussen beide partijen en bewijs maar eens dat iets niet verstuurd is. Bij de politie maak je geen kans heb dit zelf al eens gehad de reactie was dat ze het te druk hebben met identieke zaken en als ik over 6 maanden nog niks gehoord heb van de politie ik bezwaar kan tekenen.

Kortom tegenwoordig koop ik enkel aangetekend.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Klopt, daarom zeg ik officieel, zo staat het bij PostNL vermeldt. Ik laat ook altijd koper de keus, risico koper of track en trace bijvoorbeeld, scheelt een hoop gezeik achteraf.
Gebruikersavatar
Volkspolizei
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 nov 2008, 16:28

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Volkspolizei »

Weer mooie aankopen gedaan bij wvd, bedankt!
Supersnelle verzending, helemaal top!
MK brons en miniatuur
"One man's rubbish is another man's treasure"
Gebruikersavatar
Johan B
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:09
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Johan B »

wvd schreef:Hangt ervan af als de koper aangeeft standaard zending is het zijn keuze. Als ik iets verkoop met standaard zending is het uit mijn handen zodra het in postbus ligt. Iedereen weet dat als je standaard verzending kiest je achteraf niet moet zeuren als het niet aangekomen is.
Wat als het wel aankomt en de koper volhoud van niet dan zou je als je kwaad wilt altijd je gelijk krijgen.

Uiteindelijk blijft het een ja nee spelletje tussen beide partijen en bewijs maar eens dat iets niet verstuurd is. Bij de politie maak je geen kans heb dit zelf al eens gehad de reactie was dat ze het te druk hebben met identieke zaken en als ik over 6 maanden nog niks gehoord heb van de politie ik bezwaar kan tekenen.

Kortom tegenwoordig koop ik enkel aangetekend.

De betreffende dealer(Raskantik) vraagt een vaste prijs voor zijn verzending. Deze prijs staat altijd vermeld bij de items. Dus bij overschrijving prijs item +prijs verzending. Verzender is altijd verantwoordelijk.
Ikzelf verzend altijd aangetekend, zo heb ik een bewijs dat ik wel degelijk het item verstuurd heb.
Maar intussen heb ik een overeenkomst met de dealer over het verloren gegane item.
Oorlog schrijft uitstekende,boeiende geschiedschrijving; maar vrede is oninteressant om over te lezen.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

De Postwet 2009

"Belangrijker is hetgeen in de Postwet 2009 over de aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte post- en pakketzendingen is opgenomen. In artikel 29 van de Postwet 2009 is expliciet opgenomen dat PostNL niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte poststukken en/of pakketten, tenzij de post of het pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd. Ook als de post of het pakket is kwijtgeraakt door grof nalatig of opzettelijk handelen van PostNL kan PostNL aansprakelijk zijn voor het kwijtgeraakte poststuk of pakket. Hiervan is echter slechts in uitzonderlijke situaties sprake."

Het beste is met de koper afspraken te maken over wie verantwoordelijk is, risico koper (standaard verzending) of verkoper, scheelt een hoop ellende.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door CollectorWo2 »

Leuke goede zaken gedaan met ike75 :)
Gebruikersavatar
Tiger1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 feb 2012, 14:33

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Tiger1 »

Weer goede zaken gedaan met Arie.
Bedankt
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door arie »

Jij ook weer bedankt in het vertrouwen Tiger1.
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Memory »

Goede zaken de laatste tijd met: Limburgse jager, Rammsander en Michiel01
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door michiel01 »

zeer goede zaken gedaan met Memory!
Joost001
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2008, 22:10
Locatie: midden-Nederland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Joost001 »

Gisteren voor het eerst iets gekocht op Militariaplaza.nl. Zeer over te spreken. De aankoop werd vandaag al bezorgd, degelijk verpakt. In het echt nog mooier dan op de foto's.
JaelK
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2016, 14:57

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door JaelK »

Onlangs een lot bidprenten van gebruiker jurgen gekocht. Snelle verzending en de prenten komen overeen zoals aangeboden.
Plaats reactie