Polyester lijmen/repareren van een etalagepop?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Mooyman
Lid

Polyester lijmen/repareren van een etalagepop?

Bericht door Mooyman »

Heeft iemand van jullie misschien ook ervaring in het repareren van etalagepoppen?.
Heb deze morgen een bijzonder mooie pop weten te kopen, maar hij is beschadigd :| .
Er missen stukken uit zijn borst en zijn hoofd zit daardoor los, nu heb ik alle stukken er zo goed als bij en is mijn vraag wat voor lijm ik het beste gebruiken kan?.
Bij voorbaat dank.
Collector of uniforms of the enemy
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Misschien kan je het maken met glasvezelmatten en polyestherhars...
Kan je kopen bij de bouwmarkt (Alabastine bijvoorbeeld, ik noem geen namen).
Goed laten uitharden, schuren (niet te veel inademen :wink: ), spuiten, klaar.

Sander

PS. Bij auto's werkt het ook
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Tank Destroyer schreef:Misschien kan je het maken met glasvezelmatten en polyestherhars...
Kan je kopen bij de bouwmarkt (Alabastine bijvoorbeeld, ik noem geen namen).
Goed laten uitharden, schuren (niet te veel inademen :wink: ), spuiten, klaar.

Sander

PS. Bij auto's werkt het ook
Bedankt voor de tip Sander, maar heb zo goed als alle stukken nog, zou ik het dan niet zo weer inelkaar kunnen lijmen?.
En waar, bij welke bouwmarkten, kan ik die glasvezelmatten en polyestherhars krijgen?.
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 26 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ongetwijfeld is er een speciale lijm voor polyester, maar je zou het eens kunnen proberen met 2-componentenlijm. Die komt in een soort dubbele injectiespuit (eentje met lijm, de andere met verharder). Je spuit een hoeveelheid op een stukje karton (mengverhouding automatisch goed), mengt het goed met een spateltje (bijv. een stokje van een ijsje) en smeert het op de te lijmen delen, die van tevoren goed zijn ontvet. Zo'n tube kost maar een paar euro. :wink:

Grtn

David
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

earlymb schreef:Ongetwijfeld is er een speciale lijm voor polyester, maar je zou het eens kunnen proberen met 2-componentenlijm. Die komt in een soort dubbele injectiespuit (eentje met lijm, de andere met verharder). Je spuit een hoeveelheid op een stukje karton (mengverhouding automatisch goed), mengt het goed met een spateltje (bijv. een stokje van een ijsje) en smeert het op de te lijmen delen, die van tevoren goed zijn ontvet. Zo'n tube kost maar een paar euro. :wink:

Grtn

David
Wederom bedank, inderdaad dit zou ik eens kunnen proberen, lijkt me sterker dan "gewone" lijm.
Een paar euro voor goede lijm heb ik zeker over voor deze bijzonder mooie Hisgaul(hoop dat ik de merknaam goed spel) pop.
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

earlymb schreef:Ongetwijfeld is er een speciale lijm voor polyester, maar je zou het eens kunnen proberen met 2-componentenlijm. Die komt in een soort dubbele injectiespuit (eentje met lijm, de andere met verharder). Je spuit een hoeveelheid op een stukje karton (mengverhouding automatisch goed), mengt het goed met een spateltje (bijv. een stokje van een ijsje) en smeert het op de te lijmen delen, die van tevoren goed zijn ontvet. Zo'n tube kost maar een paar euro. :wink:

Grtn

David
Als je epoxy lijm bedoelt: zou ik eerder niet gebruiken aangezien epoxy lijm door bepaalde plastieken doorbijt :?
Maar het is wel verd... sterke lijm :P
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Plaats reactie