100 euro,waaraan besteed je dat?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.

Als je 100 euro kon uitgeven aan militaria.Waaraan zou je dan het geld besteden?

Ik koop een goede referentieboek
11
19%
Ik koop een mooi stuk voor in mijn verzameling
27
47%
Ik spaar verder zodat ik iets groter kan kopen
20
34%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik zou mezelf geen beginnende verzamelaar meer willen noemen(wel in vergelijking met enkele andere verzamelaars op dit forum natuurlijk. ;)) en ik geef mijn geld dan ook vooral uit aan ww2 items. Ik ben overigens wel begonnen met een aantal goede boeken. Nu zijn er de laatste tijd nog een aantal bij gekomen en er staan er nu nog 2 op het verlanglijstje. Hopelijk kan ik die binnenkort aan mijn boekenplank toevoegen.
Aan de beginnende verzamelaars zou ik dan ook mee willen geven dat ze inderdaad zoals genoemd beginnen met enkele goede boeken om vele onnodige miskopen en vragen te voorkomen en daarnaast zou ik het advies willen geven om af en toe de boekencollectie nog weer eens uit te breiden. Dit geeft je vaak weer extra kennis van zaken en geeft je misschien ook wel weer nieuwe verzamelideeen e.d.


(P.S. de items die ik op dit moment aan mijn verzameling wil toevoegen gaan allemaal over de honderd euro, dus voor mij was optie drie de enige logische keuze. ;))

(P.S.2 Goed bezig Luuk wo2, ik houd ervan om jonge realistische verzamelaars te zien zonder al te veel waanideeen. Deze personen zijn vaak de personen die het verzamelen ook veel langer volhouden en die ik persoonlijk ook graag verder help. Keep up the good work!)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

SiNiStEr schreef:Ik zou mezelf geen beginnende verzamelaar meer willen noemen(wel in vergelijking met enkele andere verzamelaars op dit forum natuurlijk. ;)) en ik geef mijn geld dan ook vooral uit aan ww2 items. Ik ben overigens wel begonnen met een aantal goede boeken. Nu zijn er de laatste tijd nog een aantal bij gekomen en er staan er nu nog 2 op het verlanglijstje. Hopelijk kan ik die binnenkort aan mijn boekenplank toevoegen.
Aan de beginnende verzamelaars zou ik dan ook mee willen geven dat ze inderdaad zoals genoemd beginnen met enkele goede boeken om vele onnodige miskopen en vragen te voorkomen en daarnaast zou ik het advies willen geven om af en toe de boekencollectie nog weer eens uit te breiden. Dit geeft je vaak weer extra kennis van zaken en geeft je misschien ook wel weer nieuwe verzamelideeen e.d.


(P.S. de items die ik op dit moment aan mijn verzameling wil toevoegen gaan allemaal over de honderd euro, dus voor mij was optie drie de enige logische keuze. ;))

(P.S.2 Goed bezig Luuk wo2, ik houd ervan om jonge realistische verzamelaars te zien zonder al te veel waanideeen. Deze personen zijn vaak de personen die het verzamelen ook veel langer volhouden en die ik persoonlijk ook graag verder help. Keep up the good work!)
dank je!
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

sow heej, wie heeft dit dan nog opgesnorkelt :lol:
2003 :)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik zou er eerst nog een boek voor kopen wat ik zoek, daarna zie ik het wel ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

wittmann schreef:sow heej, wie heeft dit dan nog opgesnorkelt :lol:
2003 :)
Hahaha, was me nog niet eens opgevallen. :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

ik :) ,

ik was in oude topics aanhet kijken en zag deze :P

luuk
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Ik koop een goed boek.
Als ik iets overhoud ga ik aandelen kopen en daarvan mooie spullen voor in de collectie :P
Deas Gu Cath
Plaats reactie