Hulp gevraagd omtrent bouw diorama

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Hulp gevraagd omtrent bouw diorama

Bericht door Mooyman »

Zoals in een eerdere thread geopperd, zou ik graag de witte muren in de kamer waar de collectie staat aanpakken.
Nu was mijn idee om dat te doen met een steenstrip(platen), na navraag bij diverse bouwmarkten ben ik er achter dat dat niet meer te koop is bij de reguliere bedrijven.
Heeft mogelijk iemand van jullie een idee waar ik dit nog wel krijgen kan?, ook iedere vervangend idee is welkom.

Bij voorbaat dank,
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Je kan met verf aan de gang gaan Meindert :lol: in de graffiti wereld maken wij vaak zelf de achtergronden met behulp van te voren bewerkte mallen!
Je geeft je muren een ondergrondje b.v. grijs (voeg kleur).
Maak van karton een mal met de juiste afmeting van een muursteen, en dan spatlijntjes trekken en dan met je mal een muur schilderen of spuiten.
Is wel een precisie werkje maar valt te doen!
Anders kan je altijd nog een super oud behang soort gebruiken en die erop plakken :lol:
Tja of die maat van mij inhuren kan je ook doen.

Succes,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Bedankt voor de tip Rene, maar zelf wilde ik graag iets met steenstrip doen daar dat wat meer volume aan de achtergrond geeft.
Ook wilde ik er graag een of twee oude gietijzeren stalraampjes in verwerken, daar dat mogelijk een realistisch beeld schept.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooyman schreef:Bedankt voor de tip Rene, maar zelf wilde ik graag iets met steenstrip doen daar dat wat meer volume aan de achtergrond geeft.
Ook wilde ik er graag een of twee oude gietijzeren stalraampjes in verwerken, daar dat mogelijk een realistisch beeld schept.
Met die gietijzeren raampjes is wel erg mooi om te doen. Kennis van mij heeft dat ook en ziet er erg geweldig uit. Ook heeft hij een replica muurtje gemaakt. Dus gewoon een stuk de kamer in gebouwd, als of het kapot geschoten was door oorlogs geweld. Kun je als het waren nog een scheiding maken tussen een buiten omgeving en een binnen omgeving.

Maar wat ook leuk om te doen is 4 houten palen kopen en prikkeldraad. Met de 4 palen maak je een vierkant en daarom heen doe je het prikkeldraad. Je zet je Duitsers erin en zet erheen wat stoere Britse/Canadese soldaten met een sten of enfield. :P
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

Vreemd dat deze steenstrips niet meer zouden bestaan. Ik passeer elke dag een woning die recentelijk nog zo "bewerkt" is.

In elk geval steenstrips zijn veel realistischer dan behang of schildering.

Denk er wel aan om het juiste "patroon" te gebruiken :!:

Vriendelijke groeten,
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Bericht door zero »

Ga eens kijken bij een chalet bouwer grote kans dat je ze daar wel kan krijgen.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
wat stoere Britse/Canadese soldaten met een......
Is dat niet wat onrealistisch :roll: , hebben die dan werkelijk bestaan Nico :? :wink: :lol: .


Bedankt voor jullie tips, zal zeker eens bij een chaletbouwer bij mij in de buurt kijken.
Mogelijk dat ik nog een aantal bouwmarkten af ga, in de hoop toch nog een partijtje op de kop te kunnen tikken.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Fallschirmjager-militaria
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mei 2004, 15:06
Locatie: The Hague
Contacteer:

Dio(d)rama

Bericht door Fallschirmjager-militaria »

Beste Mooyman,

er is ook zo iets als (steen)behang zoals je kunt zien, stuk goedkoper als steenstrips, makkelijk verwijderbaar en evt. te herstellen.

Afbeelding

Met een klein beetje moeite kan je er een Raamkozijn op zetten, gordijntje er achter hangen en Klaar is mooyman.
Always lookin' for everything to do with World War Two.
You want to sell! I want to buy, so drop me a line at Info@fallschirmjager-militaria.com
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Re: Dio(d)rama

Bericht door Mooyman »

Fallschirmjager-militaria schreef:Beste Mooyman,

er is ook zo iets als (steen)behang zoals je kunt zien, stuk goedkoper als steenstrips, makkelijk verwijderbaar en evt. te herstellen.

Afbeelding

Met een klein beetje moeite kan je er een Raamkozijn op zetten, gordijntje er achter hangen en Klaar is mooyman.

Bedankt voor de tip, ik prefereer steenstrip maar mocht dat niet haalbaar zijn dan is dit een mooi alternatief.
Kan je me ook zeggen waar je het vandaan hebt of waar het behang nu nog te krijgen is?.
Bij voorbaat dank,
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

En wat dacht je van een soort schuur look?

Of misschien kan je met dit plaatje wat, vind ikzelf ook wel mooi, een afwisseling van de steen look met dat witte.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Stravers schreef:En wat dacht je van een soort schuur look?

Of misschien kan je met dit plaatje wat, vind ikzelf ook wel mooi, een afwisseling van de steen look met dat witte.
Inderdaad Daan, erg mooi 8) , maar hoe en wie heeft dat gedaan, moet een behoorlijke handige "fl#kk#r" zijn geweest :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

:lol:, dat is een foto van een display in het museum "De Bevrijdende Vleugels" in Best. Ik vind eerlijk gezegt dat mooier dan een en al steenstrip, maarja het is ook weer lastiger om dat te maken denk ik :P
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Stravers schreef::lol:, dat is een foto van een display in het museum "De Bevrijdende Vleugels" in Best. Ik vind eerlijk gezegt dat mooier dan een en al steenstrip, maarja het is ook weer lastiger om dat te maken denk ik :P

Het is dan ook niet de bedoeling om een en al steenstrip/behang te doen maar gedeeltelijk, mogelijk met een soort van binnen en buiten look.
Zoals op jou foto in dat museum zal ik het waarschijnlijk niet krijgen, daar ik met twee linkerhanden geboren ben en rechtshandig ben :oops: :wink: :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Mooyman schreef:
Stravers schreef:En wat dacht je van een soort schuur look?

Of misschien kan je met dit plaatje wat, vind ikzelf ook wel mooi, een afwisseling van de steen look met dat witte.
Inderdaad Daan, erg mooi 8) , maar hoe en wie heeft dat gedaan, moet een behoorlijke handige "fl#kk#r" zijn geweest :) .
Inderdaad , dat moet een handige flokker geweest zijn.
Van mijn part mochten ze beter wat meer geld uitgeven aan de moeder van het gezin. Haar steel stoort het zicht een beetje
Plaats reactie