Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
eej weet iemand toevallig uit welk land het gasmasker dat je uiterst links op de foto ziet is? er staat op de filter: Utedne zkouseno(stempel), een teken met de tekst uwino en CHF-1. Op het masker zelf staat ook nog een stempel: TC-38-TO DUCEL - 15-39 een hij ruikt heel goor(niet muf, volgens mij is hij echt gebruikt), en tot slot staat er op het masker tussen de lezen nog iets:SCM 1-39. http://pub10.bravenet.com/photocenter/a ... =850912519
Als er geen spijkers inzitten zijn het volgens mij (met mijn engels + canadese kennis) geen engelse/canadese ammoboots. Misschien zijn er na de oorlog andere zolen opgezet?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
101st Michiel schreef:Als er geen spijkers inzitten zijn het volgens mij (met mijn engels + canadese kennis) geen engelse/canadese ammoboots. Misschien zijn er na de oorlog andere zolen opgezet?
Zonder goede foto kan ik er weinig over zeggen. Wat voor schoenen het precies zijn. Maar bij de Engelse en Canadese schoenen kom je wel vaak verzoolde schoenen tegen. Deze schoenen hebben ze na de oorlog verzoold. Dus ook geen spijkers meer onder de zool. Maar in de oorlog had men ook ammo boots zonder spijker beslag. Deze waren voor de armoured personel. Metaal over over metaal glijdt nog al, dus die droegen schoenen zonder spijker beslag in hun voertuigen.
101st Michiel schreef:Als er geen spijkers inzitten zijn het volgens mij (met mijn engels + canadese kennis) geen engelse/canadese ammoboots. Misschien zijn er na de oorlog andere zolen opgezet?
Zonder goede foto kan ik er weinig over zeggen. Wat voor schoenen het precies zijn. Maar bij de Engelse en Canadese schoenen kom je wel vaak verzoolde schoenen tegen. Deze schoenen hebben ze na de oorlog verzoold. Dus ook geen spijkers meer onder de zool. Maar in de oorlog had men ook ammo boots zonder spijker beslag. Deze waren voor de armoured personel. Metaal over over metaal glijdt nog al, dus die droegen schoenen zonder spijker beslag in hun voertuigen.
Ok, bedankt Nico! Weer wat geleerd
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
De foto's zijn inderdaad wat onduidelijk, maar ik denk dat ik met zekerheid kan zeggen dat het Canadese officiersschoenen zijn.
Dit hangt er namelijk van af of het leer glad is.
Meestal glimt het dan ook wat als men ze oppoetst.
De normale combatboots hebben een meer ruwer uiterlijk, dat wil zeggen, net of er allemaal vouwen / scheurtjes in zitten.
Ik dacht namelijk te zien op de foto dat ze glad waren.
Als dit werkelijk zo is, dan kan het heel goed zijn dat de zolen nog orgineel zijn, want officieren droegen geen spijkerbeslag onder hun schoenen.
De britse variant van officierschoenen zijn altijd bruin en canadees is zwart.
MvG, Henri
Altijd geintereseerd in alle soorten items op Brits en US airborne gebied en alles wat te maken heeft met escape & survival http://home.iae.nl/users/meegoo/collectie