Ontheffing voor wapens?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

en hoe kom je aan een ontheffing voor deze wapens??
Dit lijkt mij nl. ook erg mooi om te gaan verzamelen.
Maar het schijnt nogal ingewikkeld te zijn om aan een ontheffing te komen, weet iemand hier wat meer van??
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

german collector schreef:en hoe kom je aan een ontheffing voor deze wapens??
Dit lijkt mij nl. ook erg mooi om te gaan verzamelen.
Maar het schijnt nogal ingewikkeld te zijn om aan een ontheffing te komen, weet iemand hier wat meer van??
Tja als je bij een museum zit is het wel te doen een vergunning,maar als particulier kun je het shaken.....
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Het beste kan je lid worden van een schietvereniging. Na 1 jaar met een verenigings wapen te hebben geschoten, mag je zelf een wapen aanschaffen en na 2 jaar mag je er maximaal 5 bezitten.
CAN DO
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Kortom het is niet makkelijk en absoluut een meerjarig project zonder ook maar enige garantie dat het na die 2 jaar ook zeker lukt met de vergunningen. Daarnaast mag de politie je in de verste verte niet kennen anders kun je het vergeten.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

1000ste keer dat deze vraag word gesteld... Ff zoeken met de zoekoptie en je hebt genoeg topics erover
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

pioneer als je niks zinnigs te vertellen hebt ga dan lekker buitenspelen :)
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

WHAHAHA LOL...ik ben het er wel mee eens dat je beter even een zoek opdracht kan geven, MAAR pionier mag idd wel wat vriendelijker doen!

Maar het is idd HEEL moeilijk om die ontheffing te krijgen je kan beter een andere verzameltak zoeken denk ik!

Sebas
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

seabee schreef:Het beste kan je lid worden van een schietvereniging. Na 1 jaar met een verenigings wapen te hebben geschoten, mag je zelf een wapen aanschaffen en na 2 jaar mag je er maximaal 5 bezitten.
daarbij moeten deze wapens bewaard worden in een afgesloten kluis.
Dus als verzameling kun jij ze enkel zien als je in de kluis gaat zitten :)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Marc 82 Recon schreef:
seabee schreef:Het beste kan je lid worden van een schietvereniging. Na 1 jaar met een verenigings wapen te hebben geschoten, mag je zelf een wapen aanschaffen en na 2 jaar mag je er maximaal 5 bezitten.
daarbij moeten deze wapens bewaard worden in een afgesloten kluis.
Dus als verzameling kun jij ze enkel zien als je in de kluis gaat zitten :)
Ja het leven bestaat uit keuzes maken he. Je kan ook deco grendelgeweren kopen, die mag je aan de muur hangen.
CAN DO
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

trouwens dat kluisgedeelte geld ook voor mensen die bij Re-enactmentverenigingen zitten die moeten hun blank firing wapens ook opgebergd laten in de kluis
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

german collector schreef:pioneer als je niks zinnigs te vertellen hebt ga dan lekker buitenspelen :)
Het is een serieus bericht hoor. Anders ga jij lekker zoeken met de zoekoptie :) . Trefwoord: Vergunning, wapenvergunning, machtiging, vrijstelling enz enz. Google is ook een optie.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Als je dan zo vriendelijk zou willen zijn om dat meteen te zeggen, dan voorkomen we het soort reacties die we nu zagen.
Wellicht kan je zelfs een stukje knippen en plakken als het zo makkelijk vindbaar is (?)

Niet iedereen heeft dezelfde kennis als jij.
Jij hebt niet de kennis die anderen hebben.
Als we kennis met elkaar delen komen we veel verder.
Dat is ook de bedoeling van een forum; delen van kennis, meningen en inzichten.

En nu weer terug on-topic, ik heb nu wel weer genoeg van dat zijspoortje.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ik zal de volgende keer de zoekoptie gebruiken.
Maar zoals al gezegd werd, maak me dat dan gewoon even op een normale manier kenbaar dan heb ik er ook wat aan!
En voor de mensen die serieus op mijn vraag reageerden mijn dank! :lol:
Ik had al wel een btj nageplozen hoe het zat, maar het is dus voor een verzamelaar bijna onmogelijk om er ook leuke wapens bij te verzamelen.
Dat is wel iets wat ik erg jammer vind trouwens.
Maarja je hebt altijd van die kloothommels die het voor een ander verkloten, en die wel gaan stunten met die dingen.
Maarja daar doe je denk ik weinig aan helaas
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Maar je kn wel een jaar lopen te alen, kan je beter de tijd besteden aan het lid worden van de KNSA via een club. Dan als je niets te verbergen hebt, kun je je WM4 aanvragen, en kan je je wapen kopen.
De kluis is een eis, maar je mag, en moet wel je wapen onderhouden, en dus heb je regelmatig je wapen in handen.
Je mag tot 5 wapens hebben, zelfs bv een MP44 of een MP40, mits voor 1-1-2005 omgebouwd tot enkelschots.

Maar je kan ook postzegels gaan sparen, mag je zo kopen, en kost geen moeite.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

ja maar je kan wel je wapen niet in een display showen.
en lid worden van een schietvereniging kost je eerst weer klauwen met geld. En het is gewoon jammer dat het allemaal op deze manier moet.
er zou eigenlijk gewoon een ontheffing moeten komen voor verzamelaars.
waarbij het wapen dus ook gewoon geregistreerd wordt!De regels zijn hier veel te streng naar mijn mening! En de mensen die kwaad willen die komen toch wel aan hun wapens.
Maarja het is niet anders
Plaats reactie