Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Dat was niet het goede type ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Edgar schreef:Dat was niet het goede type ;)
toch maar goed dat hij al verkocht is :lol:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nee, ik zoek een 3l fles met Sauerstoff erop. Toch bedankt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ik hou het wel even in de gaten als ik er één tegen kom.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bedenkingen

Bericht door asjemenou »

Mooie verzameling heb je zo Edgar. Toch heb ik bepaalde bedenkingen over twee objecten uit je verzameling.
Je hebt onlangs een paar foto's geplaatst op je topic van een "DDR seinlantaarnset". Zeker een leuk item maar volgens mij komt dit niet uit de DDR maar is het afkomstig van de Westduitse Bundeswehr. Daar lijkt het namelijk meer op dan op het Oostduitse legerspul.
Wat het zuurstofapparaat betreft, het is heel goed mogelijk dat het uit 1939 komt maar het behoeft niets met het Duitse leger te maken te hebben. Misschien is het toch wel interessant om dit eens goed uit te zoeken. Wellicht heeft de firma Draeger wel een oudheidskamer o.i.d. en kunnen zij je meer over het apparaat vertellen.
De firma Draeger (of Dräger) bestaat tenslotte al heel lang en is ooit begonnen met het maken van pompen voor bierbrouwerijen. Naast de bekende WOII Luftwaffe zuurstofmaskers e.d. maken ze ook al heel lang o.a. medische- en duikapparatuur. Het kan ook heel goed zijn dat je zuurstofapparaat voor industrieel gebruik was bedoelt. Denk maar eens aan een verfspuiter.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hallo,

Over de lantaarnset heb je gelijk, is inderdaad Bundeswehr, lees ik net.

Over de Sauerstoffgerat, die is 100% zeker Duits legeruitgave. Er waren de 3 liter en 7 liter versies, dit is de 3 liter. De sleutel is WaA gemarkeerd, en de bakelieten onderdelen met de Duitse bakeliet code. Dit betekent bijvoorbaat militaire uitgave. Deze zuurstofmaskers werden bijvoorbeeld in een Wehrmacht ziekenauto geplaatst, in een noodhospitaal enz enz. Dit heb ik vernomen van een Sanitater verzamelaar uit Belgie.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Zuurstofapparaat

Bericht door asjemenou »

Dan heb je blijkbaar een goeie aankoop gedaan. Goed dat je er ook wat onderzoek naar hebt gedaan. Nu nog de zuurstoffles, het papier en de ambulance. (de ambulance is een geintje maar je weet maar nooit) Veel succes.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hehe, bedankt, het papiertje maakt me opzich niet al teveel uit, wel de zuurstoffles. Btw, heb je enig idee wat zo'n lantaarnsetje waard is (niet veel denk ik)?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Het is even stil vanwege sparen voor Duitse Splittertarn broek, maar dit nog gevonden voor een euro vandaag. Canadees zakmes.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Toch altijd leuk zon rommelmarkten :wink:.
En vooral als er ook iets licht voor een zacht prijsje!!!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt Johnny!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hele mooie aanwinsten Edgar!

(P.S. sorry dat ik nu pas reageer maar ben op het moment erg druk met mijn werk dus heb de hele week nog nauwelijks tijd voor het forum gehad. :frownno:)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Je weet ook steeds weer wat leuks te vinden op die markten! Weer een leuke aanwinst en dat voor 1 euro! :shock:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks mannen ;)

PS: Maakt niet uit hoor Sander, zelf werk ik nu ook 5 dagen per week, heb ook niet veel tijd om alles bij te houden :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie