Edgar's Aanwinsten...
- Julian
- Lid
De aanwinstjes van gister e.d.
RAF Parachute klok 43 gedateerd naw (heeft m'n pa gekocht).

51st Highland embleem bij m'n andere Highland spullen.

Straks komen de andere aanwinsten eraan als ik een digicam heb.
RAF Parachute klok 43 gedateerd naw (heeft m'n pa gekocht).

51st Highland embleem bij m'n andere Highland spullen.

Straks komen de andere aanwinsten eraan als ik een digicam heb.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
Nou, hier is ie dan. Een origineel gemonteerde BD set met broek dus, van de Cameron Highlanders of Ottawa. Dit was een mortier en machinegeweer regiment dat vanaf Normandië tot het einde van wo2 heeft gevochten. Ze hebben ook fel gevochten rond Moyland in Veritable (nabij het Reichswald). Ze behoorde tot de 3de Canadese divisie. Emblemen zijn dus niet later eropgezet, maar origineel gemonteerd. Het jasje en de broek zijn beide aug. 1944 gedateerd. Vind het zelf een erg mooie set, en de prijs is nog leuker (namelijk 130 euro voor beide, inclusief een schuurvondst M40 heer helm die ooit nog wel eens weggaat). Belangrijkste vind ik dat ik een mooie set bemachtigd heb die ook nog eens origineel gemonteerd is , vind dit zelf het mooiste.

[/quote]
De emblemen.

Hier is het tot nu toe bij elkaar:

Dit wordt dus m'n eerste canadees, pop is even voor nood.
De Duitse M40 SD helm.

Verder nog drie bren gun carrier tracks, gevonden in het Reichswald (de 2) en de andere komt uit Malden (naast het Reichswald).

Helmnetje.

Set Can. basic pouches uit '43 met kruisriemen uit '42 ook can. Verder heb ik gister ook een Canadese bandolier uit 1943 gekocht.
Nog een Can. basic pouch en een Can. Off. Haversack, voor 5 euro gekocht, leek me niet te duur.

Al met al een erg mooi dagje, waar ik vrij weinig verder heb besteed (is meer de volgende beurs).

De emblemen.

Hier is het tot nu toe bij elkaar:

Dit wordt dus m'n eerste canadees, pop is even voor nood.
De Duitse M40 SD helm.

Verder nog drie bren gun carrier tracks, gevonden in het Reichswald (de 2) en de andere komt uit Malden (naast het Reichswald).

Helmnetje.

Set Can. basic pouches uit '43 met kruisriemen uit '42 ook can. Verder heb ik gister ook een Canadese bandolier uit 1943 gekocht.
Nog een Can. basic pouch en een Can. Off. Haversack, voor 5 euro gekocht, leek me niet te duur.

Al met al een erg mooi dagje, waar ik vrij weinig verder heb besteed (is meer de volgende beurs).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- Jonhy Frost
- Lid