SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Bericht door SiNiStEr »

Nou aangezien we nu dus allemaal een eigen 'nieuwe aanwinsten' topic moeten aanmaken doe ik dat nu ook maar eens.

Ik ben dus net terug van de beurs in Huizen(mijn eerste militaria-beurs pas!!! :o ). Het was erg gezellig op de beurs en ik heb ook eindelijk Relichunter eens kunnen spreken in levende lijve(P.S. die koffie komt dan wel op de forum.wo2.nl meeting of de volgende keer in Huizen. :P ;)). Ik had een mooi verlanglijstje gemaakt met alles waar ik naar wilde kijken en/of wat ik nog moest hebben voor op de poppen(Fallschirmjager en B26 Marauder bommenwerperpiloot) en daar stonden de volgende dingen op:
- Mea west reddingsvest(RAF of USAAF)
- Piloten handschoenen
- Duitse laarzen
- Y-riem
- Hongaarse/Duitse parka broek
- B3 shearling broek
- Duits pistoolholster
- USAAF headgear(oxygenmask, flyingcap en goggels ondanks dat ik al een Crusher-cap heb)

En ik heb alweer wat af kunnen stepen op mijn lijstje :D:

Goed gebruikt holster voor Walther PP met heel vaag U.S.N. erbovenop, maar dit is maar dit is moeilijk te zien(overigens niet op de foto):
AfbeeldingAfbeelding

Een redelijk zeldzame A-9 Flying cap. Deze is redelijk zeldzaam vanwege de earcups voor de receivers(wat automatisch aangeeft dat deze ook daarwerkelijk door bommenwerper/fighter-bemanning is gebruikt) en het fabrieksetiket met daarop 'Oversize #1' Een echt collecters-item voor de luchtoorlogverzamelaar. Daarnaast staat ook de naam van de eigenaar er nog in namelijk J.W. Woods en een nummer daarachter dat ik nog niet heb kunnen plaatsen:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 25 sep 2006, 23:51, 12 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zoals eerder gezegd, SUPER aankopen, vooral die Walther PPK holster, en dan tesamen met die Hongaarse parka, prachtig :) En die A-9 is ook een mooie toevoeging voor je piloot lijkt me :) En was inderdaad gezellig zo die beurs, moeten we echt weer eens een keer doen (en dat m'n pa en ik je misschien een keer kunnen ophalen mits mogelijk).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thnx Edgar, nou jah zoals ik al zei ga ik over een maandje of 3 naar Duiven, misschien heb ik dan me rijbewijs al en kan ik je ophalen als je naar een station reist niet al te ver van Duiven af en kunnen we weer samen eens naar een beurs gaan. We hebben voor dezelfde items en dingen interesse wat het heel leuk maakt(maar ook concurrentie opleverdt :P :evil: ;)). En door samen naar de beurs te gaan maar toch mekaar niet de hele tijd achterna te lopen en elkaar dus gewoon vrij te laten is het perfect!!! 8) :cheer:

(P.S. mocht ik me rijbewijs nog niet hebben dan zou ik het aanbod dat jullie me misschien een keer kunnen ophalen niet liggen. :P ;) :evil:)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Thnx Edgar, nou jah zoals ik al zei ga ik over een maandje of 3 naar Duiven, misschien heb ik dan me rijbewijs al en kan ik je ophalen als je naar een station reist niet al te ver van Duiven af en kunnen we weer samen eens naar een beurs gaan. We hebben voor dezelfde items en dingen interesse wat het heel leuk maakt(maar ook concurrentie opleverdt :P :evil: ;)). En door samen naar de beurs te gaan maar toch mekaar niet de hele tijd achterna te lopen en elkaar dus gewoon vrij te laten is het perfect!!! 8) :cheer:

(P.S. mocht ik me rijbewijs nog niet hebben dan zou ik het aanbod dat jullie me misschien een keer kunnen ophalen niet liggen. :P ;) :evil:)
Owja, moet even kijken of ik ook kan dan, m'n pa wilt iig ook wel mee denk ik, dus we gaan sowieso met de auto dan. Bedankt voor je aanbod iig. Het is idd wel leuk dat we dezelfde spullen interessant vinden, de RAF en de FJ's hebben namelijk in m'n verzamelgebiedje ook flink huisgehouden. En als je zo even samen naar de beurs gaat kan je ook weer even bijpraten, info uitwisselen etc. :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Owkay, nou jah zullen we dan wel even bekijken hoe en wat. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Mooie aanwinsten Sinister!

Hoever staat het nu met je FJ en bommenwerperpiloot?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

B27 Marauder bommenwerperpiloot

==> wil je daar aub "B26 Marauder bommenwerperpiloot" van maken ;)

Verder heb ik ook niets toe te voegen ;) :P :D

Greetz!

Jurrie
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Je bent goed bezig kerel, gongrats met je nieuwste aanwinsten!!
Gaat druk worden bij je!!
Succes met je verzameling!!

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Michiel: Mijn Fallschirmjager is nog in een redelijk vroeg stadium, hij heeft alleen nog maar een wendejas, een koppel met slot, een Walther PP holster, een broodzak en een veldfles. Daar moet dus nog een wendebroek, een Y-riem met verlengstukken voor aan de koppel, een helm/pet/schuitje, een bajonet, een schopje, laarzen en een fatsoenlijke pop bij. ;) De bommenwerper piloot is wel af maar ook daar moet nog een fatsoenlijke pop voor komen en ik wil er nog meer items aan gaan toevoegen, mijn projectjes lopen nog wel ff. Pas zo gauw er een compleet af is zal ik het laten zien. En dat zal niet al te lang meer duren daar ik al een mooie pop van Meindert heb gekocht die nog betaald en binnen moet komen. Ik verwacht dat, dat deze maand rond komt.

@Jurrie: OH MY GOD!!!! Dat ik me in zoiets nog kan vergissen. Schandalig gewoon voor een luchtoorlog verzamelaar! :oops: :oops: :oops: Maargoed dat soort kleine foutjes willen er nu eenmaal nog wel eens insluipen. Het is in ieder geval veranderd. :) :wink:

@Maj. Cain: Nou met de drukte gaat het nog, die 2 poppen passen nog altijd op mijn kamer. Als ik die af heb zou er zelfs nog een buste bijpassen maar dan houdt het ook wel op. :P Maar ik heb dus nog ff. Daarnaast heb ik een hoogslaper waar een boel onder past. :P :wink:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Wij willen meer fotos! Wij willen meer fotos!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Heb je misschien een complete foto van je B26 piloot? Ik ben heel erg benieuwd!! :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

hahaha LoL!!! :lol: Neeh ik laat jullie nog mooi even in spanning totdat de pop binnen is. Ik vind het uniform nu nog niet tot zijn recht komen zoals ik hem nu heb(geinproviseerde tijdelijke pop met piepschuimen hoofd). ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Piepschuim is wel gevaarlijk voor je materiaal dacht ik. Kan na verloop van tijd je spullen aantasten.

779
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

779 schreef:Piepschuim is wel gevaarlijk voor je materiaal dacht ik. Kan na verloop van tijd je spullen aantasten.

779
Jah dat heb ik al heel vaak op dit forum gehoord inderdaad en nog nooit het bewijs van gezien(gelukkig maar). Maargoed ik heb hier dus ook van horen zeggen en houd hier dan ook maar rekening mee. Ik heb dit hoofd alleen voor heel tijdelijke opstellingen. Als binnenkort de pop binnen is dan kan de pet en de rest van het uniform op een echte pop die de uniformen niet beschadigd. ;) Bedankt in ieder geval voor je oplettendheid. 8) :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Weer een nieuwe aanwinst voor bij mijn A-9 flyers cap. Een A10A-oxgen mask helaas wel zonder zuurstof slang, maar deze hoop ik er nog een keer bij te kopen. Hij is wel weer met originele microfoon dus das dan weer mooi. :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gesloten