SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik heb al een heel aantal keren beloofd dat zogauw ik een mooie buste of pop heb gevonden, dat er foto's zouden komen van mijn complete collectie tot nu toe. En aangezien ik (meestal) doe wat ik zeg, heb ik nu dan eindelijk die foto's gemaakt. :D ;)

Ik heb anderhalve week geleden mijn 2 bestelde bustes binnen gekregen, na verkoop van mijn hoofdloze pop. Ik ben heel erg blij met deze bustes daar ze een mooie grote en breedte hebben zodat de meeste jasjes e.d. er wel oppassen.

Hier volgt dan eindelijk mijn collectie tot nu toe! Enjoy!!! :D:

Luftwaffe Flak soldaat, het wordt een FSJ op buste en later op pop, maar in eerste instantie is het nog even een laat-oorlogse Luftwaffe Flak soldaat(misschien blijft dat ook wel zo, dat weet ik nog niet zeker) met omkeerbare winterparka en M42 helm met wintercamo-resten:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

USAAF B-26 piloot/gunner op buste, hier heb ik ook wel een broek bij maar deze kan dus niet op de buste. Daarnaast denk ik erover om de Field trousers die ik heb te verkopen en daarvoor een flight suit terug te kopen. Denk dat dat beter staat:
Afbeelding

C1 Survival vest:
Afbeelding

A-9 trousers, voor onder de B-9 of B-11 parka of onder de B-10 jacket:
Afbeelding

RCAF service dress met RCAF wedge cap met badge, gedragen door Sgt. Bradshaw:
AfbeeldingAfbeelding

Spaanse K-98 die door de Duitsers meegenomen is naar Duitsland of Nederland. Hij is in ieder geval nog gebruikt door de Duitsers in Nederland. Dat is dan ook de reden dat er een Duitse bajonet bij het geweer zit:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Een paar Duitse officiers laarzen(wel nieuwe hakken):
Afbeelding

Wat Brits spul dat ik nog heb, namelijk een WS38 set met koptelefoon en keelmic., een MkII helm met granaatscherf gat(eigenaar heeft het waarschijnlijk niet overleefd :(), light weight gasmaskertas en een Enfield munitiebandoleer:
Afbeelding

Het grootste deel van mijn ww2 informatie/referentie boeken:
Afbeelding

Een plank van mijn kast met allerlei spul. Te zien is:
- 2 kalibers vliegtuig-hulzen.
- Bijzondere A-9 flying cap met earcups, naam van de eigenaar erin en een '#oversize' label(???!!!???) erin.
- A-10A oxygenmask.
- Pakje eyeshields.
- Britse RAF veldfles(nog zonder hoes :().
- 13th Airborne patch.
- RAF noodlampje voor aan "Mea West" vest.
- 9th Air Force patch.
- Duits gasmasker dat in de bus hoort die op mijn Flak soldaat buste zit.
- Der Adler van 6 october 1942.
- Setje USAAF dress/pilot gloves met glove inserts.
- Nog een pakje Eyeshields net te zien achter het hoofd.
- K-98 ladestreife met kogels.
- Hoofd met baklava en Nederlandse helm die waarschijnlijk door de Duitsers door is gebruikt. Is helemaal zwart geschilderd met een witte streep er helemaal overheen.
- Achter alle spullen is een mooie Duitse zeltbahn te zien:
Afbeelding

Nog 3 plankjes, te zien is:
- Duitse 50-schots MG riem.
- Nederlands volks gasmasker met bus van 18 juli 1939(18 juli is mijn verjaardag :D) en op de bus de initialen J.B.
- Overgeschilderde Winterhulp collecte bus.
- Zwarte Nederlandse helm, overgeschilderd en doorgebruikt door de Duitsers. De afdruk van de helmplaat is nog mooi te zien en de zwarte verf is al redelijk gesleten waardoor op allerlei plekken de oorspronkelijke groene verf weer door komt. Met Duitse kinriem!!! :D
- 75mm. Sherman huls die in mijn woonplaats is afgeschoten.
- Postertje uit een Signal waarop de massa-productie van 3,7cm. Flak-kanonnen te zien is.
- Britse 40mm. bofors huls waarvan ik er nog 3 zoek + de clip waar ze ingezet kunnen worden:
Afbeelding

Dit was het zo ongeveer. Ik heb nog wel wat kleine dingen maar de belangrijkste dingen zijn nu wel aan bod geweest. Ik heb nog vele wensen en een wish-list komt hier misschien ook nog wel een keer te staan! :P ;) Ook gaan er nog wat dingen in de verkoop, maar die zullen in het marktplaats gedeelte wel verschijnen. :) 8)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ziet er erg mooi uit!

Ben voornamelijk erg gecharmeerd van de B-26 pilot/gunner!!
De RCAF Service dress valt ook wel erg in mijn smaak! zelf wil ik de Britse uitvoering hier van samen stellen!

Thanks for sharing!

Prachtige collectie
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Schöne collectie!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Nice Sander!
Je Duitser ziet er gaaf uit :) (Rest natuurlijk ook :wink: )
Infanterie: Königin aller Waffen!
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

mooi hoor!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thnx allemaal!!! :D

@Guido: Inderdaad een erg mooi idee om hiervan de RAF variant samen te stellen. Geeft een zeer mooi resultaat. Ik waag me eerst nog niet teveel aan RAF en Luftwaffe. Daar ga ik wel aan beginnen, maar ik wil eerst bijv. het boek "LUFTWAFFE vs RAF: Vol 1Flying Clothing of the Air War, 1939-45" hebben zodat ik wat meer idee heb van de uitrusting e.d.

@Nick: Ja, ik ben er zelf ook redelijk tevreden over hoe hij er nu uitziet, maar zoals je begrijpt is dit niet het eindresultaat wat mij betreft. Zit nu te twijfelen of ik er een FSJ van wil maken(wat in eerste instantie de bedoeling was) of dat ik het toch op een Luftwaffe Flak-soldaat hou, en of ik hem op een pop wil hebben of dat ik hem op een buste laat. Maargoed dat bekijk ik allemaal nog wel. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Sinister, wordt er in dat boek ook vermeld over de uitrusting van grondpersoneel zowel tropenuniformen als kleding voornamelijk gebruikt in europa?

Want mijn oudoom was zelf een RAF Lance Corpl. vandaar die interesse in RAF.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Guido schreef:Sinister, wordt er in dat boek ook vermeld over de uitrusting van grondpersoneel zowel tropenuniformen als kleding voornamelijk gebruikt in europa?

Want mijn oudoom was zelf een RAF Lance Corpl. vandaar die interesse in RAF.
Ah zo, owkay, nou ik kan je nu nog geen antwoord geven op deze vraag want ik heb hem nog niet gekocht en binnen, maar zogauw dit het geval is laat ik het je weten. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Thanks! ben benieuwd!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nou hier is mijn volgende aanwinst welke ik meteen heb gekocht nadat ik mijn US broek heb verkocht. Met deze flying suit heb ik de belangrijkste dingen voor mijn B-26 piloot/gunner bij mekaar en kan ik op zoek gaan naar een mooie pop. Uiteraard ga ik nog op zoek naar meer spul voor op de pop zoals een US koppel, first aid setje en fighting knive. :) Ook wil ik nog een A-14 cap met A-11

Afbeelding

Ook wil ik nog een A-14 oxygenmask met A-11 flying helmet en een B-8 flying goggles of M1944 goggles o.i.d. :D Something like this:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 21 nov 2005, 17:34, 2 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ik ben erg benieuwd! Ziet er erg goed uit!

Wat betaal je nu voor een leren jas als die op je huidige pop?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het er op een pop uit gaat zien. Ik moet in ieder geval een niet al te grote pop zoeken die ook niet al te breed is anders past het uniform er niet op.

En deze jassen varieeren echt ontzettend in prijs, soms zie je ze gaan voor €600,- en de andere keer weer voor €250,- a €300,-. Die van mij is niet in een geweldige staat, maar hij is nog acceptabel voor display. Ik heb deze van een niet verzamelaar gekocht wat mij een boel geld heeft gescheeld, maar hij was nog altijd niet goedkoop.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ja ik ben erg gecharmeerd van je samenstelling met de crusher en de jas en de Ike! Misschien ooit in de toekomst!

Maar bedankt voor de informatie en succes met het project!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dank u! :oops: Je vergeet echter nog de witte zijden sjaal die er ook op zit, maar deze zie je ook nauwelijks op de foto, dus daar kun je ook niks aan doen. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ja precies! Inderdaad vergeten! dat meen ik serieus, zoiets maakt het wel af!
Gesloten