Vandaag op de beurs in Duiven ook nog een paar leuke aanwinsten kunnen vinden voor mijn collectie. Had express niet veel geld meegenomen zodat ik niet teveel zou uitgeven, maargoed het is toch weer een beetje mis gegaan.

Dit was nog een nieuwe aanwinst die ik deze week heb ontvangen dankzij Sbas/sturmman. Een heel mooi jasje van een 1st Lt. fighter pilot die later is gepromoveerd tot Cpt. en die gedient heeft tot '59 in de USAAF en later USAF. Hij heeft in de 5th en de 8th airforce gedient maar hij heeft geen PTO batton dus hij is overgeplaatst naar de 8th airforce voordat de 5th naar het de Pasific werd gestuurd. Hij heeft in Europa gevochten en heeft ook de D-day batton(linkerkant jasje, boven het borstvakje), hij heeft dus met D-day ook gevlogen. Verder is het nog interessant om te vermelden dat hij 2 maal onderscheiden is met de Air Medal en een maal met het Distinguished Flying Cross. Bij dit jasje zat verder ook nog de broek uit Korea-periode van deze man, een Overseas cap en een orderlist waarop een lijstje met uitrustings-spullen staat die deze man besteld heeft.
Te zien zijn:
- Een laat-oorlogs(april '45) RAF strooipamflet uit gegooid boven Nederland om de Nederlandse jeugd alweer naar de scholen te krijgen.
- Een Franse Adler(heb nu een Franse, een Nederlandse en een Duitse).
- Een etensblik riempje(wat niet blijkt te passen op mijn vreetblik

).
- Een formulier met uitleg over de installatie van een microfoon in 4 typen US oxygenmasks.

En hier is mijn uitschietertje van vandaag, een mooie LW blauwe gasmaskerbus compleet met orginele riemen, gasmasker, filter en reserveglaasjes en dit alles in een een nog zeer aardige staat. Kon hem simpelweg niet laten liggen omdat je gasmaskerbussen zo goed als nooit tegenkomt met deze LW blauwe kleur. Dit was de eerste keer sinds ik verzamel dat ik er uberhaupt een bewust in deze kleur heb gezien dus kon ik de kans om hem te kopen niet laten schieten. Als ik hem niet had gekocht zou het zo weer jaren kunnen duren voordat ik er weer een in deze staat en voor deze prijs tegen kom. De Luftwaffe gebruikte namelijk een heleboel gewone groene WH kleur bussen en liet ze nauwelijks in eigen LW blauw schilderen/spuiten, bij deze is dat dus wel gebeurd(is orginele kleur dus is niet over geschilderd en is ook geen 2de laag, de verf zit gewoon direct op de bus). Ik ben hier dus ook erg blij mee.
Nou dit was het even voor nu. Ik verwacht aankomende week nog een nieuwe aanwinst en halverwege juli nog een en daarna zal het wel weer eind augustus worden voordat er wat bijkomt. Tot die tijd; Enjoy these one's!!!