Hey, mooi spul man! Maar die 105mm is geen Long tom, maar gewoon een 105mm Howitzer. 155mm is Long Tom, en die hadden geen hulzen.SiNiStEr schreef:Nou bij deze een foto van al het Engels spul dat ik binnen 3 weken tijd erbij heb gekregen door het ruilen met 2 personen. Ik kan er eigenlijk weinig mee, daar ik luchtoorlog verzamel, maar nu zit ik er over te denken om dan misschien maar een Britse luchtafweer soldaat te maken zodat ik daar al een groot deel van de uitrusting op kwijt kan. Dit was toch ooit al eens mijn plan. Maargoed een fatsoenlijke etalagepop heeft nog steeds preoriteit.![]()
Naast dit spul heb ik het volgende Britse spul nog liggen:
- Britse helm met gat door granaat scherf. Gedat. '42
- Britse light weight gasmasker tas. Gedat. '44
- Britse munitiebandoleer. Gedat. April '42
- Britse WS38-set met koptelefoon en keelmic. Ongedat. wel 100% oorlogs. Is door de Britten achtergelaten/vergeten bij de bevrijding van de achterhoek.
- 40mm. bofors huls(luchtafweer)
- 105mm. huls waar een paraplubak van is gemaakt. In mijn woonplaats afgeschoten door een Long Tom kanon waarschijnlijk.
- 75mm. Canadese Sherman huls, ook afgeschoten in mijn woonplaats.
SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)
- SiNiStEr
- Lid
-
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Neeh hier wist ik absoluut niks vanaf.Skylighter schreef:Gaat de goede kant op Sinister, maar die foto...die heb ik al vaker op dit forum voorbij zien komen en ook op wh awards en hij schijnt niet helemaal koosjer te zijn *veel meer van dezelfde foto in omloop* Misschien dat je dit al wist.

Zou je misschien deze foto voor mij op het wh awards forum kunnen plaatsen ter beoordeling? Daar zou ik erg blij mee zijn. Ik kan eventueel nog een foto van de achterkant maken als je dat zou willen. Laat me het maar weten.

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Sbas
- Lid
Check dit:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=117321
Sebas
PS: naar mijn idee is hte zon foto die je in de lokale LW kantine kon kopen en vervolgens massaal verkocht werd!
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=117321
Sebas
PS: naar mijn idee is hte zon foto die je in de lokale LW kantine kon kopen en vervolgens massaal verkocht werd!
- SiNiStEr
- Lid
Ah owkay, das erg jammer, maar ik heb er niet meer voor gerekend in prijs dan de prijs die ze daar schatten gelukkig.
Overigens ben ik nog steeds erg blij met de foto. Het blijft een orginele foto van Hermann Goering, dus dat is nog steeds een super aanwinst voor mijn collectie.
Toch bedankt voor je oplettende reactie Sturmman.

- SiNiStEr
- Lid
Mijn allernieuwste bij mekaar passende aanwinsten waar ik echt ongelooflijk blij mee ben
:
RCAF Wool Wedge Hat, 1945, Size 7 1/8, met RCAF Cap Badge:

RCAF Service Dress Tunic, 1943 dated, Size No 22 met patches origineel opgezet en CVSM ribbon bar met silver maple leaf wat overzeese dienst aangeeft!
:

RCAF Wool Wedge Hat, 1945, Size 7 1/8, met RCAF Cap Badge:

RCAF Service Dress Tunic, 1943 dated, Size No 22 met patches origineel opgezet en CVSM ribbon bar met silver maple leaf wat overzeese dienst aangeeft!

- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- SiNiStEr
- Lid
Bedankt voor jullie reacties jongens! 
@Tex: Ik denk dat deze mijn collectie niet snel meer zal verlaten, maar mocht dit toch het geval zijn dan hoor je het van me.
@Nico: Ai! Dat is zeker jammer, ik heb laatst ook nog geboden op zo'n RCAF overjas maar bij deze ben ik net overboden helaas.
Dat heb ik helaas moeten opgeven voor de aanschaf van dit uniform, maar ik vind het zelf het meer dan waard! Zo'n overjas komt wel weer een keertje.

@Guido: Ik vind dit soort uniformen dus ook geweldig, daarom ben ik ook zo blij met de aankoop.
:D:D

@Tex: Ik denk dat deze mijn collectie niet snel meer zal verlaten, maar mocht dit toch het geval zijn dan hoor je het van me.

@Nico: Ai! Dat is zeker jammer, ik heb laatst ook nog geboden op zo'n RCAF overjas maar bij deze ben ik net overboden helaas.

@Guido: Ik vind dit soort uniformen dus ook geweldig, daarom ben ik ook zo blij met de aankoop.

- SiNiStEr
- Lid