asjemenou schreef:Mooie verzameling heb je zo SiNiStEr. Verzamel jij USAAF?
Veel heb ik er zelf niet van in mijn verzameling, alleen een Amerikaanse USAAF service dress.
Hey, sorry dat ik nu pas reageer, maar ik zie je bericht nu pas staan.

Bedankt voor het compliment over mijn collectie. Ik verzamel luchtoorlog en anti luchtoorlog spul. Dus Flak stuff en voor de rest USAAF, RAF, RCAF, RAAF, Luftwaffe, Luchtvaartafdeeling enz; enz. Alles wat dus maar te maken heeft met de luchtoorlog boeit mij en past in mijn verzameling.
Vandaag een zeer geslaagde en leuke beurs in Huizen bezocht waarbij ik een aantal mensen weer eens persoonlijk heb gesproken die ik al lange tijd niet gesproken had. En tussendoor had ik zelfs nog even tijd om de beurs een paar keer over te lopen en een paar leuke dingen op de kop te tikken ondanks mijn zeer beperkte budget:

Hier liggen mijn nieuwste aanwinsten bij mekaar. Bovenaan de foto ligt een leuk Duits tasje voor aan de koppel waar een inklapbaar koptelefoontje in gezeten heeft. Deze werden met name ook door Luftwaffe grondtroepen gebruikt. Zoals op de 2de foto te zien is, is deze ook heel erg mooi gestempeld.
Links onder het tasje zie je 2 2cm. Flak hulzen. De een is een hele mooie koperen met bodemstempel: 'P490, WaA201, XIu, 40, 14e' zijn broertje kreeg ik er gratis bij. Dit is een stalen bodemvondst waarvan de bodemstempel helaas niet meer te lezen is.
Rechts daarvan ligt een erg mooi paar USAAF A-9A gloves met een ordernummer uit '44.
En onderaan, onder de Flak hulzen ligt het derde deel van een kar98 pompstok. Ik heb nu het voorste en het achterste deel, maar toen ik ze vandaag probeerde in mekaar te draaien kwam ik erachter dat er nog een deel tussen moet. Nu zal ik dus op zoek moeten naar dit 2de deel om hem eindelijk compleet te maken. Weet je dit deel ergens te vinden laat mij het dan a.u.b. weten.
Tot slot nog de geweldig mooie en behoorlijk grote persfoto van 20 bij 24,5 cm. groot met daarop First Lieutenant Don J. Fisher die vlak na een "fighter sweep" over een Japanse militaire luchthaven nog in zijn vliegtuig hierover wordt geinterviewd door James O. Hardin Jr. een Marine Corps Radio Correspondent voor Battle Broadcasting.

Daarnaast heb ik op Ebay nog deze geweldig mooie B-8 flying goggles in box met spare lenses gekocht waar ik erg blij mee ben. Ik ben hier zo blij mee omdat ik hiermee 2 B-8 flying goggles compleet krijg in goede staat. Ik heb namelijk al een paar B-8 flying goggles, maar hiervan is de lens opgebolt en mat geworden doordat hij bloot gesteld is aan hitte. Met het setje spare lenses die bij de nieuwe bril zit kan ik die andere bril meteen weer een mooie lens geven zodat ook die bril weer goed te gebruiken zal zijn op een pop.