Julian schreef:SiNiStEr schreef:@Julian: Thanks!!! Ik zal ook nog wel wat foto's maken als de broodzakriem er omheen zit.
Ja graag

!
Sorry Julian dat de foto's van de helm met de broodzakriem erop nog steeds niet verschenen zijn, maar het heeft ook even geduurd voordat ik de riem een keer fatsoenlijk op de helm had zitten. Nu dat eindelijk gelukt is zal ik morgen even proberen foto's van de helm met riem te maken.
pionier schreef:Mooi spul zeg!
Thnx Pionier!
Ik heb de laatste tijd nog weer wat leuke aanwinsten op de kop weten te tikken. Enkel de munitiekist is hiervan al binnen. De rest moet nog binnen komen. Maar ik laat ze jullie toch alvast zien.
Een 2cm. FLAK munitiekist voor 100 2cm. Sprenggranaten-Patronen L'spur. De kist is nog in goede staat, met zijn orginele verf en markeringen en is ook nog met een WA-stempel gestempeld(niet op foto). De etiketten aan de binnenkant zijn nog de orginele en zijn ook nog beschreven, echter de etiketten aan de buitenkant waren weggesleten maar een paar correcte kopieen van deze etiketten zijn er weer overheen geplakt precies op dezelfde plaats. Het metaal zit niet meer in de kist, maar aangezien de kist toch dicht is zie je hier niks van en is het geen gemis. Overall dus een heel mooi kistje.

Dit is een aanwinst waar ik echt ontzettend blij mee ben, namelijk een hele mooie LW blauwe Duitse gasmaskerbus met orginele riemen en camoverf erop. Deze krijg ik waarschijnlijk van het weekend of volgende week binnen en ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb.

:-X
Het mooie is dat ik er ook nog een inspectieperiode op heb, dus mocht er toch nog iets niet goed zijn aan de bus(wat ik niet verwacht) dan kan ik hem altijd nog retouneren.

En naast deze Duitse aanwinsten heb ik ook nog weer wat USAAF spul op de kop weten te tikken. Een van die USAAF spullen is een USAAF flight computer. Het is een type AN 5837-1. Op de achterkant staan de instructies over hoe je hem moet gebruiken. Deze werden door navigators aan boord van bommenwerpers e.d. gebruikt om o.a. de werkelijke luchtsnelheid en de hoogte correctie te meten.

Verder heb ik nog 2 USAAF uitrustingsstukken weten te bemachtigen voor een heel mooi prijsje. Ten eerste een mooie USAAF A-11 flying trousers in goede staat welke ik in de toekomst nog een keer wil gaan gebruiken voor een laat-oorlogs uniform van een Heavy Bomber Pilot net als de tweede aanwinst namelijk een A-14 oxygen mask met slang in een redelijke staat. Normaal zijn deze maskers erg duur daar het de meest gebruikte zuurstof maskers van de oorlog zijn, maar dit was een USA ONLY auction op ebay, oftewel deze was alleen beschikbaar voor mensen in de USA. Nou daar is minder interesse voor deze zuurstof maskers als hier, dus kon ik deze redelijk goedkoop krijgen omdat ik in de USA een betrouwbare connectie heb die deze voor mij wil ontvangen en hem aan mij wil doorsturen.

Dit was het even voor nu. Ik heb eind juli waarschijnlijk nog een hele mooie aanwinst welke ik voor mij apart heb laten leggen en waar ik nu al heel blij mee ben, maar hierover laat ik jullie nog even in spanning. Er is slechts een persoon die misschien weet waar ik het nu over heb en dat is op het moment ook even genoeg.

Het enige wat ik er nu alvast over zeg is dat het met name de verzamelaars van Duits spul zal interesseren en dat het de eerste gerichte aankoop is voor de LW piloot die ik neer wil gaan zetten. In eerste instantie eerst maar eens op buste, later met broek en laarzen misschien een keer op pop, maar dan zijn we naar alle waarschijnlijkheid wel weer een tijdje verder.