Verzameling en aanwinsten Nico.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Owh ik zie dus dat je mn Regina Rifles ontvangen hebt! Gelukkig want ik hoorde al nix! 8) Maak nu maar eens een foto van het totaal plaatje :)

Sebas

PS: De 21e heb dan ook toch!? :?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

sturmman schreef:Owh ik zie dus dat je mn Regina Rifles ontvangen hebt! Gelukkig want ik hoorde al nix! 8) Maak nu maar eens een foto van het totaal plaatje :)

Sebas

PS: De 21e heb dan ook toch!? :?
Ja de 21e heb ik ook. Maar ik ga niet ieder item posten wat ik binnen heb. :)

Zal vanavond een totaal foto maken als ik daar aan toe kom. :)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

zeer mooi spul nico, is brits over het algemeen duurder dan amerkaans ofniet?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

sobel schreef:zeer mooi spul nico, is brits over het algemeen duurder dan amerkaans ofniet?
Ik ben niet thuis met Amerikaans maar dat hang er natuurlijk wel vanaf wat je wilt. US Airborne is wel duurder als Brits Airborne, volgens mij. Maar met infanterie is zijn de prijzen volgens mij aardig gelijk voor een complete pop. Bij US zal de helm wel weer heel duur zijn en bij Brits de broek. Maar zo thuis ben ik niet met US omdat ik het niet verzamel.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erg mooi Nico, hopelijk kan ik je nieuwe jasje binnekort weer eens in het echt zien! :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Nico Roelofs schreef:
sobel schreef:zeer mooi spul nico, is brits over het algemeen duurder dan amerkaans ofniet?
Ik ben niet thuis met Amerikaans maar dat hang er natuurlijk wel vanaf wat je wilt. US Airborne is wel duurder als Brits Airborne, volgens mij. Maar met infanterie is zijn de prijzen volgens mij aardig gelijk voor een complete pop. Bij US zal de helm wel weer heel duur zijn en bij Brits de broek. Maar zo thuis ben ik niet met US omdat ik het niet verzamel.
in iedergeval bedankt voor de uitleg!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

sturmman schreef:Owh ik zie dus dat je mn Regina Rifles ontvangen hebt! Gelukkig want ik hoorde al nix! 8) Maak nu maar eens een foto van het totaal plaatje :)
Speciaal voor Sebas de totaal foto van mijn Regina Rifles spul! Zoals beloofd! :lol:


Hier ook gelijk me nieuwe aanwinsten. Heb 30 kranten binnen "Het Vaderland". Allemaal op 1 volgend. Heel veel gaan er ook over mijn omgeving. Van 22 sept 1944 tot ergens in november.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 14 feb 2008, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Vandaag binnen gekomen. Mijn 2e Canadese overjas. Deze is al eerder in mijn bezit geweest. Heb deze toen verkocht omdat ik 1 genoeg vond. Maar nu ik ook re-enactment doe moet ik steeds mijn overjas van de pop halen wanbeer ik deze nodig heb. En toevallig verkocht dezelfde persoon aan wie ik hem verkocht had de jas weer. Dus hij is weer terug. :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Aha, ik zie dat je hem binnen hebt! :)

Ik zie al dat jou kat de jas net zo leuk vindt als die van ons :lol:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Was zeker een koopje met de kat erbij??? :lol:
en het is een leuk dingetje!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zeker leuk om je jas weer terug te kopen met een huistijger erbij! Re-enact je met orgineel spul? Argh! Stel je voor dat het kapot gaat, dat zou toch erg jammer zijn!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Peter schreef:Zeker leuk om je jas weer terug te kopen met een huistijger erbij! Re-enact je met orgineel spul? Argh! Stel je voor dat het kapot gaat, dat zou toch erg jammer zijn!
Ik re-enact voor een groot deel met orgineel materiaal. Maar het heeft neit veel te lijden want doe niet mee aan mock battles. Gewoon Displays, rond ritjes en andere dingen waar het spul vrijwel niet obder lijdt. :)
Darryl schreef:Aha, ik zie dat je hem binnen hebt! :)

Ik zie al dat jou kat de jas net zo leuk vindt als die van ons :lol:
Ja hij was in de middag binnen gekomen. Ja de kat ging er gelijk op zitten toen ik foto wilde maken. Die interesse heeft ie van mij. :)
koen schreef:Was zeker een koopje met de kat erbij???
en het is een leuk dingetje!
Ja anders had ik hem niet gekocht! :lol:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Net even naar een rommelmarkt geweest in mijn buurt. Daar heb ik een 40mm hulsje gekocht. Gestempel A.G./C. 1943, Canadees dus. En een Britse kachel.

Afbeelding
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Hey, gaaf zo'n kachel!!! Zijn die eigenlijk zeldzaam? lijkt me wel :)
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

FELIX schreef:Hey, gaaf zo'n kachel!!! Zijn die eigenlijk zeldzaam? lijkt me wel :)
Nee echt zeldzaam zijn ze volgens mij niet. Het is naar alle waarschijnlijkheid wel een civiel item. Maar voor re-enactment houdt hij de tent wel warm! Op de rommelmarkt heb ik er vandaag 3 zien staan. 1 hele lelijke, 1 met het glaasje kapot en deze dan. :lol:
Plaats reactie