Darryl's nieuwe aanwinsten en collectie!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Darryl schreef:
SiNiStEr schreef:Ah bedankt voor de perfecte uitleg! Weer wat geleerd. Wist nog niet veel van deze organisatie af. Waarom wil je graag zo'n ARP vrijwilliger neerzetten of heeft dat geen speciale reden? :)
Graag gedaan Sander. Mijn opa zat bij het ARP. Dat zegt al genoeg neem ik aan. :wink:
Dit verklaard alles en verdere uitleg is dan ook niet nodig... :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Mijn laatste aanwinsten voor nu, daar al mijn geld nu op gaat aan auto en motorrijbewijs plus een mooie KTM GS 500! :cheer:

Manchester straatnaam met backing en mijn derde 53rd Welsh division embleem:

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
bomber_nander
Lid

Bericht door bomber_nander »

Darryl schreef: daar al mijn geld nu op gaat aan auto en motorrijbewijs plus een mooie KTM GS 500! :cheer:
KTM ruled!!!! 8)
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Met jou kan ik praten! :cheer:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Maar weer eens een kleine uniformen update. De poppen zijn weg, daar zijn nu bustes voor in de plaats gekomen. Ik heb maar een ruimte van 2 bij 2 dus dankzij de bustes kun je er weer lopen zonder je nek te breken over een kist. :)

Mijn snow camouflage suit. Dit werd in december 1944 aan sommige infanterie eenheden verstrekt. Dit pak is ook gedragen in mijn omgeving. Het werd over de battledress heen gedragen. Het pak is 1944 gedateerd. Over de Britse MK2 helm draagt hij een helmovertrek.
De uitrusting is wit gemaakt, het is met verf gedaan. Ik weet niet of dit in oorlog is gebeurt is. De webbingset is compleet wo2 gedateerd en alles voor 1944. Tussen z'n smallpack draagt hij een grote rugschop. Aan de koppel heeft hij nog lantaarntje hangen. Deze had een groenglas en een oranje.

Afbeelding

Mijn Dispatch rider buste. Hij draagt een rubber proofed coat. De jas is nog erg soepel. Deze werd over de battledress gedragen, en bood genoeg bescherming om door weer en wind op de motor te rijden. Ik heb hem een volle bepakking gegeven, hij draagt speciale driverspouches aan de koppel. Helaas ontbreekt er nog een helm.

Afbeelding

Mijn laatste buste. Hier zien we een jeepcoat. Je had 2 modellen, eentje met metalen knopen en eentje met houten. De jeepcoat was een erg zware en warme jas. Hij werd vooral gedragen door chauffeurs. De uitrusting op de buste is de standaard Britse webbingset. Als extratje heb ik hem ''triggerfinger'' handschoenen en een brentool tasje gegeven.

Afbeelding

Mijn Brits ARP jasje. ARP stond voor Air Raid Precautions. Deze mensen moet tijdens een luchtaanval de burgers naar de schuilkelders leiden, door de straten lopen, zorgen voor de ''black out''. Black out was gewoon het verduisten van de ramen, zoals ook gebeurde in Nederland.

Afbeelding

Mijn Brits Denim jasje. Dit was een werkjasje. s' Winters werd het vaak over de battledress gedragen. Het Denim jasje werd gemaakt van een soort spijkerstof. Je had 2 patterns. Een P37 model en een P40 model. Het P37 jasje was bruin van kleur, de P40 groen. Doorgaans werden er geen emblemen op gedragen, maar ik heb een foto gezien van een medic en deze droeg wel emblemen op zijn jasje. Dus ik heb besloten het jasje na te maken.

Afbeelding

Een close-up van de emblemen. Een Royal Army Medical Corps schoudertitel, 53rd Welsh division divisie emblemen en Lance Corporal rangchevrons.

Afbeelding

Binnenkort weer een uniformen-update! :)
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008

Bericht door jeroen wo2 »

Mooi hoor! :wink:
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Bedankt Jeroen!

Weer een kleine aanwist erbij:

Een Bidprentje over Hilter, gemaakt door het verzet.

''Hij kwam. Hij ging. Hij verloor''

''De Engelsen Amerikanen en Russen kraaien
De Nederlanders delen in de glorie [vicotorie
De Italianen zullen de dupe zijn,
De Duitscher is en blijft:
Dasselbe Schwein!

Afbeelding
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008

He ik heb er ook zo'n soort van het verzet van adolf hitler :P
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008

Zo is de mijne:
:P

Heden overleed, na een langdurig en smartelijk doen lijden van de gansche beschaafde wereld, de Führer alles Germanen.

ADOLF HILTER
Oud schilder

Drager van het Eikenloof met de briljanten der Grootorde van Beroepsmisdadigers
Uitvinder van : wereldoorlogen, Massamoorden, concentratiekampen
Groothandelaar in verdelgingsattributen en martelwerktuigen
Eere-directeur der fabrieken hoera-petten
Stichter van W.il H.et N.emen en Gestapo
Gediplomeerd bestrijder van militärische Idioten

Namens de :

Hielenlikkersclub N.S.B.
Scheveningen Oranje Hotel
Antoontje Mussert
v. Geelkerken en Consorten

De crematie had plaats in zijn Hoofdbunker aan de Wilhelmstrasse te Berlijn, na aanvankelijk bloedig afgeslagen penetratie, in de hitte van Russische mortierbommen en vlammenwerpende tanks onder het spelen van het volkslied Duitschland, Duitschland, waar bleef alles Wat ik roofde met geweld

Wegens desolate toestand van den bunker geen Rouwbezoek.

GEEN EERBETOON GEEN BLOEMEN

Berlijn, 1 Mei 1945
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Hehe hier mijn tekst dan maar:

De Heer maarschalk GOERING, zijn vertrouweling
De Heer TOONYJE MUSSERT, zijn broerder
De Heren ROST VAN TONNINGEN en SEYSIE zijn vrienden
De Heer MAX BLOKZIJL, zijn leerling

melden u met diepe droefheid het zoo vurig verlangde afsterven van hun Fuhrer, die door U allen zo liefelijk verwenst werd en verzoeken te willen aanwezig zijn bij de lijkplechtigeheid van:

ADOLF HITLER

Ridder in de orde van het eiken kruis van ijzeren haken en ogen met aardappel- en wortelloof.
Overleden aan de gevolgen van anschulsskoorts en van gebrek aan levensruimte, na een langdurige , slepende blitskriegepedemie.
De mis van Rek-wie-hem Ether-nam zal worden gecelebreerd door een groep NSBers en landwachters onder de onbedaarlijke heldhaftige leiding van MUSSERT en RAUTER, (die binnenkort aan de beurt zijn)
De grandiose blijde uitvaart zal defileeren te Den Haag op het binnenhof en geschouwd worden door WINSTON CHURCHILL en Gen. EISENHOWER met hun gevolg! Goebels, minister van Nazi-propaganda, zal om de feeststemming te verhogen, daarvoor, de in Nederland gestolen klokken en radio's te beschikking stellen.

Geen bloemen, enkel dansmuziek is troef.
R.I.P. (Recht in de put)

De Engelsen Amerikanen en Russen kraaien
De Nederlanders delen in de glorie [vicotorie
De Italianen zullen de dupe zijn,
De Duitscher is en blijft:
Dasselbe Schwein!
Haplo
Lid

Bericht door Haplo »

Nette Collectie Darryl.
Ziet er zeer goed uit.
Mvg/Best regards, Sipke
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Bedankt Haplo! :)
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Inderdaad het is een mooie collectie darryl, mag je trots op zijn vind ik!
Ga zo door! :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Thanks King!

Er zijn weer een aantal nette aanwinsten onderweg! Dus we stoppen nog lang niet. 8)
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Werkelijk prachtige uniformen Darryl! Met name het wintercamo uniform vind ik geweldig en ook de ARP buste vind ik erg leuk. Echt een prachtige collectie en ik vind het op bustes ook mooier uitkomen als ik eerlijk ben. Voor poppen moet je de ruimte hebben en dat is iets wat jij en ik dus allebei niet hebben. :P ;)
Je hebt echt al meer dan ik dacht, heel erg mooi!

Keep up the good work lad!!! ;)

(P.S. wat is dat voor jasje achter de buste met de jeepcoat?)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie