Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Thanks Haplo! Ik ben erg echt ontzettend bij mee! Hij krijgt dan ook een heel speciaal plaatsje in de collectie.
Nogmaals bedankt voor de link van marktplaats...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Bedankt Sobel! Alleen zal hij binnenkort even niet mee groeien...Waarom is dat rijbewijs toch zo duur?!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Darryl schreef:
* Houswife met garen en knopen gekregen. (waarschijnlijk na-oorlogs)
ja deze is van he t hollands na-oorlogse leger...(KL)
jammer voor jou
Ik vind het zeker niet jammer. Ben er juist erg blij mee. Ik heb hem gekregen van m'n opa.
Mooi jasje hoor Darryl maar maar ik als Common-wealth noob vragen wat ARP ook alweer betekend. Wel vaker van gehoord maar wat het nu ook alweer betekend weet ik niet precies meer.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SiNiStEr schreef:Mooi jasje hoor Darryl maar maar ik als Common-wealth noob vragen wat ARP ook alweer betekend. Wel vaker van gehoord maar wat het nu ook alweer betekend weet ik niet precies meer.
SiNiStEr schreef:Mooi jasje hoor Darryl maar maar ik als Common-wealth noob vragen wat ARP ook alweer betekend. Wel vaker van gehoord maar wat het nu ook alweer betekend weet ik niet precies meer.
Zoals Shaft al aangeeft staat ARP idd voor Air Raid Precautions. Deze mensen moesten dus tijdens een bombardement de mensen naar de schuilkelders brengen, zorgen voor de ''Black out'' (verduisterde ramen). Tijdens het bombardement moest de ARP door de straten patrouilleren. Er zaten ook brandweermannen bij de ARP, verpleeger enz... De mensen die vrijwillig bij de ARP gingen droegen gewoon hun burgerkleding, maar de de ''officieele'' ARP droeg gasproofed blauwe overals of een blauwe BD zoals ik heb, laarzen, riem, speciale zaklamp, gasmasker en een helm met daarop een W (Warden) o.i.d.
Ah bedankt voor de perfecte uitleg! Weer wat geleerd. Wist nog niet veel van deze organisatie af. Waarom wil je graag zo'n ARP vrijwilliger neerzetten of heeft dat geen speciale reden?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SiNiStEr schreef:Ah bedankt voor de perfecte uitleg! Weer wat geleerd. Wist nog niet veel van deze organisatie af. Waarom wil je graag zo'n ARP vrijwilliger neerzetten of heeft dat geen speciale reden?
Graag gedaan Sander. Mijn opa zat bij het ARP. Dat zegt al genoeg neem ik aan.
@ Wouter en Jonhy Frost:
Bedankt jongens! Maar helaas zijn de foto's niet van mij.