Vraag over WM8 verzamelvergunning voor wapens
-
- Lid
- Contacteer:
Vraag over WM8 verzamelvergunning voor wapens
wie kan mij hier meer over vertellen?
de vraagen zijn oa:
heb je altijd een WM8 nodig ook als het wapen onschadelijk is gemaakt?
de wapens waar ze losse flodders mee afschieten heb je daar een WM8 voor nodig of iets anders?
Moet je lid zijn van een schiet club voor een WM8
In oa Engeland hebben ze bb gun's in de vorm van oa een thompson als je daar die zooi uithaald mag je die dan in Nederland hebben?
Ik kon hier niks van vinden op het internet
de vraagen zijn oa:
heb je altijd een WM8 nodig ook als het wapen onschadelijk is gemaakt?
de wapens waar ze losse flodders mee afschieten heb je daar een WM8 voor nodig of iets anders?
Moet je lid zijn van een schiet club voor een WM8
In oa Engeland hebben ze bb gun's in de vorm van oa een thompson als je daar die zooi uithaald mag je die dan in Nederland hebben?
Ik kon hier niks van vinden op het internet
Greetzzz -Sniper
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Kijk even hier http://wetten.overheid.nl/ en vervolgens zoeken op 'wapens en munitie' Daar staat heel veel over wat je mag hebben en wat je op vergunning moet hebben. Ga er wel rustig voor zitten want is geen makkelijke tekst.
Maar het krijgen van een WM8 zal niet makkelijk zijn.
Maar het krijgen van een WM8 zal niet makkelijk zijn.
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Voor re-enactment kun je ook aan een blank firing verlof komen. Maar dan zul je eerst een jaar lid moeten zijn van een club en je moet geloof ik ook op een aantal evenementen komen.
Als je het verlof hebt zul je ook de wapens in een kluis moeten opbergen. Als je stopt met re-enacten ben je verlof ook kwijt.
Als je het verlof hebt zul je ook de wapens in een kluis moeten opbergen. Als je stopt met re-enacten ben je verlof ook kwijt.
- MaximusAurelius
- Lid
Voor een reenactmentverlof moet je inderdaad een jaar lid zijn van een reenactment-vereniging, maar deze vereniging moet ook aangesloten zijn bij de overkoepelende vereniging LPLG.
Voor meer info over deze vereniging moet je maar eens kijken op http://www.lplg.nl . Hier staan ook alle aangesloten verenigingen op waar je bij zou kunnen. Ik zit zelf bij de reenactment-vereniging Aces. ( http://www.acesaces.nl )
Voor meer info over deze vereniging moet je maar eens kijken op http://www.lplg.nl . Hier staan ook alle aangesloten verenigingen op waar je bij zou kunnen. Ik zit zelf bij de reenactment-vereniging Aces. ( http://www.acesaces.nl )
-
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Laat die maar in Engeland liggen. Die mag je hier in Nederland niet hebben. Wapens die op een echt wapen lijken mag je in Nederland niet bezitten.-Sniper- schreef:ok bedankt allemaal
en de bb-guns uit engeland zijn die hier legaal te maken door het binnenwerk eruit te halen of moet ik ze lekker in engeland laten liggen?
- killingspree
- Lid
al met al zijn we geboren in het foute land als het gaat om het verzamelen van wapens.
een wm8 kun je gerust uit je hoofdzetten want die krijg je niet.
zelfs voor een museum duurt het jaren voor dat je dat hebt laat staan particulier
het beste zou zijn als:
een verzamelaar zich kon melden bij de politie voor een verzamelaars verlof waar in staat ik heb een mp40 een mp42 een ppsh 2 k98's en een enfield.
de politie weet dat wat jij in huis hebt ( daar zullen dan regels voor moeten zijn )
op het moment dat je een wapen wil verkopen moet je naar de politie gaan om dit te over leggen naar wie deze gaat. heeft deze ook een wapen verlof dan kan dat gewoon geregeld worden.
dit heeft 2 grote voordelen
zo haal je alle illegaele OORLOGSE wapens uit de criminaliteit en kunnen verzamelaars zonder problemen van de wapens genieten die gewoon THUIS HOREN bij een bepaald uniform. een pop zonder wapen is geen complete soldaat ben ik van mening, de oorlogs is ook niet zonder wapens gevochten horen er gewoon bij dusn iet alleen met vast gelaste k98;s en enfield
maar goed dit is mijn aanvullig
dus: zet die wm8 maar uit je hoofd.
volgens mij staat WM8 voor WIEMAARWACHT !
niels
een wm8 kun je gerust uit je hoofdzetten want die krijg je niet.
zelfs voor een museum duurt het jaren voor dat je dat hebt laat staan particulier
het beste zou zijn als:
een verzamelaar zich kon melden bij de politie voor een verzamelaars verlof waar in staat ik heb een mp40 een mp42 een ppsh 2 k98's en een enfield.
de politie weet dat wat jij in huis hebt ( daar zullen dan regels voor moeten zijn )
op het moment dat je een wapen wil verkopen moet je naar de politie gaan om dit te over leggen naar wie deze gaat. heeft deze ook een wapen verlof dan kan dat gewoon geregeld worden.
dit heeft 2 grote voordelen
zo haal je alle illegaele OORLOGSE wapens uit de criminaliteit en kunnen verzamelaars zonder problemen van de wapens genieten die gewoon THUIS HOREN bij een bepaald uniform. een pop zonder wapen is geen complete soldaat ben ik van mening, de oorlogs is ook niet zonder wapens gevochten horen er gewoon bij dusn iet alleen met vast gelaste k98;s en enfield
maar goed dit is mijn aanvullig
dus: zet die wm8 maar uit je hoofd.
volgens mij staat WM8 voor WIEMAARWACHT !
niels
-
- Lid
- Contacteer: