nederlandse soldaten met duitse fallschirmjagers ?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ik heb ze mooi ingelijst met nog 3 persoonsbewijsen :)

van opa en oma

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Dat is idd leuk, ik heb ook het PB van mn oma alleen die van mn opa is nog niet bovenwater gekomen! :( Maar dat inlijsten is idd leuk, ik heb er ook wel eens over gedacht maar 200+ fotos gaat zo duur worden en ik heb er de ruimte niet voor :(

sebas
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ik ben gewoon naar de kringloop winkel gegaan , en naar rommelmarten deze koste 1,50 dus dat valt nog wel mee.

en het staat gewoon veel mooier
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

sturmman schreef:Nou dat dit dan daadwerkelijk die Duitsers in NL pakken zijn lijkt me wel HEEL erg ver gezocht! Dat klinkt meer als speculeren dan als baseren op.

Super deal hoor ik dus al :) KLASSE!

Sbas
Nou prima, als jij het dan beter weet hoor ik het graag. Verklaar jij dan maar eens een kar volgeladen met FSJ dropcontainers in een Nederlands landschap met een 'Nederlandse' soldaat ernaast en daarachter een Nederlandse soldaat die vrolijk staat te praten met een Duitse FSJ voor een Duitse VW officierenwagen.
Ik ben benieuwd wat jij er van denkt.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ik denk gewoon dat het nederlandse krijgsgevangene zijn.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

SiNiStEr schreef:
sturmman schreef:Nou dat dit dan daadwerkelijk die Duitsers in NL pakken zijn lijkt me wel HEEL erg ver gezocht! Dat klinkt meer als speculeren dan als baseren op.

Super deal hoor ik dus al :) KLASSE!

Sbas
Nou prima, als jij het dan beter weet hoor ik het graag. Verklaar jij dan maar eens een kar volgeladen met FSJ dropcontainers in een Nederlands landschap met een 'Nederlandse' soldaat ernaast en daarachter een Nederlandse soldaat die vrolijk staat te praten met een Duitse FSJ voor een Duitse VW officierenwagen.
Ik ben benieuwd wat jij er van denkt.
Misschien is de capitulatie al getekend en worden de spullen die er liggen opgehaald?? wie weet is het wel buitgemaakt door de Nederlanders en moesten ze helpen met laden/wegbrengen..

//Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ja idd dat denk ik ook POW...werden vaak zat ingezet voor de smerige klusjes! Net als dat de duitsers in hun eigen uniformen in mei 45 alle mijnen hier op konden ruimen. Ik heb laatst ook een boek gelezen van een NL soldaat over mei 40 en die beschrijft ook dat hij als opgeleid schoenmaker Duitse schoenen moest herstellen.

Sebas
Plaats reactie