Tim Y's Nieuwe Aanwinsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mooie pop! heb je toevallig nog plannen om nog iets toe te voegen? ik vind hem redelijk kaal maar toch mooi!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ja de Garand komt er nog bij he. En ik had eerst de andere bandoleer ook nog erop gedaan, maar dat zag dan weer wat te druk uit. En dan zag je de riemen van de haversack bijna niet meer, wat ik toch zeer mooi vond uitzien (vraag me niet waarom.. :lol: ).
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Mijn nieuwste aanwinst: Een T-30 throat microphone. Nog in het originele doosje met gebruiksaanwijzing. Ik denk toch nog dat ik een T-17 handmicrophone koop, en als deze niet in de hand past, kan ik nog steeds deze erop doen. Foto's komen er binnenkort aan denk ik.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Mijn nieuwste aanwinsten:

US Underwear:

Afbeelding


Duitse Veldfles, gratis gekregen. Alleen de cup ontbreekt nog:

Afbeelding

En ik was van plan als ik mijn Us Tank Commander compleet had, een SRC-528 radio set erbij te kopen, maar ik kwam er nu een tegen voor een zeer leuk prijsje dat ik hem nu alvat heb gekocht. Het zijn de BC-604 transmitter en de BC-603 Receiver. Ik weet niet of hij werkt maar ik ga toch een proberen de receiver aan de praat te krijgen. De dynamotor van de BC-603 ontbreekt wel nog, maar die zijn redelijk makkelijk te vinden. Er is ook een tube weg maar, die heb ik toch niet nodig, ik zal toch niks gaan uitzenden :lol: . Ook de plaat bovenop de BC-604 ontbreekt, maar die is wel na te maken. Verder zitten alle kristallen er nog in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat als ik ooit de mounting tegenkom, dat ik deze ook eronder zet. Nu alleen nog de andere radio onderdelen van de Tank Commander, en dan zitten de kabels tenminste ergens in. :P

Als iemand ook deze radio set heeft, of tips erover heeft hoor ik deze natuurlijk graag.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ik verzamel voornamelijk US, maar ik heb ooit gratis een M-1938 Mannlicher-Carcano gekregen. Nou was hiervan de loop verdraait, en ook dicht natuurlijk. Ook ontbrak de triggerguard en ik vond het gewoon niet uitzien. Dus heb ik toch maar de triggeguard gekocht, en eindelijk de loop rechtgedraaid. Hij is nog steeds dicht, dus ik onklaar gemaakt. Nu kon ik ook eindelijk de datum zien en hij is 1940 gedateerd. Ik weet niet zeker of hij al met een 6.5 caliber is geproduceerd in 1940. Ofdat de loop in 1940 is vervangen door een 6.5 kaliber loop, waardoor het dus eigenlijk een M91/38 is.

Wat wel leuk is is dat hij in 1940 in de Terni fabriek gemaakt is, net zoals de Carcano waarmee JF Kennedy is gedood. Helaas komt het serienummer niet overeen. :lol:

Hier de foto's van de triggerguard en de gehele rifle.

Afbeelding

Afbeelding
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ah ik kom er zojuist achter dat alle M-1938 Carcano's met een 6.5 kaliber loop, M91/38 genoemd werden dus het is dit type. Achter 1940 staat ook nog 19 in romeinse cijfers (XIX) wat betekent dat het het 19e jaar is nadat Mussolini aan de macht kwam.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Leuk spul he, Italiaans :)

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Mmm die loop is niet zomaar te verdraaien, die moeten warm gestookt worden om ze er uit te kunnen halen! Weet je zeker dat de loop bij het wapen hoort? Hebben ze hetzelfde nummer (kolf en loop, grendel enz)?

Sbas
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Eigenlijk zat de rear sight scheef, maar iemand had de loop zo gedraaid dat het rear sight goed zat. Dus moesten we eerst het rear sight goed zetten ten opzichte van de loop, en toen de hele loop draaien. De kolf en de loop zijn nummergelijk ja, waar het nummer op de grendel zit weet ik eerlijk gezegt niet. We hebben ook de loop er niet helemaal uitgedraaid, maar zo'n halve centimeter naar links gedraaid.

Het lukte ons dus wel om hem te draaien, maar hij zal inderdaad er niet goed inzitten. Dit moet inderdaad door een smit of iets dergelijks gedaan worden. Er zit nog een paar millimeter tussen de loop en de receiver (noem je dat ook bij dit wapen zo?), dus als ik het door een smit zou laten doen zou hij nog een hele keer kunnen rond draaien voordat hij er echt goed inzit, denk ik.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Hey Tim... Ik verzamel ook US WWII 30st inf. div.
Ik had eens het geluk een Wool Shirt (met label) met origineel wo2 aangenaaid 30e inf div embleem erop genaaid.
Even een vraagje: Is die helm op je mannequin origineel WWII?
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

De helm is wel origineel, swivel bale, front seam. Hij is wat beschadigd dus en zitten geen straps aan en 1 bale is er ook af. De liner is niet WOII, hij is belgisch na-oorlogs van Regimentspolitie.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ja, ik gebruik ook Belgische liners... Zijn Khaki beriemd en zijn van het goeie materiaal gemaakt. Ik zelf ben ook nog steeds op zoek naar de perfecte helm. Ik heb er nu 3... 2 fixed-bails en 1 swivel-bale. Allemaal bodemvonst of overgeschildert.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ik kwam er laatst pas achter dat hij Belgisch na-oorlogs was, ik had er nooit opgelet tot voorkort. Ik heb toch liever origineel, dus ik denk dat ik ooit als ik wat geld heb een hele nieuwe M1 voor deze soldaat koop, en de shell van deze op de US Tank Commander gebruik.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Je moet gewoon de liner-stamps uit je kop leren!
Ook altijd even kijken naar het materiaal van de metale delen.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Het is inderdaad niet zo moeilijk om de juiste liners te herkennen, als je e het een beetje nakijkt. Maar deze helm heb ik ook al een hele tijd, en zo duur was hij niet eens, toen heb ik er helemaal niet op gelet of het oorlogs was of niet.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Plaats reactie