Zelf zit ik al meer dan 20 jaar in het "papier".
Voor plooien te verwijderen is strijken de beste methode. Maar dan zeker op een lage stand en beschermen met een, propere

, vaatdoek.
Voor het bewaren ZEKER NIET INLIJSTEN, zoals al eerder aangehaald is de blootstelling aan het ligt zéér nefast en eigenlijk dodelijk voor het object. De beste bewaarmethode is een kaft (grote maten zijn verkrijgbaar in winkels voor kunstenaarsbenodigdheden) maar zorg er wel voor dat de bekleding aan de binnenzijde uit zuurvrij papier bestaat. Eventueel kan je zelf een "binnenkaft" uit dit materaal maken. Als de maat echt te groot is kan je zelf een kaft maken. dit is vrij simpel. Je kan hiervoor dik stevig karton gebruiken of triplex (6 of 8 mm). Weliswaar niet vergeten minstens binnenbekleding in zuurvrij papier aan te brengen.
Het opbergen zelf dient te gebeuren in een donkere ruimte (bij voorkeur en kast) in een plaats waar er een constante temperatuur en vochtigheidsgraad is (beide zeker niet te hoog !).
Het heeft me ook enig zoekwerk, en een 5tal jaren, gekost voordat ik zover was, maar de zaken die ik sinds 15 jaar zo bewaar, zijn op die 15 jaar niet "achteruitgegaan" terwijl ze bij andere verzamelaars soms na 2 à 3 jaar al uit elkaar vallen
Vriendelijke groeten,