Wat is de 'trots' van je verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Dat geheel over de rode baret en het dragen van medailles was ABSOLUUT niet als grapje bedoeld! Dat dat kwetsend is voor degene die onterecht met degelijke insignes rondloopt is jammer, maar doet er niets aan af dat IK dat als persoonlijke belediging opvat en zie als respecteloosheid ten opzichte van al mijn wapenbroeders, dood en levend.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Misschien zou het handig zijn een nieuw topic te openen over: "jullie mening over re-enactment"?
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

heyhey! ik spaar britse spullen uit de wo2 wie heeft misschien nog iets te koop te ruil ??? reageer dan a.u.b. alvast bedankt ! :wink:
mvg

Jan :lol: :lol: :lol:
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Mattie schreef:Dat geheel over de rode baret en het dragen van medailles was ABSOLUUT niet als grapje bedoeld! Dat dat kwetsend is voor degene die onterecht met degelijke insignes rondloopt is jammer, maar doet er niets aan af dat IK dat als persoonlijke belediging opvat en zie als respecteloosheid ten opzichte van al mijn wapenbroeders, dood en levend.
Daar sta ik volledig achter wat Mattie hier zegt.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Adrian schreef:
Mattie schreef:Dat geheel over de rode baret en het dragen van medailles was ABSOLUUT niet als grapje bedoeld! Dat dat kwetsend is voor degene die onterecht met degelijke insignes rondloopt is jammer, maar doet er niets aan af dat IK dat als persoonlijke belediging opvat en zie als respecteloosheid ten opzichte van al mijn wapenbroeders, dood en levend.
Daar sta ik volledig achter wat Mattie hier zegt.
Ik ben het hier ook mee eens, dit is een van de redenen dat ik medailles zo intressant vind, er zit een verhaal van moed, eer, verdriet, opoffering achter. dat is tevens de reden dat ik de medailles nog nooit zelf heb opgespeld.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Dat heb ik ook.

Ik heb NOG NOOIT een medaille uit de 2de Wereldoorlog opgespeld, nooit.

Alleen maar omdat ik vind dat je (zelfs) medailles met respect moet behandelen.
Want vroeger hebben mensen er moeite voor gedaan om zoiets te verdienen, en dan kun je het niet zelf opspelden zonder hetzelfde ervoor te hebben gedaan en te weten hoe het was toendertijd.

Toen er eens iemand was om mijn verzameling te bekijken zei degene (letterlijk):

''Kijk eens even, hij heeft hier gewoon medailles hangen waar ze vroeger bij wijze van spreken tientallen mensen voor vermoorden''

Maarja, dat is de mening van een 14 jarige...,

Bjorn.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Beste mensen, ik begin een nieuw topic over wat jullie van re-enactment en toestanden vinden bij discussiëren
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=13529#13529 Gelieve daar verder over het onderwerp in te gaan, dan geraken we hier misschien terug on-topic
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

antwerpx schreef:Beste mensen, ik begin een nieuw topic over wat jullie van re-enactment en toestanden vinden bij discussiëren
En voor de mensen die even lui zijn als ik, hier een linkje:

:arrow: Re-enactment, 'heiligschennis' of niet?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

vind het eigenlijk wel grappig dat de wing als medaille wordt gezien in plaats van het symbool van een betreffende unit

maar laat één ding duidelijk zijn, (echte) medailles dragen met re-enactment vind ik dus niet kunnen
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Devilmorfose schreef:vind het eigenlijk wel grappig dat de wing als medaille wordt gezien in plaats van het symbool van een betreffende unit

maar laat één ding duidelijk zijn, (echte) medailles dragen met re-enactment vind ik dus niet kunnen
Een wing is idd geen medaille maar gewoon een uiterlijke verdiensten bewijs van een brevet (in dit geval de parachutistenbrevet).
En ook geen symbool van een betreffende unit zoal jij denkt.
Laten we duidelijk zijn,een wing is geen symbool of medaille maar een kwalificatiebrevet.

Adrian
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

is toch enig sinds een trots dan en wat je ook moet verdienen? net als een medaille
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Guido schreef:is toch enig sinds een trots dan en wat je ook moet verdienen? net als een medaille
Juist!!

Bjorn.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Guido schreef:is toch enig sinds een trots dan en wat je ook moet verdienen?
Een wing krijg je idd niet zomaar,je moet er echt iets voor doen.
Daarom dat ik er problemen mee heb als re-enakters wings dragen (of ze nu repro of echt zijn doet er niet toe) zonder ooit een vliegtuig of valscherm van dichtbij te hebben gezien.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Proos schreef:
antwerpx schreef:Beste mensen, ik begin een nieuw topic over wat jullie van re-enactment en toestanden vinden bij discussiëren
En voor de mensen die even lui zijn als ik, hier een linkje:

:arrow: Re-enactment, 'heiligschennis' of niet?
Mensen, over het wel of niet dragen van medailles graag de link volgen naar het nieuwe draadje dat is aangemaakt voor discussie over re-enactment en daar posten !!!!
Elke volgende post over re-enactment in deze topic wordt verwijderd.

Terug naar de topic-title: de TROTS van je Verzameling
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Plaats reactie