Hier een foto van wat emblemen, ook wat Nederlandse als ik het goed heb. Als je wat herkent, zeg het maar.

Hier 2 kartonnen vellen met (volgens mij, vanwege de leeuwen) Nederlandse knopen, misschien kan iemand me zeggen of deze uit de oorlog komen of niet. Ook nog wat losse knopen en metalen emblemen. Op de 3 ijzeren objecten staat "US Speaker" maar toch heb ik geen flauw idee wat het moet voorstellen, ze lijken op een soort scharnieren maar ik weet ook niet of dit na-oorlogs is of niet. Er ligt ook een speldje van een blauw kruisje met daarop een geweer. Ik vind het zelf wel een mooie speld maar weet niet waar het vandaan komt.

Wat emblemen...

..en nog wat emblemen. Ook ligt er een blauw stuk touw bij, met aan beide zijden een lus. Nu weet ik niet of dit een doodnormaal stuk touw is, of een soort van uniform-decoratie.

Van deze zelfde man heb ik ook een houtsnede gekregen, die uit 1 stuk hout is gesneden. Het beeld, als ik het goed, heb een Duitse soldaat uit. Wel opvallend is de soort bloemenkrans om zijn helm. De man waar ik dit van gekregen heb, heeft dit zo'n 30 jaar geleden van iemand gekocht, die persoon zei dat het waarschijnlijk in de oorlog is gemaakt. Heeft iemand dus ooit zo'n soort houtsnede gezien, of is dit gewoon een soort prive-kunstwerkje?

Als iemand dus enige informatie heeft over een van de bovenstaande objecten, zou ik graag van diegene horen.
Mvg,
Tim Ypelaar.