waar kogels en andere oud oorlogsmateriaal vinden

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
lucas plovier
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2005, 21:39
Locatie: west vlaanderen

waar kogels en andere oud oorlogsmateriaal vinden

Bericht door lucas plovier »

beste,
ik ben hier nog maar pas lid,ben12 jaar en opzoek naar vindplaatsen waar kogels en andere oude oorlogsresten liggen
gelieve vindplaatsen te mailen naar: lcplm@telenet.be
alvast bedankt
lucas :P :) :evil:
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Sjah.. de boeken induiken! Veteranen en ouderen contacteren! Zelf researsch doen! Uitproberen! :wink:
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ik weet ondertussen een lokatie waar WOII munitie "zou" zitten, de munitie intresseert me niet maar de eventuele spullen die er in de omgeving zou zitten wel, wie weet,...... ik zal maar verder dromen.
Laatst gewijzigd door BBB op 12 nov 2005, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Munitie etc. ligt overal genoeg.. Heb het zelf in me achtertuin gevonden. :)
Laatst gewijzigd door Polte op 12 nov 2005, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Vraag me af wat een 12 jarige met munitie en explosieven moet?

779
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

779 schreef:Vraag me af wat een 12 jarige met munitie en explosieven moet?

779
Ik denk dat jij er net zoveel verstand van hebt als hem :wink:

en hij vraagt waar kogels en andere oude oorlogs dingen liggen.. zie nergens dat hij op explosieven jacht is :shock:
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Maarja hij mag eerst wel wat researsch naar munitie doen voordat hij met z'n piepstok op pad gaat..
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik weet niet of dat wel zo'n slim idee is, hier een stukje van een ander forum;
Oberschütze schreef:Even voor de duidelijkheid, ik ben Oberschütze.

Namelijk toen ik terug kwam van het zoeken met mn detector (donderdag) stond er politie voor de deur, met daarop volgend EOD team, ik had in mijn verzameling; Granaten, mortieren etc. wat voornamelijk leeg was, en waarvan ik ook dacht dat het leeg was, maar waar enkele gevaarlijke dingen tussen bleken te zitten wat volgens de wapen en munitie wet verboden is. Hiervoor heb ik 1 nacht in de cel moeten blijven, en enkele keren verhoord. Vrijdag ben ik om 1 uur naar huis gestuurd. Hierbij werd ik ook nog geconfronteerd met het neo-naziszme, mijn verzamel gebied namelijk Duits, en luister ook Duitse muziek (rammstein etc.) en had enkele posters op mijn kamer van Duitse Theather etc. :| maar had ook net zo goed engelse en amerikaanse posters.

Maargoed dat ter zaken mijn hotmailadres (nick_trommelen@) is niet meer in gebruik tevens is heel mijn computer op dit moment leeg gehaalt. En had mijn wachtwoord van dit forum natuurlijk vergeten, dus heb me opnieuw moeten aanmelden.

Verder is er van mijn verzameling niet meer als wat knopen, gespen etc. over. Ik weet zelf dat ik fout ben geweest met aantal dingen in mijn verzameling, maar ook zat dingen waar ik geen idee van had. De politie is mij op het spoor gekomen via meerdere site's/forums. En verder heeft er iemand aangifte gedaan van één site.
Zoals je ziet maakt de politie er serieus werk van, dus als ik jou was zou ik geen munitie / explosieven of delen ervan mee naar huis nemen! Of laten liggen of de politie EOD bellen als het om veel of grote explosieven gaat.
Polte schreef:En hij vraagt waar kogels en andere oude oorlogs dingen liggen.. zie nergens dat hij op explosieven jacht is
Patronen zijn net zo gevaarlijk als explosieven, moet je eigenlijk geen onderscheid tussen maken. Veel mensen onderschatten de gevaren van de bodemvondsten (patronen, explosieven, enz.)
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ja kerel vergelijk jij maar een 7.92x57mm (oid) patroon met een 7.5cm granaat... :roll:

Maargoed zoals je wel aangeeft patronen kunnen zeker ook gevaarlijk zijn.. nou de patroon niet echt maar de kogel wel.. denk aan kogels met explosieve lading, fosfor etc.


Daarom zeg ik dat hij beter eerst wat researsch naar muntie moet doen, en misschien dat er een oudere meegaat.. :wink:
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Ik heb ook weinig verstand van munitie, maar neem ook niets mee naar huis van munitie ed.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Een lege huls neem je toch wel mee?????
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Lege huls met intact slaghoedje is hier in Nederland al illegaal, zonder verlof.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Ik heb nog nooit een lege huls met intact slaghoedje gevonden ;)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ik genoeg ;)

Vandaag tegen de 100 denk ik zo.. opgeblazen munitie depot ;)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
danny
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:40
Locatie: schiedam

Bericht door danny »

Stravers schreef:Ik weet niet of dat wel zo'n slim idee is, hier een stukje van een ander forum;
Oberschütze schreef:Even voor de duidelijkheid, ik ben Oberschütze.

Namelijk toen ik terug kwam van het zoeken met mn detector (donderdag) stond er politie voor de deur, met daarop volgend EOD team, ik had in mijn verzameling; Granaten, mortieren etc. wat voornamelijk leeg was, en waarvan ik ook dacht dat het leeg was, maar waar enkele gevaarlijke dingen tussen bleken te zitten wat volgens de wapen en munitie wet verboden is. Hiervoor heb ik 1 nacht in de cel moeten blijven, en enkele keren verhoord. Vrijdag ben ik om 1 uur naar huis gestuurd. Hierbij werd ik ook nog geconfronteerd met het neo-naziszme, mijn verzamel gebied namelijk Duits, en luister ook Duitse muziek (rammstein etc.) en had enkele posters op mijn kamer van Duitse Theather etc. :| maar had ook net zo goed engelse en amerikaanse posters.

Maargoed dat ter zaken mijn hotmailadres (nick_trommelen@) is niet meer in gebruik tevens is heel mijn computer op dit moment leeg gehaalt. En had mijn wachtwoord van dit forum natuurlijk vergeten, dus heb me opnieuw moeten aanmelden.

Verder is er van mijn verzameling niet meer als wat knopen, gespen etc. over. Ik weet zelf dat ik fout ben geweest met aantal dingen in mijn verzameling, maar ook zat dingen waar ik geen idee van had. De politie is mij op het spoor gekomen via meerdere site's/forums. En verder heeft er iemand aangifte gedaan van één site.
Zoals je ziet maakt de politie er serieus werk van, dus als ik jou was zou ik geen munitie / explosieven of delen ervan mee naar huis nemen! Of laten liggen of de politie EOD bellen als het om veel of grote explosieven gaat.
Polte schreef:En hij vraagt waar kogels en andere oude oorlogs dingen liggen.. zie nergens dat hij op explosieven jacht is
Patronen zijn net zo gevaarlijk als explosieven, moet je eigenlijk geen onderscheid tussen maken. Veel mensen onderschatten de gevaren van de bodemvondsten (patronen, explosieven, enz.)
dat is zeer logisch want tegenwordig zijn ze bang voor aanslagen , dus controleeren ze vaak het internet , net zoals de straffen :cry:
''A single Death is a Tragady , a Million Deaths is Statistic''
Plaats reactie