zo vaak kom je ze niet tegen...Tis moeilijker om er zo een te vinden dan een Ritterkreuz

veel kijkplezier.

martin
thanxSiNiStEr schreef:Mensen leer nou eens uitleg geven, aan zo'n reactie heeft toch niemand wat! Waarom een magneetje en wat moet je er mee doen?
In ieder geval moet het ek2 uit 2 delen bestaan. De buitenste rand is er een(het zilveren gedeelte) en het middelste deel(zwarte gedeelte) is er een.
Je kunt kijken of dit zo is door het ek2 vast te pakken bij het punt waar het ringetje doorheen gaat en hem dan voor je oor heen en weer te schudden. Als het een goede (replica) is hoor je de 2 delen tegen mekaar aan tikken.
Natuurlijk kun je ook kijken naar ouderdoms sporen en beschadiginkjes maar zoals je waarschijnlijk wel weet, worden er tegenwoordig ook replica's gemaakt met deze kenmerken.![]()
Ook is de stuctuur van het lint belangrijk heb ik al eens gehoord, maar waar je bij het lint ook alweer op moet letten weet ik ook niet meer precies.
Graag gedaan, maar ik ben niet op de hoogte van de kwaliteit van de ek2 replica's op dit moment. De laatste die ik gezien heb was slecht. Hij bestond namelijk maar uit een deel. Dat wil niet zeggen dat er geen goede replica's zijn die uit 2 delen bestaan.the_king88 schreef: thanxweer iets geleerd
dus dat betekent dat een replica niet uit 2 delen bestaat ?
en daar de buitenste rand niet van zilver is maar van ijzer.
Ontvreemd WTFLDO schreef:Sorry the_king88, ik was even afgeleid...
Wellicht kan je dat vragen bij een winkelier die er één gebruikt!
Hoogstwaarschijnlijk word je er ook op internet mee doodgegooid dus snuffel eens met google of zo. E-bay wellicht?
Ik heb de mijne bij de Konmar ontvreemd, maar dat is een werkwijze die ik je niet aan mag bevelen.
Succes ermee!!!
Jammer voor je dat die al verkocht wasJoachim Peiper schreef:LDO, bedankt btw voor je goedbedoelde zorgen....
Het was ook een leuk LDO doosje, ware t niet dat tie gelijk al verkocht was....En de duitse dealer was een respectabele en gerenomeerde (met garanties), waar ik geen moment zelf aan zou twijfelen...zonder te voelen, te ruiken, te proevenzou ik hem hebben gekocht..
Maar ja, is al de deur uit en voor mij een gemiste kans.![]()
![]()
Zo vaak zie je ze in die conditie nl. niet....Het kruis was trouwens, volgens dealer, niet met L/56 gestempelt zoals het etui. Het merkje was moeilijk herkenbaar en bijna niet leesbaar.
martin