Echte Edelweiss schouderinsigne?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Echte Edelweiss schouderinsigne?

Bericht door Peter M »

Wat is jullie oordeel over deze edelweiss:

http://members.lycos.nl/moelanspeter/edelweiss%201.jpg

http://members.lycos.nl/moelanspeter/edelweiss%202.jpg

Ik heb hem als repro gekocht voor 5EUR, maar op het Third reich forum werd eenzelfde, ook in zo'n nieuwstaat, als echt bestempeld en ik wou maar even checken, je weet nooit :)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

IK heb er inderdaad ook gezien in dezelfde staat die als echt bestempeld werden, maar ik heb er geen verstand van, heb er nog nooit eentje in mijn hand gehad, hoe reageert hij op blacklight?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Nog niet met blacklight getest, ik denk dat ik maar eens zo'n sleutelahengertje ga kopen.
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Lijkt me een repro, de staat is een beetje té mooi om origineel te zijn. De witte stof is zelfs nog niet vergeeld, vuil of uitgerafeld. En dat na 60 jaar. Maar langs de andere kant, ik heb hier ook enkele Abzeichen liggen, in precies dezelfde staat of nog beter, en die zijn gegarandered origineel, een vriend uit Beieren gaf er me een paar die rechtstreeks uit een oude voorraad kwamen. Wat Roel voorstelt lijkt me de enige manier om uitsluitsel te verkrijgen ...
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

hoe reageert hij op blacklight?
Huh kan iemand mij dit uitleggen?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid