Echte Edelweiss schouderinsigne?
-
- Lid
-
- Lid
Maar Peter,
als je vergelijkingsmateriaal zoekt; ga dan svp niet vergelijken met menig moderne foto; want in meerdere boeken staan al kopieen als origineel afgebeeld!
Of die Handschar-jas die hier in volle kleuren met Kroatisch embleem (
) afgebeeld staat origineel is...........mag ik toch wel zeer in twijfel trekken.
Menig kopie uit de jaren '70 staat tegenwoordig als origineel in de moderne boeken. Mijn tip; pak een standaard handwerk als die van Angolia om de basis informatie te krijgen en ga vervolgens Uw exemplaar vergelijken met historische foto's en haal Uw informatie van mensen die al lang verzamelen. (En dan bedoel ik niet mee iemand die net 5 jaarkes verzamelt, maar echt de oude rotten in het vak)
Uw edelweiss zou ik niet durven kopen.......
Mattie.
als je vergelijkingsmateriaal zoekt; ga dan svp niet vergelijken met menig moderne foto; want in meerdere boeken staan al kopieen als origineel afgebeeld!
Of die Handschar-jas die hier in volle kleuren met Kroatisch embleem (

Menig kopie uit de jaren '70 staat tegenwoordig als origineel in de moderne boeken. Mijn tip; pak een standaard handwerk als die van Angolia om de basis informatie te krijgen en ga vervolgens Uw exemplaar vergelijken met historische foto's en haal Uw informatie van mensen die al lang verzamelen. (En dan bedoel ik niet mee iemand die net 5 jaarkes verzamelt, maar echt de oude rotten in het vak)
Uw edelweiss zou ik niet durven kopen.......
Mattie.

Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Ik had deze topic nog niet eerder gezien, maar wil wel iets toevoegen. Zelf heb ik enige tijd terug uit Oostenrijk een partij fabrieksnieuwe exemplaren zoals op de kaft van het boek staat aangeschaft.
Dit zijn gegarandeerd Wo2 items, maar nooit gebruikt en gedragen.
Wat is namelijk het geval. In vele fabrieken werden deze gemaakt en opgeslagen. Sommige opslagloodsen waren gigantisch en zijn na Wo2 rigoreus verbouwd, zonder alles overal weg te halen. Zo zijn bij nieuwe verbouwingen in een Oostenrijkse fabriek hele dozen tevoorschijn gekomen waarvan men het bestaan niet eens meer wist.
En reken er maar op dat ze licht oplichten onder UV, er is namelijk onder andere in deze versie van het Gebirgjagerabzeichen wel degelijk synthetisch garen gebruikt, geproduceerd in Duitse fabrieken aan het einde van Wo2.
Dit zijn gegarandeerd Wo2 items, maar nooit gebruikt en gedragen.
Wat is namelijk het geval. In vele fabrieken werden deze gemaakt en opgeslagen. Sommige opslagloodsen waren gigantisch en zijn na Wo2 rigoreus verbouwd, zonder alles overal weg te halen. Zo zijn bij nieuwe verbouwingen in een Oostenrijkse fabriek hele dozen tevoorschijn gekomen waarvan men het bestaan niet eens meer wist.
En reken er maar op dat ze licht oplichten onder UV, er is namelijk onder andere in deze versie van het Gebirgjagerabzeichen wel degelijk synthetisch garen gebruikt, geproduceerd in Duitse fabrieken aan het einde van Wo2.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
- hendrix
- Lid
Re: Echte Edelweiss schouderinsigne?
Verbazingwekkend toch hoeveel ongebruikt materiaal er plots opduikt uit 'vergeten voorraden' lol
Kans daarop is 99% caminada Wilco ..1stuks maybe ooit verstopt in een boek of zo .. Maar hele stapels/dozen ? Nein
Ook in Oostenrijk weet men verdomd goed wat origineel stoffen items opbrengen .. Net zoals als die bergen 'duitse' bevo armschildjes in stof van al die vage collab staatjes in ex-Rusland....komt zo van de pers uit Polen ..
Coole avatar Wilco .. .Maring (zijn Chinese naam ) ..Ome Henk was niet gewoon een 'vergeten' verzetsstrijder..Hij is samen met ome Mao oprichter geweest van de Chinese CP ..en wereldberoemd in heel China ..
Vertellen ze hier niet in de geschiedenisboekjes..maar is wel waar
Kan helaas de fotos niet meer zien ..de source van de pix is volledig foetsie..
Kans daarop is 99% caminada Wilco ..1stuks maybe ooit verstopt in een boek of zo .. Maar hele stapels/dozen ? Nein

Coole avatar Wilco .. .Maring (zijn Chinese naam ) ..Ome Henk was niet gewoon een 'vergeten' verzetsstrijder..Hij is samen met ome Mao oprichter geweest van de Chinese CP ..en wereldberoemd in heel China ..
Vertellen ze hier niet in de geschiedenisboekjes..maar is wel waar

Kan helaas de fotos niet meer zien ..de source van de pix is volledig foetsie..

- michiel01
- Lid
Re: Echte Edelweiss schouderinsigne?
Gelieve geen oude topics omhoog halen, gezien het feit dat er weinig van het oude topic zichtbaar is.