Collectie Simon:

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Collectie Simon:

Bericht door Simon »

Na een lange tijd niks meer gepost te hebben van mijn items (ongeveer 6 maand geleden) hier dan toch maar een kleine update.
Niet alles staat erop, want mijn batterijen waren plat….

Enjoy



Engels winteruniform (broek + jas), dat vanwege het lend release contract door de Amerikanen is gebruikt tijdens de “battle of the bulge” dat is tevens het thema waar ik mij nu op aan het verdiepen ben, de bandoleer is repro :-( ik zoek dus nog een orginele. Verder nog te zien: beany jeep cap , M1 air spray gogles, m6 schede + m3 mes, een paar sokken, gamel met vork en lepel, 2 colt ammo pouches, fuel tablet en een .30 kogel

Afbeelding

Afbeelding




M1 carbine wapenzak (ik vermoed repro, ik heb hem ooit eens gekocht voor 10euro…) .30m1 kogel, oliebuisje en een M1 carbine sling.

Afbeelding



2paar beenkappen, pikhouweel met hoes, entreching tool met hoes, GP bag (ik ben niet zeker van de orginaliteit dus als iemand me daarbij kan helpen…graag!) met 4 repro rantsoen doosjes.

Afbeelding


Gasmasker met waterproof kit, en life belt met 6 co² cilinders (om hem te vullen)

Afbeelding








Bovenaan links, medaille voor de 18daagse veldtocht, en een envelop met brief aan mijn overgrootvader gericht met de boodschap dat hij enkel het getuigschrift voor die medaille krijgt, omdat ze besparingen deden in het leger. Rechtsbovenaan: mijn overgrootvader in uniform. Midden links, kader met enkele patches, ETO patch, 16th army corps, 1ste nfantry division, 2de infanterie corps (weet ik niet meer zeker…..) Tank destroyer patch, en patch voor burger in het Leger. Daarnaast enkele Belgische patches. Daaronder naoorlogse NKB armband en lidkaart, en enkele voedselbonnen, en een doodsprentje van een lid van de “warte hand” (verzetsbeweging)

Afbeelding



Ike jacket en shirt van dezelfde persoon in de iruquois division (pacific) zijn naam was “White” iemand enig idee waar ik meer informatie kan vindne over deze persoon?

Afbeelding


Tankerhelm met stofbrilletje, en T30 headset.
Afbeelding

Dezelfde tankerhelm, vroege tanker overall, artic overshoes, Waterjerrycan, 44 gedateerd met stempeling van de cavalery, boksershort en shawl.

Afbeelding


Naoorlogse medic helm (ter vervanging voorlopig… een echte komt later mischien)
Overcoat, naoorlogse belt, , 2medic pouches, 2 first aid pouches, 2 veldflessen en m1936 suspenders . verder nog een hele hoop first aid pakketjes, surgical sponges, sulfa poeder, tourniquet,…. (na nieuwjaar ga ik op zoek naar een belt etc, om de repro etc eruit te halen….)

Afbeelding

Foto om de jas beter te zien….
Afbeelding






4medical departement borden, coleman brander, met cup en lepel en medical departement deken eronder.

Afbeelding

Transport container voor 90mm granaat, en chest set TD-1 voor switchboard etc…

Afbeelding


verder nog wat brits,

Afbeelding

(kaart omgeving Antwerpen)
Afbeelding


En Rusisch:
Schuitje met mosin kogels/hulzen
Afbeelding


En Belgisch:
Afbeelding



Ik heb nog wat Belgisch liggen, en nog wat Duits… die update komt later wel eens.

Vragen, of meer foto’s, gewoon vragen zou ik zo zeggen.

Mvg
Simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Zeer mooie collectie :o
Kun je me misschien zeggen in een pb wat zon engels winteruniform nou kost.

Eric
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Dat Britse winter camo pak is erg mooi! Alleen jammer dat je er een US soldaat van maakt. Op een Brit komt het pak beter tot zijn recht. :wink:

Heb pas geleden ook zo'n pak gekocht. Erg leuke dingen om te hebben. Eens wat anders als al dat groen en khaki.
Gebruikersavatar
lee enfield
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 jan 2005, 23:51

Bericht door lee enfield »

jah je was niet te zien in de sneeuw haah :lol:
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Inderdaad :P erg leuk, maar ik ben meer voor het us spul... aloewel ik probeer toch nog een britt te maken (van de 11de pantserdivisie)....
Nuja we zien wel

bedankt voor de reacties

mvg
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Collectie Simon:

Bericht door Peter M »

Simon schreef: En Belgisch:
Afbeelding
Mooie opstelling van die gasmaskers, de verschillende types in je collectie geven ook cachet aan de zaak!
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Mooie verzameling, hoelang verzamel je al?
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

@ Peter, ja inderdaad, nu is het wel jammer dat ik er een hoop verkocht heb, waaronder ook enkele types die ik niet meer heb.... maar waarschijnlijk komt daar deze week weer een kick ass hoop bij zeg maar :)

@ Atrox, bedankt! ik verzamel nu ongeveer 3 jaar
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Plaats reactie