Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mijn neef heeft zojuist een oud holster gekocht waarvan hij niet weet wat het is, en omdat hij niet goed weet hoe het plaatsen van een afbeelding op het forum werkt doe ik het maar:
dit zijn de foto's
er is vast wel iemand die hem verder kan helpen
Mvg
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Foto van mijn grootvader bij de politie (de "Zwaantjes"), lijkt me dezelfde holster?
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
addy schreef:Hallo ik ben die neef van wie het holster is.
Op de flap van het holster aan de voorkant staat een hoofdletter P.
als het holster van de politie is, uit welk jaar komt tie dan denke jullie?
mvg,
addy
De foto die atrox heeft geplaatst staat schuin boven het hoofd 1958 geschreven of dat het jaartal is weet ik niet maar lijkt me wel.
Misschien dat hij je kan vertellen welke jaren zijn grootvader er heeft gediend, ik denk dat het holster ook uit die jaren komt.
Als het eigenlijk hetzelfde holster is want dat is natuurlijk niet zeker.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
Yup, de foto is van 1958, toen zat hij al bij de politie.
Van wanneer tot wanneer hij gediend heeft weet ik niet precies, dat zal ik aan mijn vader moeten vragen. Hij is wel tot aan zijn pensioen politieman geweest. Op die foto is hij net 31 (18 in 45, dus 31 in 58), dus ik veronderstel dat hij tot eind jaren tachtig heeft gediend.
En voor zover ik weet werd toen de GP al gebruikt?
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Ik heb zoiets ook eerder gelezen maar ik weet niet meer waar.
Vandaar dat ik het niet zeker weet en het is lang geleden dus misschien was het wel niet dezelfde holster.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~