Allereerst twee complete uniformen van de M.V.S.N. (zwarthemden). Op dit moment staat mijn verzameling min of meer opgeslagen in kasten, dus ik zal steeds wat items groeperen en deze op een foto plaatsen. De twee uniformen zijn dus bedoeld voor een overal indruk. Beschrijving van de items gebeurt afzonderlijk. Ik hoop in februari wat beter display materiaal te ontvangen. Veel items show ik nu even op twee LEGE hulzen, hier is niets mis mee, springstof is eruit etc.
Dus allereerst de twee uniformen:

Vervolgens een Franse helm in Italiaanse dienst. Deze helm komt uit Sicilie en is in 1943 overgenomen en in gebruik geweest bij de kust-artillerie (zie stencil). De tweede helm is een M33 gebruikt door de M.V.S.N. en heeft de mooie grijs/groene kleur hiervoor kenmerkend.

Dan nu twee Alpini style petten. De eerste is van de M.V.S.N. luchtdoelartillerie militie. De tweede is Alpini, waarschijnlijk rond 1920.

Nu volgen twee tropenhelmen uit het Afrikaanse oorlogstoneel. De eerste een M.V.S.N. exemplaar (zie stencil). De tweede een standaard exemplaar.

Vervolgens weer een M33 helm met camo (misschien een Spaans exemplaar) en een tankhelm.

Nu twee gasmaskers welke tot de standaard uitrusting behoorde van het Italiaanse leger. Het zijn de versies Type 35 en Model 1933.

Nog wat standaard uitrusting voor de bewapening. Allereerst een Model 1874/89 zwart cavallerie bandolier, dan een Model 1891 bandolier, op de voorgrond een Model 1907 pouche en rechts een Carcano sling.

Dit was het voor nu, volgende keer verder.
Veltro