Verzamesltukken met een eigen leven...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Peter M
Lid

Verzamesltukken met een eigen leven...

Bericht door Peter M »

http://www.thirdreichforum.com/viewtopic.php?t=32427

Ik vond het het vermelden waard.
Hebben jullie zo niets dat een eigen leven is gaan leiden?
Ik heb een 98k bajonet van de Witte Brigade waar vrij zeker van isdat die ooit in Duits vlees heeft gezeten, maar ze is nog nooit groen beginnen worden of ik heb er nog nooit rillingen van gekregen toen ik ze aanraakte :)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Maar daar moet je toch rekening mee houden in dit verzamelwereldje, dat er met bepaalde voorwerpen mensen mee gedood (kunnen) zijn.
En dat hoeft niet alleen met bajonetten, dolken en geweren te zijn, maar zelfs een medaille kan daarvan ''getuige'' zijn.
Want een medaille kan net zo goed geweest zijn van een Duitser die doodgeschoten is en dat mensen die bebloede medaille hadden meegenomen dan van iemand die vandaag de dag nog leeft.

Zo zie je maar weer, iedereen heeft wel iets in z'n verzameling dat ''de dood'' heeft gezien.

Groeten, Bjorn
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Ik heb een versperrungs-paal die oorspronkelijk op het strand van Zeebrugge stond.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

mijn vader heeft ook een bladzijde uit een boekje die uit een neergeschoten b-17 bommenwerper is,
daar zit ook bloed op van een toen overleden inzittende.
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Ik heb wat kleine dingen die van een gesneuvelde Duitse officier in een veld bij Baarlo (Venlo) afkomen.
mvg
Rémy
----
BBB
Lid

Bericht door BBB »

weliswaar een WOI object maar ik heb een Duitse Front-pantserplaat met een kogelinslag erin, blijft dus de vraag als de kogelinslag daadwerkelijk WOI is......
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie