vezameling Leieboordbewoner
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
vezameling Leieboordbewoner
Mijn bescheiden collectie:
geef gerust jullie opmerkingen en/of suggesties.
foto's kunnen vergroot worden
vlnr: frans gasmasker, belgisch civiel gasmasker L.702, belgisch civiel gasmasker AG.9, Belgische officierenlaarzen?, officieren veldfles, belgische soldatengetten, US M8schede + US M3 imperial dolk, Duits WO1 schopje?, bovenaan Duitse troepenkaart 1943
vlnr: britse kaartenmap 1943, britse "eyeschields, anti-gas, Mk.II", packed by... 1939, leeg inox doosje gedateerd 1942 Birningham, duitse helm M35?, adrian helm is na-oorlogs....
Britse Single Ration Canister Carrier 1943, Britse koppelriem 1943, munitiezak groot 1943, Britse jerrycan 1944, Britse veldtelefoon MkII vermoedelijk '43-'45 (met dank aan tomm-talk.com voor de info)
zendapperatuur, vlnr: 1 onbekend (vermoedelijk Belgisch na-oorlogs maar gelijkend op US model WO2), 2 onbekend, 3 Britse veldtelefoon MkII vermoedelijk '43-'45
Oproep voor burgelijke wacht voor Passieve Luchtbescherming, België, 29 Juli 1939
geef gerust jullie opmerkingen en/of suggesties.
foto's kunnen vergroot worden
vlnr: frans gasmasker, belgisch civiel gasmasker L.702, belgisch civiel gasmasker AG.9, Belgische officierenlaarzen?, officieren veldfles, belgische soldatengetten, US M8schede + US M3 imperial dolk, Duits WO1 schopje?, bovenaan Duitse troepenkaart 1943
vlnr: britse kaartenmap 1943, britse "eyeschields, anti-gas, Mk.II", packed by... 1939, leeg inox doosje gedateerd 1942 Birningham, duitse helm M35?, adrian helm is na-oorlogs....
Britse Single Ration Canister Carrier 1943, Britse koppelriem 1943, munitiezak groot 1943, Britse jerrycan 1944, Britse veldtelefoon MkII vermoedelijk '43-'45 (met dank aan tomm-talk.com voor de info)
zendapperatuur, vlnr: 1 onbekend (vermoedelijk Belgisch na-oorlogs maar gelijkend op US model WO2), 2 onbekend, 3 Britse veldtelefoon MkII vermoedelijk '43-'45
Oproep voor burgelijke wacht voor Passieve Luchtbescherming, België, 29 Juli 1939
Laatst gewijzigd door leieboordbewoner op 07 feb 2006, 20:55, 7 keer totaal gewijzigd.
For King & Country
-
- Lid
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 3 keer
- Contacteer:
Re: vezameling Leieboordbewoner
Heeft een Belgische gordel geen 6 tasjes???
Johan
29th Let's Go!!!!!
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Beste Johan,
Ik heb gisteren al contact gehad met Jean van http://www.abbl.be
Die heeft me bevestigd dat dit géén belgisch model is maar een zweeds model... Jammer! En denken dat ik een zaak gedaan had...
Die heeft me bevestigd dat dit géén belgisch model is maar een zweeds model... Jammer! En denken dat ik een zaak gedaan had...
For King & Country
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 3 keer
- Contacteer:
Ik was het niet zeker, maar ik ken de collectie van Jean nu toch al meer dan 20 jaar en dacht wel dat ik daar 6 tasjes telde.......leieboordbewoner schreef:Beste Johan,
Nu, zoiets is ons wel allemaal overkomen...
JOhan
29th Let's Go!!!!!
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
- TommoVich
- Lid
- Contacteer:
Mooie collectie alvast ,
Maar even over die :
adrian helm passieve luchtbescherming WO2
Heb je geen betere foto van het logo voorop , want volgens mij is dit helemaal geen luchtbescherming maar Civiel bescherming jaren 50 ?
Groeten ,
Hendrikx Tom
Maar even over die :
adrian helm passieve luchtbescherming WO2
Heb je geen betere foto van het logo voorop , want volgens mij is dit helemaal geen luchtbescherming maar Civiel bescherming jaren 50 ?
Groeten ,
Hendrikx Tom
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
"Regiment Forteresse de Liège"
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Hallo Tom, ik heb onlangs een lot kentekens gekocht en daar zat een embleem van de Passieve luchtbescherming bij. Ik heb dat vergeleken met enkele foto's en die helm is inderdaad niet van de Passieve luchtbescherming en is na-oorlogs...
Ik zal mijn collectie eens serieus mogen uitdunnen en controleren op originaliteit...
Ik zal mijn collectie eens serieus mogen uitdunnen en controleren op originaliteit...
For King & Country
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
nieuw binnen :
vlnr: Britse BD pattern 49 britse pijl aanwezig, geen label - Britse zak gestempeld 1943 - First Aid pakjes, Brits + US gestempeld 1944
vlnr: Britse BD pattern 49 britse pijl aanwezig, geen label - Britse zak gestempeld 1943 - First Aid pakjes, Brits + US gestempeld 1944
Laatst gewijzigd door leieboordbewoner op 14 feb 2006, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
For King & Country
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer: