Wat is uw streefdoel ?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Wat is uw streefdoel ?

Bericht door Glenn Janssens »

Hoi beste forumleden/verzamelaars.
Wat is uw streefdoel op gebied van verzamelen?
Bvb,mijn streefdoel is om 100 Adrian helmen in mijn collectie te hebben.
Daarna kies ik een ander streefdoel.
Een ander zijn streefdoel is bvb om elke type van een infanterie badge te bekomen (dus het verzamelen van de verschillende makers)
Wat is jullie streefdoel,of hebben jullie er geen?

Adrian.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hoewel ik heel lang alles door elkaar heb verzameld wil ik zodra ik klaar ben met de rijlessen en dus wat meer geld te besteden heb gaan sparen voor een officieren tunic, en die uitbreiden met broek, laarzen handschoenen, dolk of zwaard, medailles, en pet.

dus een compleet uniform, liefst op een mooie pop!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

toch van US, DU, ENG en NL een uniform jas met uitrusting en hoofddeksel (de alleen de romp broek ect kan er ooit nog bij :) ) dat ik tot nu toe mijn streef doel! en ik kom aardig in de buurt!
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Streefdoel? Heb ik eigenlijk niet; als ik iets oorlogs tegenkom voor een acceptabele prijs koop ik het! Kan me eigenlijk niet bommen wat het is; vroeger verzamelde ik alleen helmen, medailles en(vrije) wapens. Maar wanneer die verzameling ver kompleet is houdt ge toch niet op, maar verlegt ge gewwon Uw gebied. :wink:

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mijn streefdoel is: zoveel mogelijk Belgisch voor 28 mei 1940 bijeensprokkelen. Ik heb vandaga het canada war museum bezocht en daar hadden ze 10 volledige Belgische uniformen, waarvan 4 officieren en ook een Hotskich kanon. Dat was toch even adem inhouden...
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Schoon Peter!
......maar het is wel: Hotchkis. :)

(Neemt mij dat niet kwalijk, maar ik moest dat toch effekes verbeteren :P )

Mattie.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Hehe, de opwinding is nog altijd niet uitgewerkt, excuseer mij dan ook voor typvauten in reesente potst :lol:
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Mijn streefdoel is ooit een SS uniform en helm te bemachtigen.
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Maar Paul,
Dat is toch nog goed te doen!
Drillich werkpak, met standaard helm, SS-koppelslot en SS-tentzijl en lichte uitrusting en klaar is Uw SS-er en wel kompleet voor onder de 1500 eurokes! En alles nog steeds origineel voor redelijk geld te krijgen!

Mattie :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Mijn streefdoel voor nou is om 2 uniformen compleet te krijgen,1 Us uniform en 1 Brits.


Robin.
derrick
Lid
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2003, 21:50
Locatie: Koln

Streefdoel

Bericht door derrick »

Mijn streefdoel is iedereen kennis te laten nemen van het Duistland voor 1945 zoals het werkelijk was en niet het Duitsland dat ons heden ten dagen voorgespiegeld wordt door Geallieerde overwinaars en Mossad. :W
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Streefdoel

Bericht door Proos »

derrick schreef:Mijn streefdoel is iedereen kennis te laten nemen van het Duistland voor 1945 zoals het werkelijk was en niet het Duitsland dat ons heden ten dagen voorgespiegeld wordt door Geallieerde overwinaars en Mossad. :W
:W

Je ban komt er aan hoor, je post van net (in "weggeedit") was al duidelijk genoeg.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

ik wil een ijzeren kruis :(
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dat is een vrij realiseerbaar doel, voor 60EUR zou je er al ZEKER een exemplaar van moeten vinden.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mijn doel is een paar Polizei uniformen bij elkaar te zoeken, en ik wil verder graag de Tweede Wereldoorlog laten zien, de uniformen die soldaten droegen, zowel Brits, Canadees, Amerikaans, Nederlands enz.
Verder wil ik graag het leven in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog laten zien, d.m.v. gebruiksartikelen enz.
Een klein museumpje zou leuk zijn. (maar dat is mijn slaapkamer nu eigenlijk al :) volgens m'n vrienden, famillie enz.).

Groetjes, Bjorn
Plaats reactie